וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעתה אימרו: ד"ר חנה מרון

חן רוזנק

25.4.2007 / 11:16

אוניברסיטת בן-גוריון תעניק תואר ד"ר כבוד לשחקנית כלת פרס ישראל

השחקנית כלת פרס ישראל חנה מרון תקבל תואר ד"ר כבוד מהאוניברסיטה שבנגב. "מרון תקבל את התואר בהוקרה על היותה שחקנית דגולה שכבשה את לב הקהל באישיותה הקורנת ובכישרונה המזהיר" נימקו באוניברסיטה.

התואר יוענק למרון גם משום שהיא פועלת למען דו-קיום ושלום בין יהודים וערבים, דווקא מתוך הטראומה שהתנסתה בה (נפצעה קשה בהתקפת מחבלים על מטוס אל על במינכן בשנת 1970 ורגלה נקטעה)- הוסיפו השופטים.

חנה מרון שנמנית על מייסדי התיאטרון הקאמרי וזכורה לכולנו מהקריאה הקולנית "פ-ת-ו-ח-!" , נולדה בגרמניה בשם חנה מאירצ'ק, שם הפכה ל"ילדת פלא" ושיחקה בהצגות, סרטים ותסכיתי רדיו. לאחר עליית הנאצים לשלטון עלתה משפחתה ארצה.

במלחמת העולם השניה התגייסה מרון לצבא הבריטי והופיעה בלהקת הבריגדה יחד עם השחקן יוסי ידין, שלאחר מכן היה לבעלה הראשון. כששבה לארץ בשנת 1945, קרא לה הבמאי יוסף מילוא לשחק בתיאטרון חדש שהוא עומד להקים בשם התיאטרון הקאמרי. מרון הסכימה והפכה לאחת ממייסדי התיאטרון בו גילמה עשרות דמויות במשך למעלה מיובל שנים מ"הוא הלך בשדות", "פיגמליון" עד "מדיאה" ו"ביבר הזכוכית".

מרון נפצעה קשה בהתקפת המחבלים הזכורה על מטוס אל על במינכן בשנת 1970 ורגלה נקטעה. למרות הפציעה, היא חזרה לשחק ואף נהפכה לפעילה בארגונים הקוראים לשלום ולדו קיום יהודי-ערבי. בשנת 1993 נמנתה עם המשלחת שהתלוותה ליצחק רבין בטקס חתימת הסכמי אוסלו.

היא שיחקה במספר סרטי קולנוע כמו "הדודה קלרה", "העיט" ו"כביש ללא מוצא". בשנות השמונים כיכבה בסדרת הקאלט "קרובים קרובים" (משם לעד נזכור את הצעקה "פ-ת-ו-ח!"). ובתחילת שנות התשעים הייתה ממייסדי אנסמבל תיאטרון הרצליה, שם גם ביימה מספר הצגות.

מרון היא אלמנתו של האדריכל יעקב רכטר (אביו של יוני רכטר). בתם, דפנה רכטר, היא שחקנית קולנוע ותיאטרון.

התואר יוענק לה בטקס חגיגי שיתקיים ב-15 במאי, במסגרת המושב השנתי של חבר הנאמנים של אוניברסיטת בן גוריון, בהשתתפות ראשי האוניברסיטה ואישי ציבור. במעמד זה תעניק האוניברסיטה גם תאר ד"ר כבוד לפילוסופיה לחתן פרס ישראל, הסופר אהרון אפלפלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully