וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה וטקסט

אודי שרבני

7.5.2007 / 10:57

כשהיום נגמר אנשים לקחו את המוזיקה של ניק דרייק, קראו לזה התאבדות והשאירו את אודי שרבני לבד בעליית הגג

לבוש יפה, עומד בעליית הגג. חמישה עלים נותרו, הוא מסתכל מטה, אל החצר, אולי אל בטי? היא אמרה שיש לה איזו מילה להגיד. על דברים, על עלים נופלים.
אולי הצלם אמר "תגיד לי כל מה שאתה יודע", וניסה לתפוס שבירת קרח עם שורה ממנו. תקתוק התמונות נעשה לבטח ברצף והיה זר לזמר, אך עם זאת (אולי) שמח הוא בחלקו. עוד מעט יגיע שוב הפחד, ואיתו האכזבה. "חמישה עלים נותרו". הוא הסתכל אל ניירות הגלגול. זה היה כתוב שם. תמיד יש משהו שכתוב עליו משהו, אחרי זה, נשארות רק ההקבלות שאנשים עושים.

כשהיום נגמר, אתה עמדת בעליית הגג. אחרי זה לקחת כדורים, אחרי זה לקחו את המוזיקה שלך ואמרו שזה התאבדות. כשהיום נגמר, בהתאם למוזיקה, אמא שלך נשארה לבד עם הוכחות שזה היה שימוש לא נכון.


****

לבוש יפה, עומד בעליית הגג. חמישה עלים נותרו, הוא מסתכל מטה, אל הנהר, אולי על איש הנהר? אם הוא יגיד את כל מה שהוא יודע, על איך שהנהר שלו זורם. אז.
שלוש שעות משקיעת החמה. עלית הגג וג'רמי בסוף יעוף. בהתחלה הוא עדיין מנסה להתחרות עם השמש. אחרי זה כבר עף. עוד מעט כולם כבר יעופו, גם הזמר.


****

לבוש יפה, עומד בעליית הגג. חמישה עלים נותרו. חלון שמאלי קצת פתוח, שולחן עץ עם כמה כלי מתכת פזורים.

"תראה לי מה אתה יכול להראות", אמר (אולי) הצלם, אבל לא קיבל ממנו דבר.
"למה לא תבוא ותגיד", אמר.
"אגיד מה?"
"אם אתה יודע את הדרך אל העצב".


****

"פספרטו", קוראים לרקע שסביב התמונה בשפת מסגור התמונות. יש תמונות שממוסגרות עם פספרטו, ויש כאלה שלא. האמן צריך לבחור, זה נעשה ביחד עם מוכר חנות התמונות, אבל בסופו של דבר האמן קובע. והזמר, יש לו פספרטו ירוק. סוגר עליו מלמעלה כאילו עליית הגג לא מספיקה. זה מכופף אותו עוד, ממסגר אותו עוד. מי ידע את המחשבות של מרי ג'יין? (מי ידע את המחשבות של הזמר).

כשהיום נגמר, אתה עמדת בעליית הגג, אחרי זה לקחת כדורים, אחרי זה לקחו את המוזיקה העצובה שלך ואמרו שזה התאבדות. בהתאם למוזיקה, כשהיום נגמר.

כשהיום נגמר הוא עדיין נשאר בעליית הגג, מביט. הוא היה לבוש יפה, אבל אף אחד לא ראה את זה. רק אחרי זה, התחילו לשים לב אליו. מסגרו אותו בכח, פספרטו של שלושת רבעים. צד אחד בלי.

****

ומישהו אחר, מה הפספרטו שלו?
מישהו אחר, בעיר אחרת, חשב על זה שהוא צריך למות בשביל שיכירו בו, אבל אחרי זה ירד מזה; איך הוא יידע מה יגידו עליו? הוא ירד מעליית הגג, למרות שהאני האמיתי שלו מתבטא רק במותו (ככה הוא נולד; רק כשימות הוא יהיה הוא).
הזמן לימד אותו לא לבקש עוד.

****

שלוש שעות מלונדון, עלית הגג וג'אקומו חופשי, כבר לוקח את היגון שלו לים. לפני זה, היה כבול בסיפור שאף פעם לא היה סופר. עכשיו כן.


Nick Drake "Five Leaves Left", 1969

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully