וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שלישית שיר

חן רוזנק

14.5.2007 / 11:25

הפואטיקה חוזרת לרחובות ת"א-יפו עם שובו של פרוייקט "שירה על הדרך". היכונו לפלישת המשוררים

תודו שחיכיתם לזה. תחנות האוטובוס ליד הבית, משאיות הזבל ברחוב, שלטי העמודים בדרך לעבודה, השדרה הירוקה שבה אתם יוצאים לטייל עם הכלב - כל אלה יכוסו שוב בציטוטי שירים מפורסמים.

זאת השנה השלישית בה פרוייקט "שירה על הדרך" משתלט על המרחב הציבורי בת"א-יפו ומכניס את כולנו לאווירה לירית משהו.

פרצופם המחייך של מיטב משורירינו העבריים, ביניהם דוד אבידן, נתן אלתרמן, מאיה בז'רנו, י.ל גורדון, חיים גורי, יונה וולך, מאיר ויזלטיר, נתן זך, זלדה, אברהם חלפי, שאול טשרניחובסקי, נתן יהונתן, אבות ישורון, ט.כרמי, יצחק לאור, חנוך לוין ועוד, יציצו אליכם מכל פינה בעיר.

לקטנים שבינינו ייתלו שירי ילדים, ביניהם יצירות של יהודה אטלס, תרצה אתר, חיים נחמן ביאליק, פניה ברגשטיין, לאה גולדברג, יהונתן גפן, נורית זרחי, יצחק כצנלסון, מרים ילן שטקליס, אברהם שלונסקי ועוד.

להנאת הסטודנטים לספרות יוצגו גם שיריהם של משוררים צרפתים וערבים מפורסמים כמו שארל בודליר, פול ורלן, ארתור רמבו, גיום אפולינר, בלז סנדראר, ז'אק פרוור, אדוניס, מחמוד דרוויש, מוחמד חמזה ע'נאים, מישל חדאד וסמיח אל-קסאם.

מה-17 במאי יופיעו בעיר גם חמישה שירים פרי מוחם הקודח של תושביה האלמוניים, שהשתתפו בתחרות על פרסום היצירה הפרטית שלהם בראש חוצות.

במקום הראשון בתחרות זכה השיר " אלנבי בלילה" של שרי שביט. השופטים קבעו כי: "בשורות ספורות של הסתכלות נקיה וחדה מצליחה המשוררת לצייר תמונה חיה של הסצינה האורבנית התל-אביבית על כל ניגודיה: הצבעוני מול העמום, הקפריזי מול האחראי, החילוני מול הקדוש".

בנוסף זכו השירים "אמא בתמונה ישנה" של דנה גונצ'רובסקי, "פועל בניין סיני" של יחזקאל רחמים, "שיר ים קטן" של יובל בן עמי ו"זירת המוח" של ענת זכריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully