וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכוס

פיני אסקל

10.4.2007 / 11:37

אין חדש תחת גשר הבורסה והדוקו 'זונה' לא חידש כלום. פיני אסקל יודע איך אפשר היה להפוך אותו לסרט בן-זונה

זה יהיה קצת זנות לדון במקצוע העתיק בעולם, השתלשלותו והשפעותיו על נשים בעולם המודרני - על פני כמה מאות מילה. אבל אם פמיניסטית כמו אורנה בן-דור מסוגלת לעשות את זה במשך 40 דקות, הבה נחבוש קונדום ונדסקס קצת סקס בתשלום.

'זונה' של בן-דור ניסה כמובן לבחון את עולם הזנות, אבל הרבה מעבר. בואו וניקח כמה שיחות עם זונות שמוכרות את מיניותן; נקציף מיני-ראיון עם סרסורית שמוכרת מיניות של זונות שמוכרות את מיניותן; נוסיף ברמנית בת 22 שמודה כי היא מוכרת את מיניותה במשוואה של מחשוף נדיב תמורת טיפ נדיב; נעמיס עובדת אל-על שמכרה את מיניותה ומודעת לעבודה שאין מנוס וגם בתה הקטנה תשתתף במשחק התן-וקח; ולסיום נתבל בכמה פמיניסטיות שבתמימותן היו מתות לחשוב שהן לא מוכרות את מיניותן. זהו, כמעט. עכשיו תערבבו חזק ימינה, נסו את זה גם באנאלי והרי לכם סרט על זונות עם אג'נדה וזה.

עם כל הכאב והצער, אין חדש תחת גשר הבורסה. נכון, כיום יש 7-8 מודעות על שירותי מין בקטגורית 'כללי' של מדור הדרושים לעומת 4 לפני שנה וחצי. ונכון, רוב הזונות עושות את זה כברירת מחדל בשל עוני במקרה הטוב ואונס במשפחה במקרה הרע. ונכון, נו-רא חשוב להתייחס לזנות בכובד ראש, בין אם היינו רוצים למגר, או למסד, או סתם לבדוק אם אפשר באשראי. אבל הסרט 'זונה' לא מחדש כלום.

הגילוי המרעיש של בן-דור, לפיו כל אשה מוכרת את המיניות שלה בצורה זו או אחרת, מול ההתנגדויות החיוורות של גל גבאי (על תקן פמיניסטית-המחמד), לא יכולות להעמיד את הסרט הזה על מדף המאסטר-פיס. זה ברור לכל זב חוטם, בין אם ביקש לאפיקומן מציצה ובין אם לאו. בטח שלא מצדיק את המהומה.

השאלה היחידה והטובה שנשאלה בסרטה של בן-דור, אחרי עוד זונה שניסתה להצדיק את ה(בלו) ג'וב, היא: "האם אנחנו יכולות בסוג של פטרונות לומר לזונה שהיא לא קולטת מה היא עושה?". התשובה היא "ברור שלא" בדיוק כמו שהיא "ברור שכן". אם זה היה נושא הסרט, הייתם מקבלים סרט בן זונה.

עד שלא נשוחח עם זונה כנה ופתוחה (אופס) מבלי שתזרוק סיסמאות ותנסה לייפות את המציאות שלה, אלא תשים את כל הקלפים על השולחן ותזעזע את הנפשות השוביניסטיות ואת נשמות מקבלי ההחלטות; ועד שנציג הממשלה לא ייתן את הדעת בנושא; ועד שקליינט טחון בכסף לא ידבר על חייו בלי זונות; ועד שלא נדע בדיוק כמה הן מרוויחות - בבקשה תעזבו אותנו בשקט, אין טעם לקשקש יותר.

"זונה", סרט תיעודי על סיפורה של הזונה העבריה, אמש – 9 באפריל, 23:00, ערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully