וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויי לוח השידורים ליום הזיכרון לחללי צה"ל

חן רוזנק

21.4.2007 / 21:15

הערוץ הראשון משדר את הטקס הממלכתי, ערוץ 2 עם "שרים בכיכר" ושידור מיוחד של פרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר"

גם רשתות הטלוויזיה נערכות ליום הזיכרון לחללי צה"ל ומתאימות את לוח השידורים למועד. למי שלא הולך להשתתף בטקס המוני, אלא מעדיף להישאר בבית כדי להתייחד עם הנופלים, להלן כמה מהמשדרים המיוחדים:

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שנערך כמדי שנה ברחבת הכותל המערבי בירושלים, ישודר בערוץ הראשון, בשעה 19:58. ערוץ 2 ישדר, החל משעה 21:00, את עצרת הזיכרון "שרים בכיכר" הנערכת בכיכר רבין בתל אביב. בעצרת משתתפים מירי מסיקה, הראל סקעת, נינט, אייל גולן, מוש בן ארי ועוד.

סרט תיעודי, "ריבועים של קרטון", שיצרה תמר פייקס, ישודר ביום ראשון בערוץ 2 בשעה 22:30. הסרט מספר את סיפור חייה של פייקס, שנולדה לאחר שאביה נהרג במלחמת ששת הימים, אחיה הבכור נהרג במלחמת יום הכיפורים ואח נוסף נהרג בתאונת טיפוס. אם המשפחה הכתיבה את היחס לאבל בבית - הם לא קיימו אזכרות ולא ביקרו בבתי הקברות. תמר מנסה לפצח את אווירת המסתורין והערפול סביב המוות השוררים בבית בו גדלה. אחרי שנים של חיים בצל השתיקה המלווה את השכול בביתה, היא מנסה לעמת בסרט בין ההדחקה לבין הצורך הקיומי הבסיסי שלה לדבר ולהתחלק בכאבים.

לאחר הסרט ישדרו בערוץ, הערב ומחר, את פרויקט "לזכור באהבה", 20 סרטי זכרון קצרים על נופלים. הסרטים שישודרו השנה הם לזכרם של שרון שגב ז"ל, מיכאל אלטפירו ז"ל, גלעד פישר ז"ל, אלון אברהמי ז"ל, אריאל חובב ז"ל וניר קריצ'מן ז"ל.

גם סרטה הדוקומנטרי של נורית קידר, "מבוזבזים", ישודר בהקשר של יום הזיכרון ביום חמישי בערוץ 2 בשעה 22:00 . הסרט מביא בגוף ראשון עדויות של חיילים ששירתו בחצי השנה האחרונה במוצב הבופור- וסיפורם שימש השראה לספרו של רון לשם "אם יש גן עדן".


בערוץ 33 ישודר ב-19:30 הסרט "מלחמת לבנון השנייה" – סרטו של והבה חסון מביא את סיפורן של 4 משפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמה האחרונה – משפחת ג'ומעה ששכלה אם ושתי בנות; משפחת עזאם ממראר אבדה את אם המשפחה; סמל טאמר עאמר מג'וליס נדרס באסון בו טנק דרס שלושה חיילי צה"ל, וסיפורו של החייל אלכס אסף, בן למשפחה אומנת מכרמיאל, שנהרג המלחמה לאחר שעלה על מוקש. תרגום לעברית ולערבית.

ברדיו ובטלוויזיה ישודר "עוד מעט נהפוך לשיר", פרויקט מיוחד של גל"צ בשיתוף "רשת", בו אמנים שרים משירי נופלים. השנה יוקדש הפרויקט לשירים שהותירו אחריהם לוחמים שנפלו במהלך מלחמת לבנון השנייה. בין המשתתפים ברי סחרוף, הראל סקעת, מיכה שטרית, ריקי גל, אריק ברמן ושירי מימון. התכנית תשודר ביום שני, בין 14:00-16:00 בגלי צה"ל ובשעה 18:45 ב"רשת", ערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully