וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת סימפסון - סאות'פארק

21.5.2007 / 13:48

אחד הפרקים של "סאות'פארק" נקרא "משפחת סימפסון עשתה זאת קודם", אבל זה לא מפריע לשתיים לספק את הקרב הצמוד ביותר של הסיבוב הראשון

*** משפחת סימפסון ***

שנות השידור: 1989- עד היום

יוצרים: מאט גרונינג וג'יימס ל. ברוקס

כוכבים בולטים: דן קסטלנטה (הומר סימפסון), ג'ולי קבנר (מארג' סימפסון), ננסי קטרייט (בארט סימפסון), ירדלי סמית' (ליסה סימפסון), פיל הארטמו (ז"ל), הארי שירר, האנק עזריה.

בשורה אחת: מתברר שאנימציה יכולה להיות מיועדת גם למבוגרים.

*** סאות'פארק ***

שנות השידור: 1997- ממשיך

יוצרים: קרי דורנאטו וג'ונתן קימל

כוכבים בולטים: טריי פארקר (אריק קרטמן), מאט סטון (קייל ברופלובסקי), איזק הייס (שף).

בשורה אחת: פרצופים מחייכים בכל מקום, אנשים פשוטים ללא פיתויים.

*** דין וחשבון ***

ניב הדס:

מכל הקרבות בסיבוב הראשון, נדמה לי שזה הקשה מכולם. מחד נמצאת זכות הראשונים שהורווחה ביושר על ידי מאט גרונינג, כשהמציא מחדש את האנימציה הטלוויזיונית (הפקיע את הבלעדיות שלה מקהל הילדים) ועל הדרך יצר את אחת הסאטירות המבריקות שנראו אי פעם על המסך הקטן (מהקיץ גם על הגדול). אם הניואנסים, הירידה לפרטים, אינספור הרבדים, הופעות האורח המופלאות והביקורת החברתית לא מספיקים לכם, כדאי גם לציין ש"משפחת סימפסון" היא אחת הסדרות שמעולם לא עמדו במקום - מסוף האייטיז ועד לסוף שנות האלפיים הם מצליחים לשמור את עצמם תמיד רלבנטיים - הישג שנראה בלתי אפשרי לכל סדרה אחרת. וכן, הומר סימפסון הוא כנראה הדמות הטלוויזיונית הגדולה של כל הזמנים.

כנראה, כי יש גם את אריק קרטמן, מיזנטרופ-מפונק-ניאו נאצי-שמן עם חוש הומור חולני ונטיות הומוסקסואליות מודחקות. גם טריי פארקר ומאט סטון אינם קוטלי קנים ו-11 עונות של סאות' פארק, שהצליחו תמיד להיות מצחיקות, מבריקות, חכמות, שנויות במחלוקת ועם לא מעט שערוריות עומדות לזכותם. וזה לא מעט. ממש לא. השוני העיקרי בין "משפחת סימפסון" הוא בתפיסה הפוליטית-חברתית של שתי הסדרות - ברור למדי שגרונינג וג'יימס אל ברוקס הם דמוקרטים; פארקר וסטון יכולים רק בשביל לעצבן לתמוך בג'ורג' בוש ולהכריז שהוא מדהים.

סאות'פארק תמיד היתה על חכמה על חזקים וירתה בזמן אמת – ע"ע הפרקים על הסיינטולוגיה וטום קרוז, הוריקן קתרינה ואפילו על הסרט "300" – את כל התחמושת שלה על כל מי שעצבן אותה, ולעזאזל עם ההשלכות - ואת האווירה הפרובוקטיבית והבלתי צפויה הזו הם לוקחים איתם לתכנית, שבניגוד למוסר ההשכל של "משפחת סימפסון" שיירים שנותרו עמם עוד מהאייטיז, מפזרת על אמריקה הפרשות. הלב שלי שייך אמנם לסאות'פארק, אבל ברור שלולא הסימפסונים, הם לעולם לא היו מגיעים לשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אבי משולם:

"משפחת סימפסון", בגלל שלבוא מהמיינסטרים ולדחוף מדי פעם שיפוד לעין של הצופה הרבה יותר חזק בעיני. בגלל שבלי "משפחת סימפסון" לא היה "סאות'פארק", בגלל שמזמן אין מוסר השכל בסוף הפרק ובזכות הפרק בו בארט חושף את התחת מול הדגל האמריקאי. אבל בעיקר בגלל מילהאוס.

אודי הירש:

התחושות שלי לגבי שתי הסדרות דומות. אני יותר אוהב את "סאות'פארק" - בגלל הוולגריות, בגלל שאין לה אלוהים (והיא נתנה בראש לכל אדם שיש לו), בגלל השערוריות, בגלל שהיא מפרקת את הצורה לאמריקה ולאנושות בכלל בלי טיפת עידון, בגלל שהיא כל כך מעצבנת שאפילו אחד משחקניה, אייזיק הייז, פרש במחאה.

"משפחת סימפסון" מהוקצעת יותר, מתוחכמת יותר ובוודאי משפיעה יותר, אבל קשה להתחמק מהתחושה שככל שנקפו השנים היא הידרדרה והצחיקה פחות, ובעיקר התמקדה פחות בדינמיקות המשפחתיות ויותר ברפרנסים חברתיים ופוליטיים, לעיתים מעיקים ומאולצים. מצד שני, חייבים להודות שאפילו "סיינפלד" הידרדרה עם השנים, כך שמדובר בתהליך טבעי. "משפחת סימפסון" חשובה מדי וטובה מדי מכדי להפסיד.

דידי חנוך:

כל מה שיש לי לומר הוא: סאות'פארק, עונה שש, פרק שבע. "Simpsons Already Did It".

*** שורה תחתונה ***

צהוב עולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully