וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש לא היפים בשקל

חן רוזנק

9.5.2007 / 12:18

פריטיהם של חברי להקת גרייטפול דד גרפו יותר ממיליון דולר במכירה פומבית. ילדי הפרחים באקסטזה

כנראה שעדיין נשארו קצת היפים בימינו, אחרת איך תסבירו שפרטים של הלהקה הפסיכדלית מהסיקסטיז, גרייטפול דד, נמכרו במכירה פומבית במעל ממיליון דולר.

ג'רי גרסייה האגדי אהב במיוחד לפרוט על גיטרת הטראוויס בין החשמלית שלו. עכשיו מעריץ פאנט, עשיר במיוחד, יכול לעשות זאת גם, אחרי שקנה את הענתיקה בצבע קרם מ-1975 ב-312 אלף דולר במכירה הפומבית, עליה דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

משתתפי המכירה הסכימו למסור גם 102 אלף דולר עבור גיטרה אקוסטית ו-39 אלף דולר עבור גיטרת גיבסון חשמלית שגרסייה, שהיה הרוח החיה של הלהקה, העביר עליהן את ידי הזהב שלו.

אחת מרצועות העור שלו לגיטרה נמכרה ב-יותר מ-20 אלף דולר, פי ארבע ממכירה ההתחלתי, והקייס שלו, מלא במיתרים ואביזרים נוספים, נמכר ביותר מ-16 אלף.

בית המכירה הפומבית Bonhams and Butterfields ערך את המכירה בסאן פרנסיסקו, העיר בה צמחה הלהקה, בעזרתו של רדסון שורטליף, הבן של לורנס "ראם רוד" שורטליף ז"ל, שהיה מנהל סיבוב ההופעות של הלהקה ונשיא איגוד גרייטפול דד.

הלהקה שנוסדה באמצע הסיקסטיז בעיר הפרחים סאן פרנסיסקו, הפכה לאגדה מקומית כשניהלה חיי קומונה והרבתה להופיע בחינם ברחבי העיר. מנהיגה המיתולוגי גרסייה, נפטר בשנת 95' מהתקף לב.

"בגדול זאת הייתה מכירה טובה מאוד", אומרת מרגרט בארט האחראית על הפריטים של הסלבס בבית המכירות, "אני חושבת שהקונים היו באקסטזה".

גרסייה מפגר רק בקצת אחרי אליל אחר מהסיקסטיז, ג'ימי הנדרקיס, שגיטרת הרד פנדר מוסטנג שלו מ-1966, נמכרה עבור 400 אלף דולר, אבל עקף בסיבוב את גיטריסט יו2, דה אדג', שהגיבסון לס פול שלו הרוויחה 240 אלף דולר במכירה פומבית לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully