וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל מור תחת חקירה

חן רוזנק

12.5.2007 / 14:10

הבמאי חובב הפרובוקציות נבדק ע"י הרשויות האמריקאיות על נסיעתו לקובה במסגרת צילומי סרטו החדש

הפרובלמטור הסדרתי, במאי הקולנוע מייקל מור, קפץ לבקר אצל פידל קסטרו במסגרת צילומי הדוקו החדש שלו, Sicko, ועורר את זעמן של הרשויות בבית, על הפרה אפשרית של אמברגו המסחר נגד קובה.

מור נסע לפני כחודשיים למדינה הקומוניסטית, לצלם חלק מסרטו הדוקומנטרי החדש על שירותי מערכת הבריאות בארה"ב. יחד איתו לקח עשרה חולים אמריקאיים על מנת שאלה יקבלו טיפול רפואי בקובה. הקבוצה סבלה מבעיות הקשורות לעבודתם בניקוי הההריסות במתחם בינייני התאומים אחרי ההתקפה ב-2001.

לפני כשבוע ציפתה לו הפתעה לא כל כך נעימה, כשמשרד האוצר האמריקאי שלח לו מכתב שמבקש ממנו להסביר את מעשיו. הם הזכירו לו כי אזרחי ארה"ב נתונים עד ל-10 שנות מאסר או קנס על סך 250 אלף דולר, על ביקור לא מאושר במדינה.

השירותים הפאדרליים נתנו לבמאי זוכה האוסקר 20 ימי עבודה כדי לספק להם מידע על תאריך הביקור, עם מי נפגש, והסיבות לנסיעה, דווח בסוכנויות הידיעות.

כזכור ארה"ב הפעילה חרם כלכלי על קובה לפני יותר מ-40 שנה כדי לבודד את משטרו הקומוניסטי של קסטרו, ואזרחיה אינם יכולים לנסוע למדינה ללא אישור מפורש.

הדוקו החדש של מור,Sicko, שיוצג בבכורה בפסטיבל קאן הקרוב, מתיימר לבחון את שירותי הבריאות האמריקאיים, או כפי שמנסחת את זה מפיקת הסרט, מאגאן או'הרה, "הוא יחשוף את התאגידים ששמים רווח לפני רווחה והפוליטקאים שאיכפת להם רק מכסף".

היא גם טוענת שהתחקור של מור על הנסיעה מחוץ לגבולות ארה"ב מונע ממניעים פוליטיים.

מור זכה באוסקר ב-2002 על הסרט התיעודי "באולינג לקולמביין", שנעשה בעקבות הטבח בבית הספר בקולורדו. אחרי מתקפת הטרור על התאומים הוא הוציא את "פרנהייט 9/11" ויצא בגלוי נגד הנשיא בוש ואף הוביל קמפיין נגד המלחמה בעיראק.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully