וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתוווווח

דקל גודוביץ'

3.5.2007 / 12:31

פרויקט "בתים מבפנים" מספק חוויה מציצנית לתוך בתים תל-אביביים, אבל לדקל גודוביץ' יש כמובן מספר הצעות ייעול

הרעיון שהעיר האסורה נפתחת מבפנים לקהל רחב הוא מרתק ומציצני, ויש בו משהו כמעט פורנוגרפי או פלילי. כמעט כמו להפוך ציורים במוזיאון ולהסתכל על הצד האחורי שלהם בזמן שחבר שלך מטריד את השומרת בשאלות על סטאלין, או כמו לעשות סקס בשירותים הציבוריים של העיריה עם הפקידה ממחלקת הארנונה. זה מה שעומד מאחורי הרעיון של האירוע "בתים מבפנים" - הפתיחות, השקיפות והמציצנות, שהם חלק מהתפיסה שהעיר היא מדינת כל אזרחיה כפי שאמר בשארה בטרם יעלם בקרוב במרתפי השב"כ.

הרעיון הסקסי והעסיסי הזה שייושם בסוף השבוע הקרוב בתל-אביב, עלה ארצה מלונדון וניו-יורק ביוזמתם של אביבה לוינסון ואלון בן נון, אלא שנדמה כי בדרך לארץ הוא עבר בדיקות של בד"צ. ואני אומר את זה בתור אחד שעמד כבר ב-6:00 ביום סגרירי במיוחד בלונדון הגשומה, רק כדי לראות איך נראה מבפנים ה-Bank of England. יחד איתי בתור שהקיף 3 פעמים את כל הבלוק של הבנק, עמדו עוד מאות בריטים שכולם רצו לראות את מטילי הזהב בבנק המרכזי, ולהיות בטוחים שלכסף שלהם ושל המלכה יש כיסוי. בקיצור, היה מגניב, היה פלילי (אפילו שלא נתנו לגעת במטילים), והיה סקסי. פעם ראשונה שאתה נכנס לבנק והלב שלך דופק ולא בגלל המינוס.

גם מרתפי השב"כ יהיו פתוחים

אז נכון שיהיו השנה הרבה בתים מגניבים ולופטים מעוצבים שישובבו את הנפש, אבל לצדם אני מצע לשנה הבאה גם סיור אחר שיחזק את החלק של השקיפות הציבורית בבתים שאינם פתוחים לציבור במהלך השנה. בסיור הזה נעלה לתצפית מלשכת ראש העיר בקומה ה-12 בבניין העיריה, ומשם נשקיף על דרום העיר ויפו ונבדוק האם אפשר להיכנס לשטח שאמור היה להישאר פתוח לציבור בפרויקט אנדרומדה היוקרתי, כפי שמופיע בתכניות וכפי שחזר ופסק בית המשפט. נצלם את אחרוני הבתים שנשארו בעג'מי לפני שיהרסו ב- 500 הצווים השיפוטיים שהוצאו להם, נעמוד על ההבדל בין מכון עיסוי לליווי, נציץ בתחנת סמים בנווה שאנן, ונסיים בערב קסום בבית המעצר אבו כביר.

כי אחד מהדברים היפים שקורה לעיר כשהיא מתמסרת לאזרחיה באהבה אמיתית, זה שהיא נפתחת גם במקומות אחוריים שהיא בדרך כלל לא נותנת בהם. לכן מצער לדעת שיש רק שני מקומות ציבוריים וסקסיים, שסגורים לציבור הרחב ונפתחים במיוחד לכבוד האירוע לקהל הרחב. מי שיחפש אותי באירוע ימצא אותי קודם כל בפי הטבעת - בתחנת השאיבה "באסה" (סניקת שפכים) על גבול יפו. כי חשוב שכל תושב יבין מה קורה אחרי שהוא מוריד את המים בשירותים, ולא יפגוש את החרא שלו רק כשהוא צף בים בגלל טעות או קריסה של המערכת. אחר כך צריך ללכת למערכת אחרת - לבית המשפט המחוזי לסיור שיעבור בלשכות השופטים ובתופת של האסירים (ככה לפחות מובטח).

ובכלל לא חייבים להתרכז תמיד רק בתל-אביב. סיור מוצלח לא פחות אפשר, לא תאמינו, לעשות אפילו בעיר כמו ירושלים. נוכל לטייל שם לביתה של משפחת אולמרט, לבדוק מה השתנה במשכן הנשיא אחרי שגילה ומשה עזבו את הבית? לא יזיק גם ביקור קצר בלשכתו הריקה של שר האוצר, ואם יישאר זמן תמיד שווה לשמע אגדות אורבניות במרתפי השב"כ. כי צריך לפתח את האירוע גם לבתיהם של נבחרי הציבור, שמתארחים אצלנו בסלון כל יום בטלויזיה, והגיע הזמן שנתארח גם אנחנו אצלם. כי לפעמים אנחנו חולמים שאנחנו צופים במדינה דמוקרטית, אבל זה כנראה רק תכן שיווקי בזמן פרסומות לפני התחזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully