וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים חוזרים בפול ווליום

חן רוזנק

14.5.2007 / 21:31

הרוקרים מוציאים את "פורטה", אלבומם הרביעי והרועש. "אנחנו משתדלים להיות כנים עם עצמנו ולא להוציא כל שטות שאנחנו כותבים" מתוודה תום פטרובר. בואו להקשיב לסינגל החדש

חמש שנים עברו מאז הוציאו הצמד תום פטרובר ואורית שחף יחד עם חבריהם ללהקה אלבום עם חומר מקורי, ומאז הספיקו לצוץ במחוזותינו להקות דנדשות כמו סינרגיה שמאיימות להשתלט על הפריים הרוקיסטי.

עכשיו היהודים חוזרים להראות לכולם מי התחיל כאן את הרעש עם אלבומם הרביעי והחדש, "פורטה", ואנחנו נותנים לכם אפשרות להאזין לסינגל הראשון מתוכו, "אין לך מקום".

"אנחנו היסטריים בקשר למוזיקה שלנו, ובודקים כל שיר עשר פעמים עד שאנחנו מחליטים שהוא מספיק טוב כדי להיכנס לדיסק", מסביר תום פטרובר למה לקח להם חמש שנים לחזור לזירה:" כמות השירים שזרקנו החוצה מספיקה לעוד דיסק שלם לפחות. אבל אנחנו לא מתביישים להסתכל לעצמנו בעיניים ולהגיד שלפעמים השיר פשוט לא מספיק טוב".

ממשיכים עם הראש בקיר

אחרי הניפויים שערכו שנתיים וחצי, יוצא הדיסק החדש שיכלול 15 שירים, שנכתבו והולחנו על ידי הלהקה: "לא כמו אמנים אחרים שכל שנה מוציאים דיסק חדש, אנחנו משתדלים להיות כנים עם עצמנו ולא להוציא כל שטות שאנחנו כותבים, אלא רק את השירים הכי טובים", מתגאה פטרובר, "אנחנו לא מוותרים לעצמנו גם אם זה תהליך ארוך, עד שאנחנו לא שלמים עם השיר נכנסים להקלטות ועושים חזרות שוב ושוב"

היהודים שהוציאו את אלבומם הראשון, "מציאות נפרדת" לפני 12 שנה, וחרשו אז את הארץ בהופעות, זכו לקהל מעריצים פאנטי ועשו את הבלתי אפשרי, הצליחו גם בלי החיבוק של הרדיו. בסופו של דבר אותם מאזינים אדוקים הם אלה שהיו אחראים להפיכת השירים "מחפש תשובה", "מי אמר לך", "אלה", "הזמן שלך", "לא קל", "ג'קי" ו"עוד ארון אחד" ללהיטים ולאלבום להגיע למעמד פלטינה.

ב1998 הוציאו היהודים את אלבומם השני, שנה אחר כך זכתה הלהקה בתואר להקת השנה של גלי צה"ל, ובשנת 2000 חיממה את ההופעות של "מטאליקה", "רייג' אגיינסט שה משין" ו"סקאנק אנאנסי" בארץ. בשנים שעברו מאז הוציאה הלהקה את אלבומה השלישי "פחד מוות", את הדי.וי.די והדיסק הכפול "היהודים LIVE”, שתיעד הופעה חיה ממועדון התאטרון ביפו, ואת " היהודים UNPLUGGED” הקלטה של ההופעה האקוסטית שלהם בהיכל התרבות.

עם הרזומה הזה ואחרי שנינט הכניסה אותם לפנתיאון הם עדיין לא מרגישים מיינסטרים: " אנחנו לא מתעסקים במונחים של שוליים", מצטדק פטרובר, "כשבאנו עם 'לא קל' לרדיו אמרו לנו שזה בלתי שמיע, ותראו איפה אנחנו היום. זה לא אנחנו שהשתנינו אלא זה משהו שקרה לרדיו ולתקשורת בכלל. אנחנו המשכנו להיות עם הראש בקיר ואנחנו שלמים עם עצמנו."

The Jews

גם באלבום הזה מג'גלגים החבורה קצת באנגלית עם ארבעה שירים חדשים, מה שמעלה את השאלה מה עם קריירה בינלאומית? "כרגע זה לא עומד על הפרק, אולי בעתיד נקבץ את כל השירים שהוצאנו כבר באנגלית ונוסיף את כל מה שלא יצא עדיין," מספר פטרובר.

"לפני שנתיים נסענו לניו יורק לארבעה חודשים, וכולם חשבו שעזבנו כדי לנסות את מזלנו שם. אבל אנחנו בסה"כ ראינו בטיול הזדמנות טובה ליהנות, נכון, עשינו כמה הופעות כי לא יכולנו שלא לנגן במשך תקופה כל כך ארוכה. אבל לא יצאנו לסיבוב, לא הלכנו לשום חברת תקליטים. אבל כמובן שאנחנו לא סוגרים את הדלת בפני שום הצעה אם תגיע"

יחד עם הבייבי האמנותי, שאמור להגיע לחנויות ביולי, תום ואורית מצפים גם לבייבי פרטי משלהם. בזמן המיקסים הסופיים לאלבום אורית גילתה שהיא בהריון.

"היא הספיקה עוד להקליט שיר אחד בזמן ההריון ואנחנו נורא מבסוטים", הנה הולך ומתברגן לו הרוקר, "אנחנו כל כך טריים ולא יודעים ממש מה לעשות, אורית נמצאת כבר בחודש התשיעי ואנחנו רק מחכים שזה יקרה כבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully