וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החסידה קפצה לבקר אצל המוזיקאי פול וינטר

חן רוזנק

26.4.2007 / 16:31

הזמר זוכה הגראמי יופיע בארץ בבכורה עולמית עם היצירה FLYWAY, שכתב בהשראת הציפורים הנודדות. "החזון ליצירה נולד בישראל" מספר וינטר בלעדי לוואלה!

"ריחפתי בדאון ממונע מעל שמי ישראל כשאני מוקף במאות חסידות- אני מאמין שדבר שכזה היה מעניק השראה לכל אחד", מספר המוזיקאי האמריקאי פול וינטר בלעדי לוואלה! תרבות. וינטר, ממובילי תחום מוזיקת העולם וזוכה חמישה פרסי גראמי, ביקר בארץ לפני 12 שנה ומאז חייו לא היו אותו הדבר. "עברתי את החוויה הכי חזקה בחיים שלי בישראל, הרגשתי כאילו אני עף, כשמסביבי מאות ציפורים קסומות שזזות בצורה הנראית כמו מעין ריקוד קסום"

באותו ביקורו בארץ טס וינטר בדאון ממונע של החברה להגנת הטבע, שריחף במסלול נדידה של להקת חסידות. בהשראת הדאייה כתב את היצירה מוזיקלית, "Flyway" ("מסלול נדידת הציפורים") איתה יופיע בקונצרט המוקדש לאיכות הסביבה ב-17 במאי, בשפך נחל זהר, ים המלח.

"הדאון הממונע היה בעל 2 מקומות והטייס שהיה מחיל האויר לשעבר, כיבה את המנוע באמצע הטיסה ודאינו ליד החסידות. זה היה כמו להיות באמצע מופע הבלט המדהים ביותר בעולם. לא פחדתי כי יש לי ביטחון גדול בחיל האויר הישראלי" מצחקק וינטר.

וינטר שנחשב לחלוץ בשילוב קולות מהטבע במוזיקה, שילב בעבר הקלטות של קולות לווייתנים עם מוזיקה קלאסית ואתנית ונגיעות של ג'ז, היום הוא משלב קולות של ציפורים: " הכנסתי ליצירה שלי קולות של ציפורים שונות שאותם קיבלתי מביולוגים שכל תפקידם הוא לעקוב אחרי אותו בע"ח ולהקליט את הקולות שהוא משמיע". וינטר אף הקים קרן שמטרתה "לחקור דרכים שבהן המוזיקה יכולה לעורר שמירה על החי והצומח בטבע". על תרומתו המוזיקלית לשימור הסביבה קיבל פרס מטעם האו"ם, וכן פרסים רבים מארגונים למען הסביבה ובעלי חיים.


זה יהיה ביקורו הרביעי של וינטר בישראל. את הקשר המתמשך שלו עם ארצנו הקטנטונת הוא זוקף לזכותו של ד"ר יוסי לשם, מהמרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון. לשם ניגש לוינטר אחרי הופעה שלו בהיכל התרבות, והדביק אותו בחיידק הצפרות. "הוא אמר לי שהעבודה שלו יכולה לעניין אותי, וכמה שהוא צדק! ", אומר וינטר בנוסטלגיה, "בזכותו נחשפתי לעניין נדידת הציפורים מעל השבר הסורי אפריקאי, מה שהעניק לי השראה ביצירתי החדשה".

אצטדיון וינטר

אבל לא רק לנופי ארצנו נחשף וינטר, אלא גם לאנשיה: "יש לי זכרונות בלתי נשכחים מישראל. מביקורי בעמק החולה, בגליל, בנגב, בעין גדי ובקיסריה. אבל יותר מכל הוקסמתי מהאנשים. התרבות הישראלית מחבקת כ"כ הרבה ניגודים, כי היא מורכבת מכ"כ הרבה לאומים, ואנשים שבאו מכל קצוות תבל. לאנשים כאן יש יכולת להקשיב ולהעריך מוזיקה ואמנות שבאה מהלב. מהניסיון שלי- הם אחד מהקהלים הטובים ביותר בעולם".

בביצוע היצירה ישלב וינטר 28 מוזיקאים ממדינות שונות, ובאופן מפתיע עבורו זאת לא בעיה: " המוזיקה מקרבת אותנו ביחד גם אם אנחנו לא מדברים את אותה השפה. חלק מהמוזיקאים האפריקאים שמופיעים איתי לא מדברים אנגלית, אבל אנחנו מתקשרים בעזרת הצלילים"

הקונצרט החגיגי במעמד המשנה לרה"מ מר שמעון פרס, ייערך ב-17 במאי, במתחם נחל זהר בים המלח, הופעות נוספות יתקיימו באותו אתר גם ב-18 וב-19 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully