וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאו צה טונג בתל אביב

חן רוזנק

7.5.2007 / 14:00

מחברי הביוגרפיה, "מאו הסיפור הבלתי נודע", על חייו של הדיקטטור הידוע, יגיעו לפזר קצת קומוניזם בארץ הקודש

הסופרת ג'ונג צ'אנג וההיסטוריון ג'ון הלידיי, מחברי הביוגרפיה של העריץ המפורסם, "מאו הסיפור הבלתי נודע", יגיעו לאוניברסיטת ת"א להראות לנו מארקסיזם מהו.

השניים כתבו יחד 860 עמודים על מנהיגה האגדי של סין, חקרו את הנושא במשך עשר שנים תמימות, ראיינו 500 מרואיינים מארבעים מדינות וקראו מאות מסמכים ארכיוניים בסינית ובלשונות זרות. עכשיו בא להם לעזוב את העט ולפתוח את הפה.

ג'ונג צ'אנג נולדה בסין ב-1952, היתה חברה ב"משמרות האדומים" ואחר כך עבדה כאיכרה, כ"רופאה יחפה", כפועלת במפעל פלדה וכחשמלאית. בשנת 1978 עקרה לבריטניה, שם קיבלה תואר דוקטור לבלשנות, והיתה לאדם הראשון מהרפובליקה העממית של סין שקיבל דוקטורט מאוניברסיטה בריטית. ספרה זוכה הפרסים "ברבורי פרא", שאף תורגם לעברית, יצא לאור בשנת 1991 ונמכר ביותר מעשרה מיליון עותקים.

שותפה לפרוייקט ובן זוגה לחיים ג'ון הלידיי, היסטוריון המתמחה בחקר רוסיה, היה עמית מחקר באוניברסיטת לונדון. עד כה, ראו אור שמונה ספרים שכתב או ערך.

בני הזוג יגיעו להרצות, בבניין גילמן באוניברסיטה, ב-14 במאי, על תהליך העבודה על הספר ועל צה טונג עצמו עוד מהתקופה שקדמה לעליית המפלגה הקומוניסטית לשלטון, ועד ל-26 שנים שבהן שלט מאו בסין העממית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully