וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה בעקבות אחד

אבי שילון

26.3.2007 / 9:55

אבי שילון מבקש מחברי "מה קשור?" להתגבר על ההתרגשות הראשונית ולספק מימד נוסף על מנת להוות אלטרנטיבה ליצפאן

מכיוון ששובצו על המשבצת של אלי יצאפן, ומכיוון שהם החבורה הנוכחית שמוגדרת ככזו שמנסה לאיים על מיתולוגיית הגשש החיוור, ומכיוון שבערוץ אחר הם נטלו על עצמם לאחרונה את כובד המשקל של התואר "הישראלים" – התוכנית הראשונה של "מה קשור" בערוץ 3 אמורה היתה לעורר התרגשות מהסוג הפועם באירועים שמהווים נדבך בתרבות הישראלית.

התרגשות היתה. אי אפשר היה להחמיץ את הרעד שפיעם בין המילים של אסי, ציון ושלום, ואם מישהו החמיץ אותו, באה יעל בר זוהר והדגישה עד כמה היא מתרגשת בשבילם. זו היתה התרגשות מוצדקת. אנושית. שלושה חברים מוכשרים, שחצבו את דרכם ללב הפריים טיים מערבות רמלה, מבלי לסדוק בדרך משהו מחברותם האמיצה, מהווים אירוע מרגש. ציון אפילו פנה לאמא שלו במהלך התוכנית. אמא שלי אהבה את המחווה.

בתוכניות הבאות ציון, שלום ואסי אמורים להמיר את רגשות התודה על "שהביאוני עד הלום" ולהציע את עצמם כאלטרנטיבה צעירה ליצפאן. בינתיים, שיר הפתיחה שבחרו, "בא לשכונה בחור חדש", לא היה הדבר המיושן היחידי. לפתוח את סבב המרואיינים עם יעל בר זוהר, שאחרי עידן נינט, נראית מישהי, איך לומר, מהעידן הפרה-נינטי, פירושו לשחק כמו נבחרת ישראל נגד אנגליה: להשתדל להוציא תיקו, לשמור על הקיים. מבחינת כישרון משחק ומימיקות – אין עדה שלא מגולמת בפנים של הטרויקה - לא חסר להם דבר. כשרונם טבעי. גם מוטיבציה ורצון לא נפקדים.

כמו יצפאן, אין דעה קדומה, חבוטה ככל שתהא, ש"מה קשור" לא עושים בה שימוש נבון. כמו יצאפן, מכיוון שהם בדרנים ישראליים שעובדים כדי להצחיק ישראלים, אומה נטולת ניואנסים, הדמויות שלהם משרתות את המטרה: ללא משמעויות כפולות. הומופובים, גברים, ערסים, ילדים וכיוצא בזה. כמו יצאפן, הם מצליחים להעביר למעריצים הרבים שלהם את הקסם שבמובן מאליו. וזהו הישג לא מבוטל: להצליח להצחיק גם את מי שמשער מראש את סוף הבדיחה.

אבל בעוד שיצפאן יצא גדול משום שמאחורי המטורללות שלו הסתתרה אמירה - ההומור העממי בהגזמה יצר סאטירה על תרבות הסלברטיז, על העשייה הטלוויזיונית המהוקצעת, על עולם הריאיונות – "מה קשור" עדיין צריכים לצוות לנשמה העממית שלהם את המימד הנוסף.

אף על פי שיש משהו עקום בביקורת על התוכנית הראשונה, הבשורה הטובה פחות היא שכרגע דומה כי נקודת הכשל העיקרית היא דווקא בתחום שהביא אותם לתהילה – הנדבך האותנטי. בתוכנית הנוכחית הם נראו יותר מדי כמו מי שמגישים את עצמם מאשר עצמם. הבשורה הטובה היא שהתרגשות חולפת.

כשציון ישכלל עוד ועוד מההלצה המוצלחת ביותר שהביא לתוכנית - "אצלנו בבית למי שדיבר עברית קראנו שוויצר" - וככל שהשלישייה תזדרז להתנער מהתחושה של "יא אללה, איך הגענו מהמתנ"ס לטלוויזיה" ותתרכז בסיבות שהביאו אותם לשם, אפשר יהיה למתוח קו מחבר ביניהם ובין יצפאן. עד אז, לפחות בכל הנוגע לעניין החליפות, הם כבר השאירו לו אבק.

מה קשור, א'-ה', 20:45, הוט 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully