וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת מוזיקאים למען קונגו

חן רוזנק

9.5.2007 / 11:27

העיתונאי איתי אנגל הצליח לנדב את מיטב רוקרי ארצנו למופע התרמה לנפגעי הקרבות. ברי סחרוף, אהוד בנאי ואביב גפן כבר בפנים

רוב מוזיקאי ארצנו תפרנים. זה נכון, אין טעם להכחיש. אז כשהם שמים את האינטרס האישי שלהם בצד ומתאחדים למופע התנדבות זה משהו שצריך לשים לב אליו. וזה בדיוק מה שהולך לקרות ב-26 במאי, בהאנגר 11, בערב שכל הכנסותיו לקורבנות המלחמה בקונגו שבאפריקה.

את הקרדיט ליוזמה המבורכת צריך לתת לעיתונאי איתי אנגל, ששידר לפני מספר חודשים בתכנית "עובדה" סידרת כתבות מקונגו ותיעד את הזוועות מהאזור מוכה המלחמה. משם הדרך לאירוע מוזיקלי רב משתתפים היה קצר.

המוזיקאי עופר קורן, הגיטריסט של להקת 'אלג'יר' המנוחה, וחבר של אנגל העלה את הרעיון לפנות לאמנים ולתת להם עותק של הכתבות. לאחר שאלה צפו בהן, אחד אחרי השני, הם התגייסו למטרה.

בין הנשמות הטובות נמצאים אהוד בנאי, ברי סחרוף, אסף אמדורסקי, אביב גפן, רונה קינן, עידן רייכל, אחינועם ניני, מאור כהן, חיים לרוז סאונד סיסטם עם אקסום וקרולינה. את הערב, תחת הכותרת BAND AID (אה לה בוב גלדוף), ינחו במשותף יואב קוטנר ואורלי וילנאי פדרבוש.

במהלך שש שנים של מלחמה כבר נהרגו במזרח קונגו יותר מארבעה מליון בני אדם. באזור מתקיימים הרג שיטתי, אונס ברוטלי של מאות אלפי נשים ותופעה של "ילדים לוחמים" – חיילי מיליציות שחוטפים אלפי ילדים, מסממים אותם ומשגרים אותם למלחמה כדי שיבצעו בעצמם את ההרג והביזה.

הרעיון הוא לסייע לאותם אנשים שחיים כיום במקום הכה מסוכן כשהם מנותקים מאות קילומטרים מכל מרכז סיוע רפואי. ולכן בנוסף לערב המוזיקלי קם מבצע תרומות שיזמו התאחדות הסטודנטים הארצית, התאחדות הסטודנטים היהודים העולמית, אירגון 'לתת' ואירגון 'ברית עולם', אליהם הצטרפו ארגונים ואנשים פרטיים שרוצים לסייע בתרומות וציוד רפואי.

המבצע יתרום להקמת קליניקות מיוחדות שיספקו סיוע ראשוני לנשים שנאנסו, ציוד רפואי לקורבנות ופעילות של אנשי מקצוע לשיקום הנשים וילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully