וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לפרס ספיר

6.5.2007 / 10:20

ניר ברעם, דרור בורשטיין, שושי בריינר, שחר מגן ושרה שילה הם חמשת המועמדים הסופיים לפרס מפעל הפיס לספרות ע"ש ספיר

"הרוצחים" מאת דרור בורשטיין, "אהבה עברית" מאת שושי בריינר, "מחזיר החלומות" מאת ניר ברעם, "שחיטה שחורה" מאת שחר מגן, "שום גמדים לא יבואו" מאת שרה שילה, הם המועמדים הסופיים לפרס ספיר לספרות השנה.

החמישה נבחרו מתוך 72 ספרים שיצאו לאור בשנה החולפת ב-22 הוצאות שונות, כך פירסמו הבוקר קרן מפעל הפיס לספרות ע"ש ספיר ויו"ר חבר השופטים של הפרס, יוסי שריד, שמנה שבעה חברים וחברות.

כל חמשת הסופרים, יקבלו סיפתח של 25,000 שקל כל אחד רק על היותם מועמדים, והזוכה בפרס יקבל מענק נוסף בסך 150,000 שקל. בנוסף, ספרו של הזוכה יתורגם לשפה זרה, על פי בחירת הסופר וייצא במהדורה מיוחדת.

השנה, מוענק בפעם הראשונה פרס לספר מתורגם, שנכתב על ידי סופר ישראלי, ואותו תקבל אידה פינק על ספרה "כל הסיפורים", בהוצאת עם עובד. פרנק תקבל גם היא מענק של 25,000 שקל.

פרס מפעל הפיס לספרות על שם ספיר, מוענק זו השנה השביעית, והוא דומה במתכונתו לפרס ה- BOOKER הבריטי. טקס הענקת הפרס לספר הנבחר יתקיים ב- 12 ביוני, במסגרת אירועי שבוע הספר, וישודר בערוץ 1.

זוכים קודמים בפרס, מאז נוסד לפני שבע שנים, הם חיים סבתו עם "תיאום כוונות", דויד גרוסמן עם "מישהו לרוץ איתו", גייל הר אבן עם "שאהבה נפשי", אמיר גוטפרוינד עם "אחוזות החוף", דן צלקה ז"ל עם "ספר האלף בית", אלונה פרנקל עם "ילדה", ובשנה שעברה רון לשם עם "אם יש גן עדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully