וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה לזבנג

דפנה ארד

13.3.2007 / 13:25

עלילותיהם של גל וג'ינג'י, מאיה ואשר, וגילי מגעילי התחילו בשנת 1987 בעיתון מעריב לנוער, וכבר מזמן הפכו לתעשייה שלמה

בקיץ הקרוב אורי פינק יחגוג 20 שנה למפעל החיים שלו, זבנג. ב-1987 פינק הגה לראשונה את הרעיון, לצייר קומיקס על תיכוניסטים ממוצעים. בהתחלה הקומיקס פורסם בעמוד האחורי של מעריב לנוער, ומהר מאוד הפופולאריות שלו נסקה.

זבנג הוא כבר מזמן לא הקומיקס הסטנדרטי על גל הגולש, תאומו ירון, ג'ינג'י החרמן, סתיו הדכאונית, סיגל השמאלנית, גילי מגעילי, אשר קילר ויוספה, המורה זעפני, ומאיה הכוסית. כבר בשנת 1989 יצא הספר הראשון בסדרת זבנג, ומאז יצאו סדרות של ספרים, יומני נוער, קלפים, סדרת טלוויזיה שרצה שתי עונות, ומגזין חודשי שמפורסם כבר שלוש שנים. " זה דבר הסטורי חסר תקדים שעיתון קומיקס מחזיק שלוש שנים." אומר אורי פינק, ונזכר בימי זבנג הראשונים: " הייתי סטודנט בשנה ג' בבצלאל והייתי צריך כסף. שמעתי שמעריב לנוער מחפשים קומיקס. להיות אז ב'מעריב לנוער' היה כמו להיות היום בערוץ 2. עשיתי סקיצה, עד שאשתי באה עם רעיון לסיפור ב-17 באוגוסט 1987 וככה זה התחיל." הדמויות בעמודי הקומיקס הראשונים של זבנג היו רק גל, ירון, אסנת אבא ואמא. "בספירה האחרונה שלי ספרתי 29 דמויות. אז היתה רק המשפחה של גל. הדמויות הראשונות הי מבוססות על דמויות אמיתיות מהחים שלי, והיתר בוססו על כל מיני יצורים שהסתובבו בנוף הישראלי. ".

ל'זבנג' יחגגו 20 שנה בפסטיבל הקומיקס באוגוסט, ובסמוך למועד יום ההולדת האמיתי ייצא ספר 'זבנג פלטינה'. כזכור, בחגיגות 10 השנים הראשונות יצא הספר 'זבנג זהב'. " רות אלמוג שכותבת איתי, סגנית העורכת של עיתון זבנג, ואני מסכמים בימים אלה את העמודים הטובים ביותר ב-10 השנה האחרונות.בעיתון זבנג מקדישים זבנג אישי למפורסמים מדי חודש, והמדור החודשי מוקדש לבר רפאלי. תמיד לוהט. "קודם סיקרנו את אורי גלר, דודו טופז, דץ ודצה, נסראללה ושירי מימון."

האם הדמויות אי פעם יתבגרו?

לא. חס וחלילה. במקביל יצרתי קומיקס שקוראים לו צבנג שמספר עליהן בצבא, ויש זבנג'לה שמספר עליהן קטנים. אבל בזבנג הם תמיד נשארים בני 14-15. התסרוקות האופנות והתספורות מתעדכנים כל הזמנים אבל הם נשארים באותו הגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully