וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזהר אשדות בעד מוזיקה באינטרנט

ליאור הנר

20.3.2007 / 16:35

כך הסביר בכנס העיר הדיגיטלית; יאיר ניצני: "יו טיוב היא הדרך הנוחה ביותר להעברת תכנים"

תעשיית המוזיקה חייבת להשתנות בעקבות האינטרנט, כך אמר הזמר יזהר אשדות במסגרת כנס העיר הדיגיטלית, שנערך היום במשכנות שאננים בירושלים. בכנס, ניסו המשתתפים לבחון את ההשפעות התרבותיות של עולם האינטרנט. בפאנל שפתח את הכנס אמר אשדות כי, "אנחנו לא מוכרים דיסקים כמו בעבר ואנחנו לא מקבלים הרבה כסף מהורדות. אנשים לא ישלמו ישירות עבור מוזיקה. המודל של איי-טיונז לא יעבוד לאורך זמן", אמר אשדות.



גם למכירות הוידיאו באינטרנט צפוי גורל דומה. יאיר ניצני, שהשתתף אף הוא בפאנל, סיפר כי לפני כשבוע העלה קטע וידיאו מתוכניתו ליו טיוב כדי להראות אותו למישהו שנמצא בחו"ל. לדבריו, "זו הדרך הנוחה ביותר להעביר ולשתף תכנים. עד היום נכנסו לקטע 12,000 צופים. אין לי מושג מאיפה הם הגיעו".



חברות המדיה הגדולות המייצרות תכנים מתחילות להתאים עצמן לעולם האינטרנט, שבו קיימת תחרות עם תכנים מכל העולם וגם עם תוכן גולשים. "היו מודלים עסקיים בעבר אך היכולות הטכנולוגיות מאפשרות לפתוח אופקים. היום אפשר להשיג כל מידע באינטרנט", אמר דן דובנו, כתב הגדג'טים והטכנולוגיה של CBS. "מחקר שנעשה לאחרונה הראה שילדים אשר השיגו מידע רק באינטרנט, במסגרת פרויקטים לבית הספר, עשו זאת טוב יותר מילדים אחרים שנעזרו בספרייה".



תחזית זו היא עגומה למדי עבור יצרני התוכן הגדולים, בעיקר חברות הטלוויזיה, התקליטים ואולפני הקולנוע, שעלולים למצוא את עצמם עם הרבה יותר תחרות מרחבי העולם. מי שעלול להרוויח כסף הם לא יצרני התוכן, אלא מי שיאגור את התוכן. "האגרגטורים יעשו כסף גדול. מי שישמור את כל הזכרונות הללו, קטעי הוידיאו והבלוגים ויאפשר להגיע אליהם בעתיד, נותן שירות ששווה לשלם עבורו", טען דובנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully