וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גריי גוס

הדס ריבק

6.3.2007 / 10:46

כל המלעיזים יכולים להיכנס להדס ריבק לסטטוסקופ - אף אחד לא יזיז אותה מ"האנטומיה של גריי" ופטריק דמפסי שלה

בסצנה לא כל כך חשובה בפרק של "האנטומיה של גריי" ששודר אמש, מנסה המנתחת קלי טורז (שרה רמירז) לנתח את העולם הרגשי הבעייתי של מרדית גריי וחבריה למחלקה הכירורגית בבית החולים: "נשארנו בני 17, אנחנו תלמידי תיכון עם סכין מנתחים".

אי אפשר היה לנסח זאת טוב יותר. ולמה בעצם לנסות, אם יוצרת הסידרה, שונדה ריימס, אמרה את זה בעצמה: "מדובר בצ'יק-ליט. אני מצטערת, אבל בסופו של דבר זאת באמת סדרה של בנות". ואכן, קודם היו הבנות של "סקס והעיר הגדולה" והביג שלהן, אחר כך באו בנות "האנטומיה" והמקדרימי שלהם. מי שמחפש כאן את הדיאגנוזות והאהבה הקשוחה של "האוס", או את הפעילות הרפואיות הנמרצת של "אי.אר", מוטב שיתאשפז במחלקה הפנימית באיכילוב. "האנטומיה" היא שיר הלל למערכות יחסים, הבעת רגשות ופטריק דמפסי.

באחד הפרקים של הסדרה האהובה "וויל וגרייס" נפגשים קארן וג'ק, לשיחת ברזיה במהלכה הם נכנסים ללחץ נוראי נוכח סיומן של הסדרות "חברים", "פרייז'ר" ו"סקס והעיר הגדולה" ושואלים, "אז על החיים של מי נדבר עכשיו?". בשנת 2004 נמצא הפתרון לבעיה הזאת. רשת ABC התחילה לשדר את סדרת בית החולים "האנטומיה של גריי". הסדרה עלתה בלי יותר מדי ציפיות מצד הרשת, שלא האמינה במוצר הרותח שיש לה ביד. לא עבר זמן רב ו"גריי" כבשה את טבלאות הרייטינג כשהיא משאירה את "עקרות בית" ו"אבודים" לאכול את שקיות האינפוזיה.

בדצמבר האחרון הובילו משתתפי הסדרה את רשימת סיכום השנה של המגזין Entertainment weekly. הצוות דורג במקום הראשון בזכות השפעתם התרבותית. לטענת עורכי המגזין, הם בחרו במשתתפי הסדרה, כיוון שהשפעתם התרבותית חרגה אל מעבר לקהל הצופים של התוכנית המוערך ב-20 מיליון צופים בכל שבוע. בנוסף, הפרקים הגדושים במעללי מין ובעיות קריירה היו נושא שיחה מרכזיים בברזיות של מקומות העבודה, בתי הספר וגם בבתים ברחבי ארצות הברית. "גריי" השאירה מאחוריה שחקנים ותופעות זניחות כמו סשה ברון כהן, מריל סטריפ ויו-טיוב. בינואר הגיעה חותמת הגומי ו"גריי" זכתה בגלובוס הזהב לסדרת הדרמה הטובה ביותר.

אנטומיה אינטימית

הפרק הפותח של העונה השלישית לוקח אותנו אל המקומות בהם הכל התחיל: הפרידה של בני הזוג שפרד, ההיכרות הראשונה של חבורת המנתחים, ההיכרות של מרדית גריי עם דוקטור שפרד (סיפור שמתחיל בטקילה וסופו ידוע מראש), ועוד כמה פלשבקים לילדות הבעייתית של משפחת גריי. בד בבד טווים יוצרי הסדרה בצורה מקצועית שאין אלא להעריץ, את העלילה ואת הדמויות המורכבות. לו היה מדובר בצ'יק ליט קלאסי, היינו כולנו יושבות היום עם בובות וודו ומנקבות בעין את אשתו לשעבר של דר' שפרד (קייט וולש), אולם יוצרי "גריי" הערמומיים גרמו לנו לאהוב אותה כל כך עד כדי כך, שכעת הם מתכוונים לייצר לה סידרה בת משלה ובצדק. מדובר באחת הדמויות המצוינות שנראו (והאמינו למי שמבינה דבר או שניים בתוכנות לשיתוף קבצים, במהלך העונה זה רק ילך וישתפר).

אז נכון, אלן פומפיאו, היא דוקטור מרדית' גריי, הדמות המובילה של הסדרה, היא מעט בלתי נסבלת, מזכירה קצת את אלי מקביל בימיה הראשונים בבוסטון, אבל האנסמבל מסביב, שכולל גם את סנדרה או בתפקיד כריסטינה יאנג, חברתה של גריי, מכפר גם על זה, ואם מישהו חיפש הוכחה לקיומו של אלוהי קריירה בשמים, הוא מוזמן להתקשר לפטריק דמפסי, או לכל מיליוני הבחורות בארה"ב ובעולם כולו שישבו מול בבואתו של מי שנחשב פעם לכישלון טלוויזיוני/קולנועי מהדהד ומקבלות את המקדרימי – מאיפה הגיע התרגום העילג, שלא לומר פתטי, ל"מקמאמי"? - שלהן בעטיפת צלופן מרשרשת פעם בשבוע.

המשך הסדרה יספק כל מיני אלמנטים שיורידו לכם דמעות כמו גשם בג'ונגל טרופי במיוחד. אגב, שימו לב לתזמון, כפתור הדמעות נלחץ כמעט תמיד בסביבות הדקה ה-35. יהיו מי שיטענו שהסדרה דילגה כבר מזמן מעל הכריש. ועל כך נאמר Whatever. מי שמצליחה לרתק כל כך הרבה צופים משל מדובר באייטיז ואלן פומפיאו היא ג'ואן קולינס ב"שושלת", כנראה שיש לה עוד כמה וכמה כרישים לדלג מעליהם.

האנטומיה של גריי, שני, יס סטארס1, 21:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully