וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו המועמדים לפרס אופיר

חן רוזנק

8.5.2007 / 13:15

17 סרטים עלילתיים ו-16 תיעודיים יתמודדו באוסקר הישראלי. השנה נוספה גם תחרות בתחום היצירה הטלוויזיונית המקורית

כל היוצרים, השחקנים והבמאים שכססו ציפורניים עד היום, יכולים להירגע, נחשפה רשימת המועמדים לטקס פרסי אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

השנה יבחרו באקדמיה את הזוכים המאושרים בשני שלבים: הצבעה ראשונה בה ייבחרו מבין 17 הסרטים חמשת המועמדים בכל קטגוריה, ואז הצבעה נוספת שתבחר מתוך חמשת המועמדים את הסרט הזוכה, כך פירסם העיתונאי יאיר רוה בבלוג שלו, "סינמסקופ".

בין המועמדים השנה נמצאים שישה סרטים שכבר יצאו לאקרנים, או יעשו זאת ממש בקרוב: "אסקימוסים בגליל”, של יונתן פז, "נוזהת אל-פואד” של ג’אד נאמן, "תנועה מגונה" של צחי גראד, "הסודות" של אבי נשר, "בופור" של יוסף סידר, שקטף את "דב הכסף" על בימוי הסרט בפסטיבל ברלין האחרון, ו"חופשת קיץ" של דוד וולך שזכה בשבוע שעבר בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל טרייבקה.

הסרטים "תהילים” של רפאל נדג'רי, “מדוזות” של שירה גפן ואתגר קרת ו”ביקור התזמורת" של ערן קולירין יוצגו לראווה בפסטיבל קאן הקרוב.

בנוסף מועמדים גם "מתוק ומר" של דורון בנבנישטי, "הכתובה" של מנחם גולן, "נודל" של איילת מנחמי, "המקלט" של רועי הורנשטיין, "החוב" של אסף ברנשטיין, "וסרמיל" של מושון סלמונה, "זרים" של ארז תדמור וגיא נתיב ו"הבוגד הקטן" של לין רות.

שלב הדוקו

בקטגוריות הקולנוע התיעודי יתחרו 16 סרטים ביניהם "הביטחוניים", שנקנה לשידור ע"י רשת HBO, "מלון 9 כוכבים" ו"בלעין חיבבתי" שקטפו כבר פרסים בפסטיבל הקולנוע בירושלים, "המלחמה של גיורי", שזכה פסטיבל הקולנוע בחיפה, "שלוש פעמים מגורשת", שהגיע למקום הראשון בדוק-אביב.

בנוסף מועמדים גם הסרטים "אמא חוזרת הביתה", "מרגל השמפניה", "בעקבות החתיכה החסרה", "מרגיש את הרוח", "החוג לקולנוע","החנויות של פעם", "כבר לא אחמד,"נאף ילד רחוב", "סרט הודי" ו"ערוס אלג'ליל".

מהאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה נמסר כי הודעה מסודרת בקשר למתמודדים בתחום היצירה הטלוויזיונית המקורית תצא מחר, וכי בחודש מאי יוקרנו הסרטים המתמודדים בסינמטק ת"א עד טקס הענקת הפרסים, על שם השחקן שייקה אפיר ז"ל, שיתקיים ב-19 לספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully