וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד האש של תיאטרון הקאמרי

חן רוזנק

13.5.2007 / 15:55

יאיר לפיד יוביל את העונה הבאה של התיאטרון יחד עם הקלאסיקה "כנר על הגג", "קברט" מברודווי, חנוך לוין גנוז, ברכט, מולייר וגרסיה לורקה

בקאמרי חשפו הבוקר את הרפרטואר של התיאטרון לעונה הקרובה. בתכנון מיש-מש די מרשים, מ"כנר על הגג" וייבוא אישי של המחזמר "קרבט" מברודווי ועד לתשע יצירות מקור ישראליות, כולל בכורה של לפיד, מחזה חדש של חנוך לוין ועוד מגוון קלאסיקות מקומיות לכבוד 100 שנה לת"א ו-60 למדינה.

המחזאי יאיר לפיד

באגף המחזאות הישראלית נמצאים תשעה מחזות ישראליים מקוריים ביניהם "הגיל הנכון לאהבה" מחזהו הראשון של העיתונאי יאיר לפיד. לפיד שרגיל בכתיבת טורי סוף השבוע שלו, תסריטים לסדרות וסרטים, כותב כאן לתיאטרון בפעם הראשונה סיפור על בגידה בין בני זוג.

התיאטרון מעסיק העונה את עדנה מזי"א במשרה מלאה. מזי"א תהיה אחראית למחזה חדש "היה או לא היה", על סיפור אהבתם של חנה רובינא ואלכסנדר פן, ויחד עם שותפתה המקצועית ענב גוב, שהוציאו תחת ידיהן כבר את ההצלחות "החברות הכי טובות", "ליזיסטרטה 2000" ו"עקר בית", היא מעלה גם את הקומדיה "אוי, אלוהים!", ותביים את "תרה" של צרויה שלו שמגיע לבמה בעיבוד של פנינה ודורית גרי.


בנוסף יוצג מחזה חדש של חנוך לוין, שנחשף רק לאחרונה ומוצג עכשיו לראשונה, "הרטיטי את לבי". אמנון לוי לרמי דנון, הצמד שהביא לנו בעבר את שיינדלה", "תיקון חצות" ו"הצמה של אבא", משתפים שוב פעולה במחזה "גפן בלאדי".

שמואל הספרי מציג את "לעולם לא ייפגשו", שמהווה את סיומה של טרילוגיית "בני אפרים" שכללה את ההצגות "אשה, בעל בית", ו"מילאנו". יצחק לץ עם המחזה "אין אשה בלי אש", אילן חצור בסאטירה החברתית "כנס קיסריה" ודני רדלר עם "יותר מדי סושי".

כנר על גג הקאמרי

המחזמר "כנר על הגג" על פי טוביה החולב של שלום עליכם עולה בקאמרי, על התפקיד המיתולוגי אותו גילם בעבר חיים טופול, מתמודדים בין השאר שלמה בראבא ואבי קושניר.

לטרנד המיוזיקלס מצטרף גם "קברט", המחזמר המפורסם מברודווי, שכתב ג'ו מאסטראוף. סיפורה של ברלין בתחילת שנות השלושים, רגע לפני שהיטלר עולה לשלטון, עם הזמרת-רקדנית אמריקאית, סאלי, המופיעה במועדון הלילה המפורסם קיט קאט.

קלאסיקה ישראלית

לקראת שנת ה-60 למדינת ישראל ושנת ה-100 לעיר תל אביב פשפש הקאמרי בארכיון המחזות הישראלי ודלה כמה מן הקלאסיקות להעלאה מחודשת.

"גטו" מאת יהושע סובול בבימוי של עמרי ניצן, יחזור לבמה בישראל אחרי שהוצג ברחבי העולם וזכה בפרסים. המחזה מגולל את סיפורו של התיאטרון שפעל בתנאים אל-אנושיים בגטו וילנה בשנים 1942-1943.

"הצוענים של יפו " מאת נסים אלוני שהוצג לראשונה ב – 1971 חוזר לבמה בבימוי של יוסי פולק. המחזה "מעבר לגבולין", שכתב י.ח.ברנר, מגדולי הסופרים העבריים, בראשית המאה בלונדון, יעלה בעיבודו של ישראל המאירי ובבימוי של עודד קוטלר.

"מכולת" שיצר וביים הלל מיטלפונקט חוזר גם הוא לבמה. המחזה מתאר את סיפורם של משפחת פליטים שחווה את המעבר משואה לתקומה, מגלות לעצמאות, ביפו של 1970.

וגם בתחום הקלאסיקה עדנה מז'י"א מטביעה את חותמה- "רומן משפחתי" שלה יעלה בעיבוד ובימוי של יעלי רונן, ו"משחקים בחצר האחורית",המחזה על אונס קבוצתי של קטינה, שהוצג יותר פעמים מכל מחזה ישראלי אחר יחזור עכשיו בבימוי חדש ע"י נעם שמואל.

"אורזי מזוודות", הקומדיה של חנוך לוין שהוצגה לראשונה ב-1983, תעלה בבימוי של הבמאי הפולני קריסטוף ורליקובסקי. המחזה "הדיבוק" בעקבות אנסקי יעלה בבימויה של רנה ירושלמי. ו"חמץ" מאת ובבימוי שמואל הספרי, הדרמה משפחתית הבוחנת את מצבה הנפשי של החברה הישראלית על סף מלחמת יום כיפור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מהנעשה בעולמנו

אחרי שהעלו את המחזה על הנסיך הדני עוברים בתיאטרון להתעסק עם חבריו הטובים. "רוזנקרנץ וגילנשטרן מתים " מאת טום סטופארד יעלה בתיאטרון בבימויה של יעל רונן ויתקיים באותו האולם בו מוצג המלט. ההצגה תכלול קטעי וידאו מצולמים מתוך ההצגה "המלט", שימחישו את הקשר בין שני המחזות.

המחזה "אמדיאוס", סיפורו של המלחין האוסטרי הדגול, מאת פיטר שאפר יועלה בשיתוף התיאטרון העירוני חיפה. "בואינג בואינג" קומדיה בעלת ניחוח צרפתי מאת מארק קאמולטי בבימויו של לזלי לוטון.

המחזאי הגרמני הנודע ברטולט ברכט קופץ גם הוא לביקור עם "הנפש הטובה מסצ'ואן " בבימויו של אודי בן משה. אחד ממחזותיו הידועים והאהובים ביותר של ברכט, בוחן את הדילמה הקשה מכולן- כיצד ניתן לחיות כאדם טוב ובכל זאת לשרוד בעולם אלים ורכושני?

את צרפת מייצג מולייר עם מחזהו "טרטיף", אותו יביים מיטקו בוזקוב. והניחוח הספרדי יגיע מכיוונו של המשורר פדריקו גרסיה לורקה עם המחזה "חתונת הדמים" שיביים אמיר ניזר זועבי, שימקם את העלילה בכפר גלילי, ויעניק למחזה ניחוחות וצלילים מקומיים-עכשויים.

רב המכר "ימי שלישי עם מורי", שיצרו ג'פרי הטצ'ר ומיטש אלבום, יעלה על הבמה בבימוי משה נאור. וגם המחזה "זינגר" מאת פיטר פלאנרי כשעל הבימוי יופקד מיכה לבינסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully