וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל מירון שקד הלכה לעולמה

חן רוזנק

21.5.2007 / 10:28

העיתונאית והסופרת מתה שלשום ממחלה קשה, והיא בת 49. השאירה אחריה בעל ושני ילדים

מיכל מירון שקד הלכה לעולמה בבוקר יום שבת ממחלה קשה, היא הייתה בת 49 במותה, והשאירה אחריה בעל ושני ילדים.

מירון שקד התחילה את דרכה בתחום התקשורת בתחילת שנות השמונים אז כתבה למקומון "ירושלים" בטור קבוע "העיניים של מיכל". משם עברה לכתוב בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"מעריב".

ב-1993, בימיו הראשונים של ערוץ 2, הנחתה מירון שקד את "בין הסדינים", טוק שואו לילי שעסק ברזי המין, ששודר ב"רשת". שנה אחר כך פרסמה את ספרה "אם תיגע בי אני אצרח", בהוצאת כתר, בו תיארה מערכת יחסים קשה בין אב לביתו, הכוללת התעללות. עם פרסומו עורר הספר סערה בתקשורת, והועלו ספקולציות האם הספר מבוסס על חומרים אוטוביוגרפיים.

בשנים האחרונות זנחה מירון שקד את העיתונות הכתובה והתמקדה ברשת האינטרנט, כשכתבה טורי דעה עבור מערכת החדשות של וואלה! וכששימשה כעורכת הראשית של אתר iwomen ומי שעמדה מאחורי הקמתו.

מירון שקד העידה פעם על עצמה באתר "הדרך למעלה": "אני אוהבת לכתוב. אף פעם לא ראיתי את עצמי כמי שיכולה לעשות משהו יותר טוב מאשר לכתוב. הפנטזיה שלי זה לשבת עירומה על המרפסת, מול היער, לעשן סיגר, לשתות דיאט קולה לימון- ולכתוב."

"פעם הפסקתי לכתוב. שלוש שנים התכחשתי לעצמי ולכתיבה שלי- עד שחזרתי הביתה: לכתוב.עכשיו אני כותבת כל הזמן. אני מתעוררת בבוקר, מכינה סנדויצ'ים, מלבישה את הילדים- וממהרת לשבת לכתוב."

את הקוראים הנאמנים שיתפה גם בדבר מחלתה, בפוסט שלה באתר iwomen: "...ביום שכולנו היינו מחוברים לחדשות על בינת ג'בייל, אני נקראתי לבית חולים הדסה בירושלים. הניתוח שעברת, הסבירו לי, היה מוצלח. עכשיו את רזה ובריאה, ויש לך שני ילדים קטנים וכדי להבטיח את קיומך, את צריכה להכנס למסלול חדש. כימותראפיה, כל שבוע, ארבעה חודשים...ההפתעה היתה גדולה. העצב רבתי. העצב הפרטי אין לו מקום בימים אלה מול העצב שהוא נחלת הכלל.

"מי יכול לילל על מצבו כשהוא עדיין בחיים בכלל, מול הילדים הצעירים שלנו שנופלים על הגנת המולדת בבינת ג'בייל. כשהתחיל המסע המטורף שלי בנבכי מחלת הסרטן, התגוררתי במדינה משתקמת, שקרני אור ותקווה פיזזו מעל השחקים שלה. כאשר סיימתי את הסיבוב הראשון, ונקראתי לסיבוב המפתיע, השני, כבר היתה פה מלחמת עולם."

חנה בית הלחמי, עורכת המשנה של אתר "הדרך למעלה", עבדה עם מירון שקד לאורך השנים: " מיכל ואני הסתובבנו הרבה שנים במקביל ברשת, ושיתפנו פעולה למרות ששתינו משני אתרים מתחרים לכאורה. היא הייתה אשה עם כוח כוונה מאוד חזק, תמיד ידעה לאן היא הולכת ובעלת נדיבות עצומה. לא היו אג'נדות סמויות בשיחה איתה ואני מאוד הערכתי את זה. היא הייתה אישה שובת לב מהרגע הראשון שפוגשים אותה, לא ניתן היה להתעלם ממנה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully