וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבורה עומר בעד הסרט על מחתרת ניל"י

דפנה ארד

20.3.2007 / 11:12

הסופרת בת ה-74 לא ידעה על הכוונה להפיק סרט על מחתרת ניל"י, אך רוצה להאמין שמדובר בפרוייקט חינוכי

דבורה עומר לא ידעה על הכוונה להפיק סרט חדש בתקציב ענק, על מחתרת ניל"י, ובעיקר על משולשי האהבה הלוהטים של דור המייסדים. היא סיפרה על שני סרטים אחרים, שתחקירנים שלהם יצרו איתה קשר לאחרונה, אבל לא שמעה בכלל על הפקת הענק שעומדת לנסוב סביב ספרה "שרה גיבורת ניל"י".

"נפגשתי ביום שישי עם מישהו שרוצה לעשות סרט על מיתוס והוא בחר בפרשת ניל"י", היא מספרת. "בחור צעיר, שרצה תחקיר בנושא. אבל הוא לא נתן לי פרטים נוספים". לאחר שעודכנה בפרטים, בהפקה שעומדת כרגע על תקציב של שלושה מיליון דולר ובשמות הגדולים המעורבים בקופרודוקציה הישראלית-בריטית, היא התפנתה לייעץ להפקה.

את מברכת את הסרט?

"כן, השאלה היא איך עושים את זה. אנחנו שוכחים הרבה וכל מי ומה שזוכר ובא להזכיר לדור שלא ידע את העבר, אני חושבת שזה חינוכי."

את מרגישה חזקה על הסיפור של שרה גיבורת ניל"י?

"לא", היא אומרת, ופוטרת את הפקת הסרטים מתביעות זכויות יוצרים, "יש לי חלק במיתוס שנוצר, כי הפרשה הזאת הייתה מאוד לא ידועה. ואני כבת קיבוץ ידעתי על השומר ולא על ניל"י.

"כשהציע לי ידידי הטוב אוריאל אופק לכתוב ספר על פרשת ניל"י מיד עניתי לו שזו פרשה לא יפה. הוא אמר לי לבדוק, קראתי וראיתי שזה סיפור מאוד נוגע ללב ולא ידוע. הספר הזה יצא בשנת 1967 והוא נכנס לתוכניות הלימוד והוא עושה את מה שהוא צריך. ומאז קוראים לשרה אהרונסון על שם הספר, שרה גיבורת ניל"י".

מאשרת את איתי טיראן

זו לא הפעם הראשונה שהסיפור הזה זוכה לעיבוד כלשהו. ההצגה על "שרה גיבורת ניל"י" רצה בתאטרון לילדים ונוער על שם אורנה פורת במשך שנים רבות ועכשיו היא מוצגת במדיטק חולון. אך כנראה שהסרט יספר את הסיפור בצורה רחבה יותר גם לקהל הבינלאומי.

"תראי, יש שם עד היום בזיכרון יעקב משקעים גדולים מאוד, כי הלשינו עליהם וסיפרו לי כל מיני סיפורים. אני לא יודעת, מזמן לא היתי שם, היתה צריכה להיות לי שם פגישה, ובדיוק פרצה מלחמת לבנון השניה והיא נדחתה. הייתי בקשר עם רבקה, אחותה של שרה, במשך שנים. זה היה אחד הספרים הראשונים שלי וזה בהחלט סיפור לא דוקומנטרי מה שעשיתי, אני כותבת על מה שקראתי שמעתי, ראיתי ודמיינתי. "

מה את אומרת על איתי טיראן, השחקן המיועד לאחד מהתפקידים הראשיים בסרט?

"ראיתי אותו בהמלט ובעוד כמה תפקידים, הוא שחקן מוכשר ללא ספק. אבשלום צריך להיות טיפוס מאוד שרמנטי. שתי האחיות התאהבו בו ואחותה של שרה תמיד אמרה שהיא לא מבינה אותו, למה שרתי יותר יפה ממני יותר חכמה ממני, למה הוא בחר בי. זה היה מין משולש כזה, שתיהן אהבו אותו והוא אהב את האחת. לדעתי הוא יעשה תפקיד מצויין."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully