וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל תיאטרונטו נחשף

דפנה ארד

26.2.2007 / 14:49

בפסח יעבור פסטיבל תיאטרונטו התל אביבי על כל התחרויות והפעילויות שבו – לצפון

פסטיבל תיאטרונטו עולה לצפון, וייערך השנה בעכו העתיקה בתקציב כולל של 900 אלף שקלים, חלקו הגדול על פרסום ארצי. הפסטיבל יכלול תחרות הצגות והפקות ייחודיות לפסטיבל, וכמו כן, ארועי חוצות של תלמידי סמינר הקיבוצים הכוללים מיצבים, מיצגים והצגות רחוב בנושאים של עבדות מודרנית וחירות האדם.

אחרי שהתוכנית האמנותית נסגרה, הדבר שהכי מדאיג את המארגנים הוא שהקהל יבוא. לפסטיבל הוקצו עשרת אלפים כרטיסים למכירה, אבל האם הקהל שרגיל לפסטיבל בתל אביב יטריח את עצמו צפונה? "זאת בעיה שמטרידה אותנו" מודה יעקב אגמון, המנהל האמנותי של הפסטיבל. "ארגנו רכבות מיוחדות במחירים מיוחדים הלוך וחזור לעכו." ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, הוסיף "אנחנו רצינו את הפסטיבל הזה פה בכל מחיר!", תמיכת עיריית עכו בפסטיבל עומדת על כ-550 אלף שקלים.

במהלך הפסטיבל יעלה במוזיאון המחתרות בעכו העתיקה, תיאטרון התרחשותי מאת אפרים סידון בבימויה של חגית רכבי ניקוליבסקי. המחזה יספר על עצורי המחתרות אשר נכלאו בין כותלי המבצר, וישחקו בו שחקני "המרכז לתיאטרון של עכו".

גיא זו-ארץ, העובד בחמש השנים האחרונות בהתנדבות עם קבוצת תיאטרון הכוללת 16 דיירי הוסטלים עם צרכים מיוחדים, יעלה הצגה שהוא כתב וביים, בשם "הרחוב שלנו".

בנוסף, יתבצע "קונצרט בציור", במלאת 70 שנה לגרניקה של פיקאסו, הצייר יגאל ורדי יצייר את הגרניקה שלו בליווי המוזיקלי של מיכאל ברעם, במוזיאון עוקשי בעכו העתיקה. ברחובות העיר ייתבצעו סיורים מודרכים בסמטאות של עכו העתיקה בחינם.

יהושוע סובול מתחרה במחזאים צעירים

השנה הנושאים של ההצגות המתחרים בתחרות תיאטרונטו, לפי אגמון, כוללים את הבעיות האמיתיות של תושבי ישראל, בינהם הטרדות מיניות, בדידות, מצב ערביי ישראל, שכול, וזיקנה. 10 הצגות היחיד שיתחרו בפסטיבל נבחרו מתוך 70 הצעות שהוגשו לתחרות, ויעלו בבכורה במסגרת הפסטיבל.

שלוש מההצגות יזכו בפרסים, כל אחד מהם בשווי של עשרת אלפים שקלים. פרס ראש העיר יצטרף לפרס על שם ניסים עזיקרי ופרס מינהל התרבות.

בין המחזות המתחרים, "שעתו האחרונה של קול" מאת יהושע סובול, בה משחק נבו קמחי ואותה מביימת איה קפלן, "קרוע" בכיכובו של חאלד אבו עלי, בבימוי אריה יאס, ו"הילד" מאת המחזאי הצרפתי ריימון קוש בכיכובו של השחקן הצעיר והמבטיח רועי אסף, "איש הפלדה משכונת כצנלסון" שעובד מהספר "שואה שלנו" של אמיר גוטפרוינד, בו משחק משה פרסטר, ואותו ביים אודי בן סעדיה, "המורה למשחק" של תיאטרון חיפה בבימוי סיני פתר, שכתב עדי שגב, ובו מככב יונתן צ'רצ'י.

וגם "בדידותי היקרה", מחזה ללא מילים שכתבה וביימה אלינור אגם בן דוד ובביצוע גבי עמרני, מישהו נפל" הפקה על של תיאטרון החאן על פי ספרו של חגי ליניק, שעיבד אותו למחזה בו מככב אורי הוכמן, ואותו מביים אילן תורן, "ככה זה קרה", הפקה של תיאטרון גשר, עיבוד לרומן קצר של הסופרת נטליה גינזבורג, בכיכובה של נטשה וויטולביץ' מנור, בעיבודו ובבימויו של יורם פאלק, ו"האשה שיכולתי להיות" הפקה של צוותא מאת ענבל לורי ובביצועה, ובבימוי שמוליק לוי.

ההצגה "בצהרי היום" בכיכובו של יפתח קליין, שזכתה בפרס הראשון בפסטיבל תיאטרונטו לשנת 2004 תעלה מחדש גם בפסטיבל הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully