וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוז לגויים

חצי גמר האירוויזיון יתקיים הערב בהלסינקי, ורבים מהמרים שטיפקס עולה לתחרות. יניב דורנבוש בודק לפינים בציציות

"ערב טוב אירופה" יצעקו שני מנחי האירוויזיון בשיתקיים הערב בשעה 22:00 בדיוק בהלסינקי בירת פינלנד. אחרי תשדיר שירות קצר למדינה הצפונית, תיחשף אחת הבמות היפות ביותר בתולדות התחרות. במשך לא פחות משעתיים וחצי יעלו זמרים, זמרות, להקות והרכבים לא מאוד ברורים שייצגו 28 מדינות, רק עשר מהן יעלו לגמר הגדול שייערך מחרתיים.

את התחרות הארוכה תפתח בולגריה, ולראשונה בתחרות הזמר נשמע טראנס. הבעיה – לא מדובר בטראנס איכותי וחדש, אלא כזה ששמענו בשנת 99'. שעתיים וחצי אחר כך תסגור את התחרות לטביה, עם שיר אופראי באיטלקית. בין שני השירים האלה יציג האירוויזיון שיאים שחשבנו שלא ניתן לשבור בטעם רע, בשיעמום, וב"מי לעזאזל תפר לך את השמלה הזאת". נקודת האור הגדולה בתחרות, היא עיצוב הבמה והווידאו-ארט, שבלא מעט שירים לוקח את תשומת הלב מהשיר, ובצדק.

אותנו מעניין כמובן שיר מספר 2, השיר של להקת טיפקס. חצי הגמר הזה הוא החלש ביותר שהתחרות הזו ידעה, מה שמסייע לישראל להתבלט. אם לשפוט לפי החזרות הגנרליות, טיפקס בהחלט יכולים להשתחל לעשירייה הראשונה. הקהל אוהב אותם, השיר קליט, ובשלב ההצבעות, כשמיליוני אירופאים יצביעו, יהיה קל לזכור "push the button" ולא, למשל, את הזעקות של הזמרת ממלטה.

במשלחת הישראלית מרוצים מהחזרות ומהשיפור שחל בבימוי ובווידאו ארט שיוצג בזמן השיר. טיפקס בחרה שלא להגיע עם במאי, ונראה שמדובר בחוסר הבנה של אופי התחרות. חברי הלהקה אמרו מספר פעמים שהם לא רוצים להיראות אירוויזיוניים, אבל בחלקים מסויימים של השיר, נראה כאילו הלהקה נבלעת בבמת הענק.

למרות זאת, במועדון היורוקלאב, שם מתקיימת מסיבת אירוויזיון מדי ערב השבוע, חושבים שלישראל סיכוי טוב לעלות: "זה אחד השירים המגניבים ביותר בתחרות", אמר לנו אמט, מעריץ מאירלנד, המדינה שמחזיקה בשיא הזכיות בתחרות – שבע. "זה שיר לא אירוויזיוני, אבל גם המפלצות מפינלנד לא ממש עומדים בחוקי הז'אנר", הוסיף. מעריץ נוסף מספרד, שזה האירוויזיון השביעי אליו הוא מגיע אמר ש"אני אהיה מאוד מופתע אם ישראל לא תעלה. אי אפשר לשמוע אותו ולא לצעוק אחר כך כל הערב "push the button".

בניגוד לשירים ששלחנו בעשור הנוכחי, להוציא את שירי מימון, השנה גם הסקרים לא ממש נגדינו. לפי האתר bestbettings המשקלל את כל אתרי ההימורים, טיפקס מדורגת במקום ה-13 מתוך 42 המדינות המשתתפות, כלומר בעלת סיכוי גבוה במיוחד לצלוח את הערב בשלום. גם אם יעלו וגם אם לא, חברי הלהקה ישארו בהלסינקי עד יום ראשון. אם החלום הרטוב של מעריצי האירוויזיון הישראלי יתגשם וישראל תזכה, תטוס הלהקה לסיבוב הופעות במטוס מיוחד של איגוד השידור האירופי, בשבדיה, דנמרק, הולנד, ספרד, גרמניה ויוון. ואם, לגמרי בטעות, אירופה לא תהיה בעדנו, יהיה לרשות השידור מספיק זמן להתכונן לאירוויזיון 2008 שיתקיים ב-22 וה-24 במאי.

חצי גמר האירוויזיון ישודר הערב, בערוץ 1, החל ב-21:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully