וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או, מרד

פיני אסקל

25.2.2007 / 7:16

המורדים שמופיעים ב"נספח תרבות" מעניינים פחות מלואיסנה לופליטו. פיני אסקל מעדיף לקרוא ספר טלפונים קטן

לואיסנה לופילטו זה כאן. עשרה פרקים על כל סוגי המורדים שיש לנו בתרבות הישראלית. בפתיח נהדר בו כל אחד תורם משפט, חצי-משפט, התחכמות ותובנה עם השורש מרד. דווקא נחמד. המורדים האלטרנטיביים נראים מגניבים, 'שלוכים' כאלה, שמים זין על אופנה, על דרך שיחה, לוקחים זאנקס, קוראים לעצמם בעלק-אינטונציה-מבדרת מרדכי ואנונו, מדברים נמוך וגבוה, עושים מרד. הפרובוקטורים שותים שתן ממבחנות, עושים סקס עם פלשמורה, מחדירים בולבולים למוח שלנו ועושים לכם שם מוי כיף. הבעיה מתחילה כשהם רצים לשפשף לנו את זה מול מסך הטלוויזיה ובדרך כלל גומרים לנו בפנים שנייה מהר מדי.

דב אלפון, מלבד היותו סוג של ספר טלפונים קטן, גם עושה את התכנית שלו בצורה דומה. אלפון אמנם איש חכם מאד ויודע לכוון בנונשלנט את המרואיין למקומות שהוא רוצה, אבל הכל בתכנית נעשה בצורה אנמית ונראה כי אלפון מנסה לא להפריע. אין ממש קשר בין האנשים שמגיעים לשם, רמת המוכנות שלו לקראת שיחתו עם המרואיין נראית לעיתים כאילו אינה קיימת ונראה שסימן באצבעו על האות צ' והמפיקה הביאה לו את צופית גרנט, רק בגלל שציפי שביט הייתה סגורה למקום אחר.

דווקא במקומות הקולנועיים אליהם הולכת "נספח תרבות" ניכר הפוטנציאל בהפיכת העונה לטובה. קצת פחות עיסוק בכלום השטחי שמסביב – ויותר חפירה באנשים, במורדים עצמם, במה שהם מייצגים – אבל באמת, כי השאלה "האם לא עשית את זה לשם פרובוקציה?" תקבל את אותה תשובה תמיד – לא.

נספח תרבות, בהגדרתה, אינה תכנית מיינסטרים, וודאי שלא במראה שלה, במנחה שלה ובנושאים בהם היא עוסקת. אמנם היא לא בשוליים, אבל גם לא אמורה להיות ממש באמצע הדרך. אבל לדבר עם צופית גרנט על השתן? להביא ליציע אוהדים שגם כך נמצאים באקסטזה את אהרון שבתאי שידבר על הזין שלו? זה כבר פתטי לחלוטין. כל אחד היה רוצה להיות מורד, אבל אף אחד לא עושה מספיק בשביל לקבל את הכבוד הזה. הרי לא כל אחד הוא בר-כוכבא ולא כל אחת היא לואיסנה לופילטו.

"נספח תרבות" עם דב אלפון, ערוץ 2, ימי שבת, 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully