וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהצגה חדשה השחקנים משקיעים לקהל בבורסה

עכבר העיר

22.3.2007 / 16:12

מטרת ההצגה הגרמנית Dead Cat Bounce היא להרוויח במשך המופע אחוז אחד

מתי בפעם האחרונה באתם לתיאטרון ועוד קיבלתם על זה כסף? מתי, בעצם, יצאתם לבילוי בתיאטרון ועברתם הדרכה בשוק ההון?

בשנה השלישית לפסטיבל פרינג' אירופה בתיאטרון תמונע מתארחת ההצגה הגרמנית Dead Cat Bounce. ההצגה תופיע בתיאטרון תמונע ב-11, 12 ו-13 באפריל ותוצג בשפה האנגלית.

בכל הצגה לוקחים השחקנים את הקופה של אותו הלילה ומשקיעים את הסכום במשך 90 דקות בבורסה של ניו-יורק דרך חשבון ברוקרים באינטרנט. הדבר מתאפשר מפני ששעות המופע תואמות לשעות הפעילות בוולסטריט עד לסגירתו ב-23:00 זמן ישראל. מטרת ההשקעה היא להרוויח במשך המופע אחוז אחד. אם מצליחים, מחלקים השחקנים את הרווחים עם קהל הצופים (הרי זה הכסף שלהם בסופו של דבר). אם לא מצליחים להרוויח, נוהגים כמו כל מפסיד אחר, ואומרים שהיה מזל רע.

DCB הוא מופע חי שמסתמך כולו על מידע בזמן אמת. התפאורה על הבמה היא של גרפים ומערכות נתונים שברוקרים מקצועיים משתמשים בהם, תוך כדי מיקסינג של וידאו, מוזיקה, סיפורים וגלישה באינטרנט. קצב המופע מתואם עם תנודות המחירים בבורסה, ולכן הוא גם שונה מדי ערב. ביצועי המניות והמתח הדרמטי של השוק קובעים את קצב העלילה על הבמה.

שני שחקנים, שלושה מפעילי מערכות אלקטרוניות המחוברים לאינטרנט, ומוזיקאי אחד מובילים את המופע. בשעה שהשחקנים קונים ומוכרים מניות,הם מסבירים וחושפים את הדינמיקה של השוק, מחפשים וחוקרים חברות מניות באינטרנט, חולקים את המידע שקיבלו ונותנים לתאוות הבצע ולפחד לכוון את ההחלטות שלהם. הצופים מוזמנים להתערב בנעשה, לקחת החלטות וסיכונים יחד איתם. מאת ועם: קריס קונדק, קריסטיאן קיל, ויקטור מוראלס, אלקסנדר שרודר, מרק שטפן, האנס שטרובל, סימון ורסנל. הופק על יד Productiehuis Rotterdam, תיאטרון Hebbel am Ufer, ברלין, בית האמנים Mousonturm, פרנקפורט. בשנת 2005 הוענק ל- Dead Cat Bounce פרס מכון גתה ופרס ה-ZDF, הערוץ השני הגרמני.

פירוש המונח Dead Cat Bounce - תבנית קלאסית של מניה שמחירה ירד בחדות ובמהירות ולאחר שהתאוששה במעט, תרד ותאבד בסופו של דבר את ערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully