וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב לחצים: "פרחי ירושלים" ביטלו הופעה במסיבת הגייז

רבנים ועיתונאים חרדים הורו למנהל הלהקה לא להופיע במסיבה ביום העצמאות משום שיהיה זה "חילול השם"

להקת הילדים 'פרחי ירושלים', בה חברים ילדים חרדים בני 13 עד 14, ביטלה ברגע האחרון את הופעתה במסיבת יום העצמאות המשותפת של ארבעת הליינים למסיבות של הומואים בתל-אביב, פאג, אלקטרו-פאניקה, נוטוריוס גיי, ו-1984, אחרי שעוררה התנגדות ברחוב החרדי.

"שלחו לי סמסים וקראו לי 'מרעיל נפשות של ילדי ישראל'", סיפר חנן אביטל, מנהל הלהקה. "פנו אלי מהעיתון 'קהילה' ומרדיו 'קול חי' ושאלו אותי למה אנחנו מופיעים במסיבה כזאת". באתר האינטרנט החרדי, "בחדרי חרדים", פרסמו כי הלהקה הולכת להופיע ב"מועדון פריצות", ב"מסיבה של קהילת תועבה" וקראו לאביטל לבטל את המופע.

"הרב מנחם פרוש פנה אלי ואמר לי כי זהו 'חילול השם' ושאסור לי להופיע שם. אני הבנתי ממארגני המסיבה שזהו מועדון רגיל, ולמרות הלחץ לבטל את המופע, החלטתי להגיע למקום ולראות 'הכצעקתה?'.

"קיבלתי טלפון מבוהל מאביטל", מספר רועי רז, אחד ממארגני הערב, "והוא אמר שהפעילו עליו 'לחץ פיזי מתון' לבטל את המופע ושאיימו עליו בחרם. אנחנו היינו כנים איתו מההתחלה, אמרנו לו בדיוק איזה מסיבה זאת".

בערב המסיבה הגיעו אביטל ומקהלת הילדים למקום: "נכנסנו למקום וחשכו עיני - ראיתי מאות בחורים, בלי בחורות בכלל. אז פניתי לרועי וביקשתי ממנו לא להופיע". ניסיונות השכנוע הארוכים של רז לא עזרו: " אני לא מאשים אותו שהוא ביטל בגלל הלחץ שהופעל עליו, מחוץ למסיבה התגודדו מספר אברכים שרצו להיכנס ולמנוע בכוח את ההופעה, ואנחנו רצינו להכניס אותו מהדלת האחורית ולהראות לו שאין פריצות"

למרות הביטול במועדון לא התייאשו, וניגנו את הקטע שהיה אמור ללוות את הופעתה של המקהלה, שהוקלט מבעוד מועד - מיקס של "אדון עולם" ו"מאמה מיה" של אבבא.

העניין הסתיים ברוח טובה למרות הכל, והנזק הסופי היה רק כמה בליינים מאוכזבים. "אם הם היו מופיעים הם לא היו מתחרטים", מסכם רז.

עוזרו של הרב מנחם פרוש מכחיש כל פנייה שנעשתה מצדו, כך גם בעיתון "קהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully