וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק ותינוקת

עומר בכר

18.3.2007 / 10:50

יום אחד עומר בכר מצא על מפתן דלתו עוללה מייללת. מיד, הוא הודיע למשטרה וחזר לכתוב ביקורת טריילרים

היהפוך נמר את הבוקסר?

באיחור של שנה, יוצא בקרוב הסרט "Wild Tigers I Have Known" שהשתתף בפסטיבל סאנדאנס 2006. כיוון שמדובר בסרט אינדי ארטיסטי, הגישה שננקטה בטריילר היא שונה מהרגיל – אבל מי אמר ששונה זה טוב?

טריילר מכוון בראש ובראשונה לקהל ההדיוט, שייתקל בו לראשונה בבתי הקולנוע. הוא אמור למשוך את העין, לסקרן ולהותיר חותם – אבל גם להעביר את הסינופסיס בשתי דקות קצרות – ואת זה הטריילר המדובר לא עושה. עלילת הסרט, שעל פי הביקורות היא דרמה משובחת על קשיי התמודדות של נער צעיר, כלל לא מובנת מהטריילר.

הטריילר מתחיל בצורה מבטיחה, עם הגיבור הראשי, לוגן בן ה- 13, שעומד בחדר באולם נשפים נטוש, שבו מפוזרים בלונים מנופחים, ואוחז בבלון אדום קרוב אל ליבו. ברקע צלצול ההפסקה הצורמני. הבלון מתפוצץ ברעש עז ולאחר מכן דממה. קריין בריטי מזהיר את הקהל שהסרט הוא מהלך בן כמה ימים של נער העושה דרכו בחטיבת הביניים המאיימת והמנוכרת. הוא ממשיך בהבטחה שהסיפור ייחרט בראשכם לימים רבים ומעולם לא הוצג יומן התבגרות בכזו כנות.

זהו אמנם טקסט מרגש, אך כללי מדי – אבל כמעט כל סרט אינדי עוסק באנשים מיוחדים, לא פעם גם בנערים ונערות. חבל שסרט שנשמע כל כך מבטיח ערכו טריילר כל כך מפוספס.

ציון טריילר: כמו יצירת אמנות של ג'קסון פולוק – לא מובן אבל יפה.

קהל יעד: חובבי סינמטקים ואנשים בעלי נפש עדינה.

רוצה בנות

בניגוד לטריילר הקודם, הסרט החדש של אדם ברודי "In the Land of Women" הוא סרט מיינסטרים לחלוטין אבל נושא עימו הילת אינדי בשל השתתפותו של של סת' כהן. כמו זאק בראף (או קלייר דיינס בזמנו), גם ברודי התפרסם כשחקן בסדרת טלוויזיה סמי-איכותית והשתתפותו בקומדיות רומנטיות עם סוג של עומק אמורה להיות לחם חוקו. התחזית שלי: בעתיד הלא רחוק הוא גם יתחיל לביים.

בסרט, מג ראיין ממשיכה להשתחל לקומדיות רומנטיות אך הפעם כאמא של הנערה המאוהבת. אדם ברודי ממשיך בתפקיד הגבר החמוד שהיית רוצה לסדר לבת שלך ואם לא הייתי כל כך אוהב את הדמות הזו, הייתי מזהיר אותו מסכנת הטייפ קאסט.

ישנם שני טריילרים לסרט, והם דבר והיפוכו. הטריילר הראשון ערוך בצורה ברורה למדי אם כי הנראטיב מעט שחוק: החברה של הגיבור עוזבת אותו, הוא נוסע לבית סבתו כדי להתרחק מעט מחייו ופוגש בעיירה שכוחת אל אהבה חדשה. בסך הכל, הטריילר עושה את העבודה בצורה טובה לרבות מוזיקה של ריילו קיילי ואפילו מצליח להצדיק את הצד הקומי בסרט ולהכניס בדיחה טובה בסצינת הסיום. הטריילר השני לעומת זאת לוקח את המחמאות מהטריילר הראשון ויורק עליהן. הוא ארוך מידי, צ'יזי, מוותר על הבדיחות הטובות והפסקול צפוי ומורכב משירים של קולדפליי ודייויד גריי.

ציון טריילרים: ד"ר ג'קל ומר הייד.

קהל יעד: אנשים שכבר מתגעגעים ל- O.C.

האויב שבפנים לא הפנים

על פניו, הטריילר ל- "Resident Evil: Extintion" לא נראה רע. הוא מתחיל בתמונות של הפאר וההדר של לאס וגאס, כשלפתע התמונה נתקעת ומתברר שמדובר במסך LCD שנשאר שלם בסטריפ ההרוס של לאס וגאס. זו תמונה מגניבה למדי, אבל נדמה היה לי שכבר מצאתי חור בעלילה. ואם תהיתם, מילה ג'ובוביץ' עדיין נראית מעולה.

אבל למה משחקי מחשב טובים הופכים לסרטים גרועים? כמה סרטי מדע בדיוני גרועים נצטרך עוד לסבול? אל תבינו אותי לא נכון, אני סאקר של מד"ב וגם אני חטאתי בהתחפשות לנסיכה ליאה בפורים. אבל, גיקי העולם, אני קורא לכם – תפסיקו לממן סרטים כמו "האויב שבפנים" ואולי נזכה לעוד מטריקס.

ציון טריילר: אין לך תוכן, יש לך צורה.

קהל יעד: נערי מחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully