וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק סיני תובע את משרד ההפקות "בוקינג"

דפנה ארד

4.4.2007 / 16:31

הזמר תובע את משרד ההפקות "בוקינג" על שלא שילם לו את שכרו ממסע ההופעות האחרון: "צריך ללמד את המשרדים"

הזמר אריק סיני הגיש תביעה נגד משרד "בוקינג הפקות" בטענה שלא שלום לו או לנגניו השכר על המופע 'אריק סיני שר לאונרד כהן'.

סיני ולהקתו הופיעו במסגרת המופע כ-7 פעמים, אל לדברי סיני לא קיבלו תמורה על עמלם והתשלום מעולם לא הופקד בבנק - לא על החזרות ולא על ההופעות. "המשרד פשוט לא תפקד ולא שילם לנגנים ולא לי. אחרי 7 הופעות שהיו גדושות ומלאות נאלצנו אני ועורך הדין שלי להפסיק את זה ולעצור את ההופעות", אמר סיני.

לפני חודש סיני החליט לתבוע: "בתקופה האחרונה פתאום דברים צצים החוצה" הוא מסביר, "אנחנו הולכים לתביעה גדולה נגד המשרד. מאוד מאוד גדולה.

"צריך, לכל הרוחות, ללמד את המשרדים שקודם באים האמן והנגנים ורק אחר כך המשרד. הם עובדים בשיטה הפוכה: קודם המשרד והמפיק ואז בסוף האמן והנגנים. צריך למחוק את צורת המחשבה הזו מענף הבידור בארץ, זו פשוט מכה."

אחד מהמוזיקאים שהופיעו עם סיני הוא המפיק המוזיקלי עמוס בן דוד, שידוע מעבודתו המסורה ב"כוכב נולד". איתי ניצן הוא המתופף, עדי הר-צבי הבסיסט, גיל לואיס ניגן על גיטרה, ובנוסף עלו שתי זמרות ליווי, מאור ירדני והדר כהן, כמעט כולם מוזיקאים ותיקים.

לסיני אין בעיה עם מנהלי משרד ההפקות, אלא רק עם שיטות העבודה שלהם, ותוצאותיהן ההרסניות: "אני חושב שהם בסדר, הם אנשים נחמדים. מה שהם ניסו לעשות לדעתי, היה לחכות ולאסוף את הכסף מכל המקומות בהם הופענו ורק אז להתחיל לשלם לאנשים. יש בזה טעם לפגם.

"בכלל, כל המשרדים הקטנים צריכים להסגר, ומהר. הקטנים לומדים מהגדולים וצריך לעקור את זה מהשורש. יש לי הרבה חברים שנדפקו. המשרדים האלה בדרך כלל חושבים על עצמם ועל עצמם ועל עצמם ובסוף על האמן."

"לאריק לא מגיע כסף כי אריק לא הרוויח"

דורון פרבר מ"בוקינג הפקות" מגיב:

"לפי ההסכם בינינו" הוא אמר הבוקר, "אריק שותף לרווחים - ולא היו רווחים. אני מזמין אותו לראות שלהיפך - היו נזקים, כמו כל מיני ביטולים שנבעו מכך שהוא היה חולה, ועוד כל מיני.

ב"כל מקרה, כל מי שהגיע לו, כמו נגנים וזמרים שהגישו חשבוניות - קיבלו את הכסף. יכול להיות שאיחרנו בתשלום ביום או יומיים אבל לא יותר מזה. אין פה טענה ואפילו חצי טענה נכונה. לאריק לא מגיע כסף כי אריק לא הרוויח עדין כסף".

- היו הפסדים?

"אני לא קורא לזה הפסדים. אני לא מכיר שום הפקה שאחרי 7 הופעות מרוויחה.הוא הופיע מול 200 איש בממוצע ולא מרוויחים הרבה כסף מ-200 איש."

פרבר הוסיף, "ההסכם היה מאוד מובן, שהוא שותף ברווחים – אבל לא היה רווח של שקל אחד. הוא רצה לשנות את מה שהסכמנו עליו. אנחנו פה מאהבה לאמנות וחשוב לנו לעשות אמנות הרבה פעמים על חשבון אפילו להרוויח כסף. ההיפך, נתננו מעל ומעבר. אני לא מכיר שום הסכם בו אמן מרוויח 50%, ושותף מלא לרווחים."

עם זאת, פרבר מודה שהמשרד מתקיים לא רק מאהבת אמנות: "נכון שאנחנו פה לא לשם שמים – אנחנו בסופו של דבר חברה שרוצה להרוויח כסף אך בשבילנו זו הפעם הראשונה שזה קרה. אנחנו לא מנסים לחפש צרות ובטח שלא חיכוכים."

פרבר נפגע מהצעדים המשפטיים: "נורא רצינו לעבוד איתו, אנחנו גם נורא מכבדים אותו וחושבים שהוא זמר גדול".

למרות שסיני מתעקש שכתב התביעה הוגש, פרבר ממשיך להתייחס לתביעה כאל איום: "אם הוא יתבע אנחנו נתגונן." הוא אומר, ומוסיף ש"אם מישהו צריך לתבוע פה מישהו זה אנחנו אותו , אבל לא החלטנו אם אנחנו תובעים או לא. בכל אופן, אנחנו לא בעד להגיע לבית המשפט.

"למען האמת אין לי מושג על מה הוא תובע. כי גם אם הוא רוצה אין לו על מה לתבוע."

אריק סיני בתגובה: "הם משקרים"

סיני שמע את תגובת המשרד, והחליט להגיב גם הוא: "אמנם הם שילמו לנגנים חלק מהכסף, אך יש נגנים שהם לא שילמו להם. הם משקרים, זה משרד שלא משלם לאנשים שעובדים איתו."

- ומה עם ההסכם בינכם?

"אין הסכם איתי. " הוא אומר.

- לא החלטתם להתחלק ברווחים שווה בשווה?

"אין לנו הסכם. הם שקרנים כמו כל האחרים. אין הסכם ולא היה הסכם בינינו לעולם. מעולם לא חתמתי איתם על הסכם. הם מנסים להתגונן".

לא היו רווחים מההופעה?

"ככה אומר כל אמרגן –7 הופעות מפוצצות ואין רווחים? זו ערימה של שקרים ואנשים לא ישרים ואני אלחם בבית המשפט ולא על גבי עיתונים..."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully