וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמני הרחוב מתעצבנים על עליזה אולמרט

חן רוזנק ובוצ'צ'ו

13.5.2007 / 11:32

גרפיטי נגד אשת ראש הממשלה רוסס ברחבי ת"א כמחאה על ספר כתובות הקיר שהוציאה

גרפיטי תחת גרפיטי: אחרי שהוציאה הגברת אולמרט ספר בו אספה את כל צילומי ה"סטריט ארט" בת"א, אמני הרחוב משיבים מלחמה. בצבעים ורודים ומתקתקים רוססה הכתובת המעודנת "עליזה אולמרט תמצצי לי. את והעלאק אמנות רחוב שלך" ברחבי העיר לפני מספר ימים.

לוקיישן אחד שקלטה עדשת המצלמה של צלמנו הנאמן בוצ'צ'ו, היה חזית חנותה של המעצבת נעמה חסין, טובהל'ס, בשינקין. " אני לא חושבת שעליזה תבוא לכאן להוריד את זה, וגם בעלה נראה לי די עסוק", מתלוננת חסין, " נראה לי שאין ברירה ואני אהיה מוכרחה פשוט להוריד את זה, שלחתי את העובד שלי לקנות צבע והוא הולך למחוק את זה עכשיו.

מחאה זה דבר שאני מעודדת, ואני חושבת שזה חשוב, האדם צריך להגיד ולצעוק את דברו, רק ברגע שהוא עושה את זה על גבי רכושם של אנשים, זה לא פייר, יש דרכים אחרות. גם אם הייתי מסכימה עם מה שכתוב שם, אחרי השחתת הרכוש, אני כבר לא מסכימה וכועסת עליו, אני חושבת שחבל."

עליזה אולמרט הוציאה לפני כחודשיים את הספר "שפת קיר", בו ליקטה תצלומים שצילמה במשך 30 שנה, שתיעדו ציורי רחוב וכתובות שונות ומשונות ברחבי ת"א. לצד הצילומים ישנם טקסטים שכתבה הסופרת גיל הראבן.

אולמרט עצמה כתבה בכריכה האחורית של הספר "המתחם הציבורי, בהשראת עולם הפרסום, מוצף בהתחכמויות, בסיסמאות מחושבות ובכשרון אמנותי שמחפש קהל. מעבר לחדוות הצייד פיתחתי נטייה לתיעוד.

האסופה שהצטברה אצלי לאורך שלושים השנים האחרונות משקפת תהליכים חברתיים, פוליטיים, סמנטיים מגוונים של דופק החיים הישראלי שמשדר מעבר לדעתנות גם הומור, חיות, יצריות, רעננות. חגיגה של חופש."

את תגובתה של עליזה אולמרט לא ניתן היה להשיג, מהוצאת הספרים "ידיעות אחרונות" שהוציאו לאור את הספר "שפת קיר" מוסרים כי אין תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully