וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה סרטים ישראלים יתמודדו בפסטיבל קאן

דפנה ארד

19.4.2007 / 14:20

הסרט " My Blueberry Nights" מהונג-קונג יפתח את הפסטיבל, שיתקיים בפעם ה-60 בצרפת. רפאל נדג'רי יתמודד על דקל הזהב

ארבעה סרטים ישראלים ישתתפו בפסטיבל הסרטים קאן בצרפת, כך נחשף במסיבת העיתונאים של הפסטיבל לפני שעה קלה.

הסרט "תהילים", קופרודוקציה ישראלית-צרפתית של הבמאי רפאל נדג'רי, מועמד לדקל הזהב. בדרמה המשפחתית הזו מככבים מיכאל מושונוב, לימור גולדשטיין, ושמואל וילוז'ני.

מולו יתמודדו 20 סרטים של במאים בינלאומיים מוערכים כמו קוונטין טרנטינו, אמיר קוסטוריצה, האחים ג'ואל ואיתן כהן וגס ואן סנט, שיתחרו מול במאים צעירים כמו פאטי אקין מגרמניה, והבמאי האמריקאי דייויד פינצ'ר.

הסרט שייפתח את הפסטיבל יהיה “My Blueberry Nights" של הבמאי ההונג-קונגי, וונג קר וואי ("2046", "צ'נקינג אקספרס").

סרט הבכורה של ערן קולירין, "ביקור התזמורת" (קופרודוקציה ישראלית-צרפתית), יתמודד אף הוא בפסטיבל, במסגרת 'Un Certain Regard', המסגרת התחרותית המשנית של פסטיבל קאן. 20 סרטים נבחרים למסגרת זו מדי שנה מתוך אלפים הנשלחים מרחבי העולם. הסרט הזוכה יקבל מלגה להפצת הסרט בצרפת.

"ברחל בתך הקטנה", סרט באורך חצי שעה של הבמאית אפרת כורם, מהמחלקה לקולנוע במכללה האקדמית ספיר, והסרט "משעולים" של הגר בן-אשר מבית הספר 'מנשר', יתמודדו מול 13 סרטים מהעולם במסגרת תחרות סרטי הסטודנטים של הפסטיבל, ה-Cinefondation. בנוסף ל"משעולים", גם סרטו של אסף קורמן, בוגר בית הספר מנשר, התקבל לפסטיבל.
לסרט קוראים "יום מותה של שולה", והוא התקבל למסגרת השבועיים של הבמאים.

גם הבמאי הישראלי עמוס גיתאי ישתתף בפסטיבל, ויקרין סרטון קצר במחווה ל-60 שנה לפסטיבל, בפרוייקט בו משתתפים גם גס ואן סנט, קן לואץ', ורומן פולנסקי בין השאר.

פסטיבל קאן יתקיים בפעם ה-60 בקאן השנה, בין ה-16 ל-27 במאי, עם נוכחות גדולה של סרטים הוליוודים והקרנות חגיגיות של סרטים מחוץ לתחרות כמו למשל "אושן 13" של סטיבן סודרברג, סרט חדש של מייקל מור, "Sicko", והסרט " A Mighty Heart" של מייקל ווינטרבוטום, המספר על דניאל פרל.

הסרט "L'Age des Tenebres" של דני ארקנד יסגור את הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully