וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר מתוך 100

פיני אסקל

20.4.2007 / 8:09

משטרת ישראל מנסה להשתקם ולשפר את מעמדה ע"י 'המפצחים', אבל זה לא ממש הולך. פיני אסקל שכר חברת אבטחה פרטית

אין ספק שניצב-משנה דורית בן-מאיר נולדה להיות כוכבת. קומתה יציבה, שערה דבש, פיה מעדנות, האינטונציה מושלמת ונעה על הציר שבין הפרחי לסתם עוד אחת שאוהבת להיות למעלה. עוד קצת מסקרה וטאצ'ים קטנים של מייק-אפ, אחר-כך סיבוב הופעות לסינוורי צ'קלאקה ואולי דורית עוד תהיה יום אחד נינט.

'המפצחים', סדרת דוקו-מתח חדשה על עולם הפשע, היא בראש ובראשונה 'שוטר נולד'. נכון, יש לנו רצח שטרם נפתר עד הסוף (במקרה דנן, הרוצח בכלא אבל הגופה שלא נמצאה מזה עשור), אבל לא פחות חשוב שזה ייראה טלוויזיוני. הוראות הבימוי עשויות לנוע בין "דורית, קאט קאט קאט, את נשמעת לא אמינה, תהיי שוטרת!" לבין "דורית, קאט קאט קאט. שוטרת לא מגיעה לזירת פשע בלי איי-ליינר".

ישנה זילות בסיפור הרצח כאשר החוקרת מקבלת שיחת טלפון בה מספרים לה על ארבעה נעדרים בני משפחה אחת, והיא יורה משפט כמו "זה דפק לי את הסופ"ש ואת יום הנישואין". אין כמו ציניות של שוטרים - ויכול להיות שהיא אכן אמרה לפני עשור בדיוק את אותן מילים - אבל במקרה בו שוטרת מתאמצת לגלם דמות של שוטרת, זה נראה אמנם אותנטי אבל גם כמו תסריט סוג ז'. העיסוק בפוזה המשטרתית מיותר לחלוטין, בוודאי לאור המחדלים שפוקדים את משטרת ישראל בשנה האחרונה.

מגוחך ככל שזה יישמע, 'המפצחים' עלתה על המסך בטיימינג הכי מושלם מבחינת משטרת ישראל. התדמית המטונפת הייתה זקוקה למישהו שיעשה כאן סדר, נניח מיקי רוזנטל, ויציג אותם באור חיובי. ועדיין, יש משהו מעורר חמלה בעובדה שמשטרת ישראל מנסה להשתקם דרך המסך, רגע אחרי בריחת בני סלע, סאגת ראדה-זדורוב-כת השטן, ועדת אור וכו'.

המפכ"ל לשעבר, משה קראדי, לא זכה לעדנה של חמישי על אבטיח, כשברקע שוטרים בתפקיד עצמם עושים מיקס מבולבל בין כמה ז'אנרים ומתאמצים לקבל טפיחה על השכם. הנה, הושגה המטרה עליה עמל במשך שלוש שנות קדנציה. תדמית המשטרה שוקמה. עכשיו, כשיש מפכ"ל חדש, אחד מיקי רוזנטל, שקוטף את פירות ההצלחה - מאות אלפי צופים מרגישים ביטחון לחייג 100.

"המפצחים", ימי חמישי, 21:00, ערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully