וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלון 9 כוכבים" הוחרם בפריס

דפנה ארד

12.4.2007 / 14:44

דווקא ארגונים פרו-פלסטינים בצרפת הם שיוצאים נגד הסרט בעל האג'נדה השמאלנית, שהוקרן בפסטיבל סרטים על זכויות אדם

הסרט "מלון 9 כוכבים" של עידו הר התקבל בחרם והתנגדות בפסטיבל סרטים על זכויות אדם בפריס. ארגוני שמאל שונים וגורמים פלסטינים יצאו נגד הגורמים שמימנו את הסרט.

למרות שמדובר בסרט המספר את סיפורם של פועלים פלסטינים הנרדפים על ידי הרשויות הישראליות - כלומר, לגמרי לא סרט תעמולה של צה"ל - המתנגדים הצרפתיים לא מחו על תוכן הסרט, שדווקא מתיישב עם דיעותיהם - אלא על מתן החסות של מדינת ישראל לסרט והמימון שלו.

הסרט הופק על ידי עדנה ואלינור קוברסקי, מעדן הפקות, אשר הפיקו בין השאר את הסרטים "מחסומים" ו"ההרוג ה-17" בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה והרשות השניה, שהינם גופים ישראליים שכספיהם מגיעים מתקציב המדינה.

"היתה שם הרבה דרמה שמאוד הפתיעה אותי." סיפר היום עידו הר, "היה גל של ביקורת ומכתבים שנשלחו להנהלת הפסטיבל לגבי הסרט, בעיקר מצד ארגונים פלסטינים וארגוני שמאל יהודים בפריז."

מה הפתיע אותך?

"חשבתי שאם אקבל ביקורת, זו תהיה ביקורת מצד הקהילה היהודית. הפתיע אותי שדווקא הם יצאו נגד הסרט. כתבתי למתנגדים שמדובר בהתחסדות, במיוחד לאור העובדה שהם לא ראו את הסרט בכלל. זו התחסדות וצדקנות, כי אם מדינת ישראל לא היתה תומכת בסרטים כאלה אז הביקורת היתה הפוכה. זו היתה חוויה לא פשוטה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully