וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט הראשון שצולם בסלולרי ב"דוקאביב"

1.3.2007 / 1:24

וגם ארבע מסגרות תחרותיות, סדנאות, כיתות אמן ואורחים בינלאומיים בפסטיבל הקולנוע התיעודי הכי נחשב בישראל

בפסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי "דוקאביב", המסגרת היוקרתית ביותר להצגת סרטים דוקומנטריים בישראל, יוקרנו השנה הסרטים המובילים מהבציר הדוקומנטרי של 2006-2007, וכמו גם סרטים תיעודיים מהעולם.

הפסטיבל, שייפתח עם סרטה של איבתיסאם מרעאנה, "שלוש פעמים מגורשת", יכלול ארבע תחרויות: תחרות ישראלית, תחרות בינלאומית, תחרות סרטי סטודנטים ותחרות "דוקצעיר".

במהלך הפסטיבל יתקיים פאנל בהנחיית דב גילהר, שיבחן את גבולות התיעוד החדשים, ויתמקד בטכנולוגיית הדור השלישי בסלולר. בפאנל יוקרנו קטעים מהסרט הסלולארי הראשון, " פגישות אהבה מהדורה 2" שצולם באיטליה. הסרט מתעד במצלמת טלפון סלולארי עשרות מרואיינים ברחוב, במסעדה, על חוף הים - ושואל לדעותיהם ורגשותיהם לגבי אהבה וסקס. בפאנל ישתתפו יוצרי הסרט, מרסלו מנסריני וברברה סגהזי, וכמו גם שמוליק דובדבני, גל רז, ויובל נתן.

סרטים מכל העולם

בתחרות הבינלאומית יתחרו תשעה סרטים מארצות כגון ארמניה, בלגיה וארצות הברית, ביניהם "החטיפה", סרט דובר יפנית שקיבל ביקורות מעולות בעולם ו"ג'ונסטאון – חייה ומותה של כת מקדש עם" על המטיף ג'ים ג'ונס שגרם להתאבדות המונית של כ-900 חברים שסגדו לו.

הפסטיבל יערוך מחווה מיוחדת לפסטיבל IDFA הבינלאומי, החוגג 20 שנה להיווסדו באמסטרדם. אלי דרקס, המנהלת והמייסדת של אידפ"א, היא אורחת הכבוד של פסטיבל דוקאביב, ולכבודו בחרה חמישה סרטים שהיא חושבת שמייצגים את האמירה של הפסטיבל.

בנוסף, תיערך מחווה לארכיון הסרטים של Mooma, המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, במהלכו יוקרנו 14 סרטים מ-90 השנים האחרונות. בנוסף יוקרנו סרטים קצרים בינלאומיים בנושאים של זיכרון, אמת הסטורית ותיעוד העבר.

סרט על עלי מוהר

במסגרת הפסטיבל יוקרנו שישה סרטים ישראלים בהקרנות מיוחדות. "עלי מוהר", סרט שיצר דוד אופק על הפזמונאי והעתונאי שהלך השנה לעולמו; "תמוז" של ניר טויב, על סיפור הפצצת הכור האטומי בעירק; "משפחה מושלמת" של רוני אבולעפיה, על שלוש משפחות המנסות להתקבל לישוב קהילתי; "אינתיפאדה קאלט" של הבמאית הפוליטית איילת דקל, על הדרך בה האינתיפאדה השניה השפיעה על הבועה התל-אביבית.

באותה מסגרת יוקרנו גם סרטם של אהוד טומלאק ועמוס מיכאלי על יאיר דלאל, "אין לי ג'יפ והגמל שלי מת"; סרט של סנדי ריישר על מכורים לסלסה; ו"קול באשה תפילה" של יעל קציר על קבוצת 'נשות הכותל', חרדיות הנלחמות על שיוויון זכויות בכותל המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully