וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EMI ואפל מסירים את ההגנות

יזהר גביש וסוכנויות הידיעות

2.4.2007 / 18:31

בעקבות ההסרה יוכלו משתמשי iTunes להשמיע קבצי מוזיקה גם במכשירי MP3 שאינם iPod

חברת התקליטים EMI תמכור חלקים גדולים מקטלוג המוזיקה שבבעלותה ללא תוכנות להגנה מהעתקות פירטיות, כך הודיעה היום החברה.

EMI מסרה כי תשווק את קבצי המוזיקה ללא תוכנת ה-DRM - digital rights management - באמצעות אתר iTunes של חברת אפל. "בכך שנשווק קבצי מוזיקה ללא DRM נסייע ללקוחותינו אשר סובלים לעתים מחוסר יכולת להשמיע מוזיקה במכשירים שונים", אמר אריק ניקולי, מנכ"ל EMI.

אפל ו-iTunes ישווקו את קבצי המוזיקה באיכות כפולה מזו הנמכרת כיום באתר iTunes וללא תוכנת ה-DRM במחיר של 1.29 דולר לקובץ. iTunes תמשיך לשווק קבצי מוזיקה רגילים במחיר של 99 סנט לקובץ. לקוחות iTunes אשר רכשו קבצים סטנדרטיים יוכלו לשדרגם בעלות של 30 סנט.

"אני חושב שלקוחותינו מאוד יאהבו את היוזמה", אמר סטיב ג'ובס. "בכוונתנו להציע כמחצית מהשירים שבאתר iTunes בגרסה החדשה הנ"ל", הוא הוסיף.

תוכנת ה-DRM השפיעה בצורה משמעותית על תעשיית המוזיקה המקוונת. חברות התקליטים התעקשו שהקמעונאיות המקוונות ישווקו את קבצי המוזיקה עם הגנה מהעתקות פירטיות. אך בעקבות ההגנה לא יכלו משתמשי, אפל, לדוגמה, להשמיע את קבצי המוזיקה במכשירים אחרים פרט לנגן ה-iPod.

מתחרותיה של EMI חלוקות בנוגע לתוכנת ה-DRM. וורנר מיוזיק גרופ מתנגדת להסרת ההגנה מהעתקות אך יוניברסל מיוזיק גרופ וסוני BMG דווקא תומכות ומנהלות ניסויים בתחום. עם זאת, אף אחת מהחברות הנ"ל לא פעלה בצורה חד משמעית, בדומה ל-EMI.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully