וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר קו-פרודוקציות ולא קיבל?

חן רוזנק

14.5.2007 / 13:21

שוק הפיצ'ינג הישראלי- בינלאומי חוזר, ועימו הסיכוי של יוצרי ארצנו לזכות ב-15 דקות תהילה, כשיתחככו עם 28 אורחי הפסטיבל מחו"ל

כל יוצרי הקולנוע בארץ, מצליחים ככל שיהיו, ובטח ובטח תלמידי המגמה התפרנים, חולמים על היום בו יגיע משקיע הוליוודי על סוס לבן ויציע להם סכומי כסף בלתי ייאמנים עבור הפקת הסרט הפרטי שלהם.

בחזרה למציאות, הדבר הכי קרוב לזה, הוא שוק הקו-פרודוקציות המקומי-בינלאומי שייפתח ב-24 במאי.השנה יגיעו לאירוע 28 אורחים מחו"ל בעלי תפקידים בכירים ברשתות טלוויזיה בעולם בתחום התעודה.

אירועי השוק, בשנתו התשיעית, יכללו פיצ'ינג לתסריטים דוקומנטריים ישראליים, דוקושוק, מחווה לערוץ ארטה וסדנאות אומן.

לפיצ'ינג, גיוס משקיעים לסרט שנמצא בשלב הפיתוח וההפקה, נבחרו 24 פרוייקטים דוקומנטרים מתוך 150 מועמדים, שיזכו לשבע דקות של חסד כשיוצגו אל מול 17 מנהלי רשתות טלוויזיה מהעולם (ביניהן אל ג'זירה באנגלית, ארטה, BBC, CBC ועוד), בתקווה שאלה יתאהבו וירצו להשקיע.

בין היוצרים המאושרים שיציגו באולם אשכול פיס, לצד הסינמטק בת"א, נמצאים היוצר אייל סיוון וסרטו מעורר המחלוקת, "Jaffa", על התפוז כמותג ישראלי והבמאי תומר היימן עם סרט המתעד את ההפתעות שמתרחשות במשפחתו ואת עצמו, גבר מתבגר כבן 40.

בנוסף ישתתפו סרטיהם של אבתיסאם מראענה, על מלכת היופי של המגזר הערבי בישראל, חנה בן משה, על ארבע נשים בדואיות המוכרות חרוזים לקיומן, אוהד אופז על משפחת פליטי צד"ל ומאבק ההישרדות והקליטה שלהם בישראל ועוד.

שאר מטעמי השוק

במקביל לפיצ'ינג המבוקש יתקיים "דוקושוק", פלטפורמה לקניית סרטים מוכנים, בה יוצגו כ-300 סרטים תיעודיים ישראלים בפני קניינים ונציגי רשתות מקומיות וזרות.

בנוסף יהיו סדנאות אומן פתוחות לקהל של יוצרים בתחום התיעודי הבינלאומי, אותן ינחו פרופ' טום מיטשל ומוטי קריסטל באולם קיקואין באוניברסיטת ת"א.

בסינמטקים ברחבי הארץ תתקיים מחווה לרשת ARTE הגרמנית-צרפתית, במהלך החודשיים הקרובים. את הרטרוספקטיבה יפתח הסרט הדוקומנטרי Into Great Silence בבימויו של פיליפ גרנינג.

את השוק מארגנת הקרן לשווק סרטי תעודה, שבמהלך תשע שנות פעילותה סייעה ליצירתן של 130 קו-פרודוקציות תיעודיות, הזמינה ארצה כ-60 קניינים ומשקיעים מרשתות טלוויזיה מובילות ברחבי העולם, גייסה כ-20 מיליון שקלים להשקעה בסרטי תעודה ישראלים והביאה את הקו-פרודוקציות הישראליות-זרות לסלון ביתם של כ-72 מיליון צופים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully