וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו גם חבר'ה לא ממושמעים שנכנסו למים"

יובל אזולאי וכתב "הארץ"

9.4.2007 / 10:39

בסוף השבוע סגר משרד הבריאות את חוף ניצנים לרחצה מחשש שמי הים מזוהמים. היום החוף נפתח

חוף ניצנים נפתח היום (שני) לרחצה בתום סדרת בדיקות שנערכה בו על ידי משרד הבריאות, שאישרו כי המים אינם מזוהמים. בסוף השבוע החליט משרד הפנים לאסור את הרחצה בחוף לאחר שמשרד הבריאות התריע על זרימת שפכים לנחל אבטח, הזורם לים.

הממונה על הרשויות במחוז הדרום של משרד הפנים, יוסי אלבז, סיפר כי מקור זרימת השפכים הוא במכון טיהור השפכים של עיריית אשקלון ו"מקורות".

בחוף ניצנים, צפונית לשטח המוכרז לרחצה, התקיים בסוף השבוע פסטיבל "בומבמלה". לדברי אחד המבלים בפסטיבל, "הזהירו אותנו. אפילו תלו שלטים ואמרו בכניסה לכל המתחמים שאסור להיכנס למים, אבל היו גם חבר'ה לא ממושמעים שנכנסו למים".

רחלי גולדבלט, האחראית על יחסי הציבור של הפסטיבל, אמרה כי הפסטיבל מתקיים צפונית לחוף הרחצה המוכרז. לדבריה, "רוב החבר'ה שלנו לא נמצאים במים. כל האישורים של הרשויות נותרו על כנם, גם לאחר הדיווח על הזיהום", אמרה.

במשרד הפנים אמרו כי השטח בו מתקיים הפסטיבל נושק לשטח הרחצה המוכרז, וכי משתתפים אף נכנסו לשטח זה. אהוד רייך, מנכ"ל החברה הכלכלית חוף אשקלון, האחראית על החוף אמר: "לא נתנו להיכנס למים בפסטיבל. הבאנו שוטרים ופקחים. אנחנו פעלנו על פי הוראות משרד הבריאות. לצערנו נגרם לנו נזק, כי אנשים שלא נכנסים למים הם ממורמרים".

מחברת "מקורות" נמסר בתגובה כי היא מפעילה ומבצעת את הטיפול במכון בהתאם לתקנות, ואיכות הקולחין עונה על כל דרישות משרד הבריאות. לאחר הטיפול עוברים הקולחין לטיפול עיריית אשקלון, והאחריות לשימוש היא של העירייה.

מעיריית אשקלון נמסר כי מדובר במים מטוהרים המשמשים להשקיית השדות של ארגון משתמשי אשקלון (מש"א). על פי הסכם על מכון טיהור שפכים אשקלון, מש"א שואבת את כל המים המטוהרים למאגריה להשקיית השדות. כתוצאה מסיבות לא ידועות, מש"א הפסיקו באופן פתאומי וללא הודעה מוקדמת את שאיבת המים המטוהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully