וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר הסיטקום הגדול של וואלה!

21.5.2007 / 16:41

אנחנו גרועים בכדורגל ושש בש, והדבר בו אנו מתמחים הוא קיומנו כבטטות כורסא, אז החלטנו לערוך תחרות בין הסדרות הקומיות האהובות עלינו. מדריך קצר לסיט.קום

הכל התחיל מוויכוח די אדיוטי. כשחושבים על זה, הכל תמיד מתחיל מוויכוחים די אדיוטיים. מישהו ציטט בשביעות רצון עצמית עוד משפט מ"סיינפלד" – כן, גבר, אתה באמת היחיד שראה את זה - ומישהו אחר ענה לו שזו בכלל לא כזו סדרה טובה. התפתחה מהומה רבתי שבסיומה, אחרי שפינו את הפצועים מהמטבח, נאלצו להתבצע שינויים ארגוניים כאלו ואחרים (לא יותר מניסוח עדין לפיטורים). מיד גם עלו שאלות נוספות – אם סיינפלד היא לא כזו קומדיה מוצלחת (היא כן, כמובן), מי יכולה להתחרות בה? ובכלל, מה הן קומדיות המצבים הטובות ביותר אי פעם?

היום, כשהז'אנר נמצא על פרשת דרכים ובניגוד לעשור הקודם ובו נשלטה הטלוויזיה האמריקאית על ידי קומדיות מצבים, קשה למצוא סיטקום ראוי לרפואה. ולא, "איך פגשתי את אמא", למרות דוגי האוזר, הוא לא סיטקום ראוי.

כמובן שהיו וויתורים כואבים וקורבנות תמימים שנפלו בדרך. החלטנו להכניס לתוך הטורניר אך ורק סדרות ששיחקו תפקיד מרכזי ושכולנו הצלחנו להסכים עליהן. זה לא היה קל.

ברור לנו גם שהשמטנו לא מעט סדרות ראויות, שיכלו לשחק תפקיד מרכזי בתחרות, כמו "שלושה בדירה אחת" (כמו שאומר צ'נדלר בינג – "זוכרים את הפרק הזה שהיתה שם אי הבנה?"), "מורק ומינדי" (כי כבר אז רובין וויליאמס עייף אותנו), "אני אוהב את לוסי" (אחרי הכל, לא היינו בשואה), "מי הבוס?" (היום אנחנו יודעים שאם אליסה מילאנו לא מתפשטת אין לנו מה לחפש אצלה), "כולם אוהבים את ריימונד" (תאכלו אתם קינוח פרווה), "דרו קארי" (כן, היו קטעים עם המזכירה, אבל מה חוץ מזה?), "וויל וגרייס" (יו, הם הומואים, איזה צחוקים. חוץ מזה מדובר בסדרה שבה אין כל אמפתיה לגיבורים, אלא רק לגיבורי המשנה), "רוזאן" (תנסו אתם לממשק תמונות של רוזאן מאותה תקופה), "איש משפחה" (כי משפחת סימפסון אחת כבר יש לנו) ו"מרפי בראון" (כן, דן קווייל הוא אידיוט, אבל מי זוכר מי זה דן קווייל?).

בסופו של דבר מה שקבע באמת הוא החיבה שלנו - אלו הן 16 הסדרות שאנחנו הכי אהבנו (או שהיו חשובות מכדי שנוכל לזנוח אותן, כמו "משפחת קוסבי" או "חברים").

הטורניר עצמו נערך על ידי חלופת מיילים פנימית ואינטנסיבית שנמשכה גם במסדרונות בוויכוחים להוטים וכואבים. אומרים שעל טעם ועל ריח – עוד סדרה שהשארנו בחוץ - אין מה להתווכח, אבל על מה עוד נתווכח, על עובדות?

16 הסדרות שעלו, אם כן, לשמינית הגמר הן - סיינפלד, חברים, קרובים קרובים, הכל נשאר במשפחה, המלון של פולטי, כן אדוני השר, המשרד, משפחה בהפרעה, המופע של לארי סנדרס, משפחת סימפסון, סאות' פארק, משפחת קוסבי, נשואים פלוס,
מאש, חופשי על הבר ובועות.

הטורניר יערך בשני מקצים של שמינית גמר - ימים שלישי ורביעי
רבע גמר - יום חמישי
גמר - יום שישי


בקיצור, ברוכים הבאים לטורניר הסיטקום הגדול של וואלה! תרבות. אנחנו סמוכים ובטוחים שתדעו מה לעשות עם כל הטענות שלכם. אנחנו גם יודעים שהיות ואלמנט הרגש חזק כאן, תרגישו חופשי לקלל אותנו. הפעם גם מגיע לנו. מי ייתן והסדרה הטובה ביותר תנצח

ספוילר - המנצח האמיתי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully