וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסומאים מחכים לאלבום של Air

מייקל פאולטה

1.3.2007 / 10:40

"אנחנו מקבלים פניות מאנשים מרחבי העולם שמעוניינים לקבל זיכיון לשימוש במוזיקה שלנו" אומר חבר הלהקה, ניקולא גודין

באלבום האולפן הרביעי של "אייר", "Pocket Symphony", הצמד הצרפתי מתאהב באהבה עצמה. "זה נהפך למעגל מחזורי של כתיבת שירים, מין לופ כזה", אומר חבר הלהקה ניקולא גודין. הוא ושותפו המוזיקלי, ז'אן-בנואה דנקל, סיימו באחרונה לעבוד עם שרלוט גינזבורג על אלבומה "5:55" ואז החלו ליצור את הבסיס ל"Pocket Symphony".

לאחר העבודה עם הזמרת-השחקנית, גודין אומר שהוא ודנקל היו יותר שלמים עם עצמם מבחינה מוזיקלית, "והיינו נלהבים לחזור לכתוב שירים".

הוא עוצר לרגע וממשיך: "עם שרלוט היינו צריכים להקליט הרבה שירים. באלבום שלנו נמאס לנו משירים, ולכן הוא יותר אינסטרומנטלי, כמו פסקול, יותר עניין של אווירה. זה מה שאני הכי אוהב לעשות".

האלבום, שייצא ב-6 בחודש, מתענג על תזמור מתקתק, לפעמים מלנכולי, המזכיר את אלבום הביכורים של הצמד, "Moon Safari". השירה מינימלית, למעט השירים "One Hell of a Party" ו-"Somewhere Waking and Sleeping", ששרים בהם בהתאמה ג'רוויס קוקר מ"פאלפ" וניל הנון מ"דיוויין קומדי". חברי "אייר" עבדו עמם באלבום של גינזבורג.

"הם מביאים אתם תרבות אנגלית של כתיבת שירים", אומר גודין. "כצרפתים, הרקע שלנו שונה. הם בריטים מאוד ותרבות הפופ הבריטית באה לידי ביטוי בכתיבה שלהם".

ב"Pocket Symphony" יש הפתעות בצורת אלמנטים מוזיקליים מזרחיים. בעקבות צ'אט עם פאריסאית המתמחה באמנות יפאנית, החליט גודין לשלב את התרבות היפאנית במוזיקה של הצמד. הוא מצא מורה למוזיקה יפאנית ולמד לנגן בקוטו ובשמיסן, כלי נגינה קלאסיים מהמזרח הרחוק. "פיתחנו דרך מזרחית ליצירת מוזיקה", אומר גודין. ועם זאת, "היא מערבית מאוד".

צליל המערב-מזרח של "אייר" יערב לאוזנם של מפיקים מוזיקלים בהוליווד ופרסומאים בניו יורק. בעבר ליוו שירי הצמד מסעי פרסום של ליווייס, ניסאן והיינקן, וגם את הסדרות "סקס והעיר הגדולה", "האו.סי." "עמוק באדמה" והסרט "אבודים בטוקיו". הצמד אינו מתנגד לשימוש הזה - כל עוד הוא הגיוני, אומר גודין.

"כל יום אנחנו מקבלים פניות מאנשים מרחבי העולם שמעוניינים לקבל זיכיון לשימוש במוזיקה שלנו. אנחנו מסכימים בערך פעם בחודשיים", אומר גודין, מעריץ של הסדרות "הסופרנוס", "24" וסדרות משנות ה-70 כגון "סטרסקי והאץ'".

"אנחנו מתייחסים לכל פנייה בנפרד", מוסיף גודין. "אנחנו בודקים את ההיבט היצירתי ואת ההיבט המסחרי. אבל יש שירים מסוימים שכתבנו והם אישיים כל כך, שלעולם לא נרשה שישתמשו בהם למטרות מסחריות".

ג'וש רבינוביץ, סגן נשיא ומנהל מחלקת המוסיקה בסוכנות הפרסום גריי וורלדווייד, מצטט את הזמר בריאן אינו כדי להסביר מדוע המוזיקה של "אייר" מדברת אל לבם של אנשי הפרסום במדיה החזותית. "הנוף הצלילי שלהם 'מעניין לא פחות מאשר הוא מאפשר התעלמות'. התכונות הצליליות של 'אייר' מאפשרות למוזיקה להתמזג עם ההילה של התמונות".

באמצע מרץ ייצא הצמד לסיבוב הופעות באירופה ובאפריל ובמאי הוא יופיע בארצות הברית, בין השאר בפסטיבל קואוצ'ילה ואלי בקליפורניה. "אנחנו מצפים בקוצר רוח להופיע", אומר גודין. "אנחנו רוצים לבדוק מה שלום המעריצים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully