וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב של 3 מ' ד' לסרט על ניל"י

19.3.2007 / 15:04

המפיקים משה אדרי ודודי זילבר חתמו על חוזה להפקת סרט בשם "עונת הציד",כקופרודוקציה במימון חלקי בריטי

אם רעשים של קריעת ניירות, קישקוש של עטים ופקקי שמפניות עפים מעירים אתכם משנתכם בשבוע האחרון, זה מכיוון שבימים אלה נסגרים חוזים ענקיים (בסדר גודל כחול לבן) להפקת סרט בשם "עונת הציד" שיספר את סיפורה של שרה אהרונסון במחתרת.

להערכת המפיקים דודי זילבר ומשה אדרי, בסוף שנת 2008 יתחילו הצילומים לסרט, על פי תסריטו של דני 'נוקיו' ורטה ובבימויו, בתקציב שלא נראה כמותו בארץ, של 3 מיליון דולר.

השבוע נחתם חוזה עם חברת מימון הקולנוע 'אטלנטיק' מבריטניה, שהמנהל שלה הוא אנדרו סומפר שהפיק סרטים כמו 'הרוזן ממונטה קריסטו', ו'שעת הזאבים'. "הוא יהודי ולכן הוא מאוד מתעניין בנושא, ושמח שאנחנו גם." סיפר היום זילבר, "זה התחבר לנו יפה."

"זה הרי סיפור ענק!"

שרה אהרונסון היתה מראשי מחתרת הריגול היהודית ניל"י (נצח ישראל לא ישקר), שפעלה בפלשתינה במלחמת העולם הראשונה, והעבירה מידע לבריטים נגד השלטון העותמאני. היא נחשפה כשיונת דואר ששלחה נתפסה על ידי התורכים, נחקרה ועונתה, ונידונה לתלייה בדמשק. כשנודע לה על כך היא ניסתה להתאבד בעזרת יריה, ונתפסה על ידי התורכים. לבסוף מתה. יוסף לישנסקי ונעמן בלקינד מניל"י נתלו בדמשק.

"זה הרי סיפור ענק!" אמר זילבר, ומתכוון בעיקר לסיפור הבינאישי הדרמטי, ופחות לאקשן, "טלנובלות ליד זה זה כסף קטן. היה שם משולש אהבה ענק בין יוסף לישינסקי, אבשלום פיינברג , ושרה אהרונסון.", הוא מספר ומרחיב את הזוית בה יתמקד הסרט; "אבשלום נרצח והיו לחשושים שיוסף רצח אותו כי הוא מאוהב בשרה."

חלק מהסרט יצולם באנגלית. "אנחנו רוצים שזו תהיה הפקה בינלאומית. וחלק מהשחקנים כנראה לא יהיו ישראלים. נוקיו רוצה את איתי טיראן בסרט. אני מאוד אוהב אותו, הוא שיחק אצלי בשני סרטים – ב'בופור' וב'מחילות'." עד כה לא לוהקו שחקנים נוספים לתפקידים השונים.

קייט בלנשט בתפקיד שרה גיבורת ניל"י?

"אני חותם עכשיו" צחק זילבר. הסרט יצולם באזורים בהם שרה המחתרת פעלה בארץ, ויכלול אתגרים גדולים למפיקים בשחזור ההסטורי, ובאימון יונת דואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully