וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיינפלד - משפחת סימפסון

24.5.2007 / 12:27

הגרלה אכזרית הפגישה את שתי סדרות העל כבר בשלב מוקדם. האם זהו בעצם הגמר האמיתי?

קרב זה, בין שתי הסדרות האלמותיות, יכול היה להיות בקלות הגמר עצמו. "משפחת סימפסון" עולה לאחר שניצחה בשמינית הגמר את "סאות'פארק" בקושי רב, על אף ההידרדרות של השנים האחרונות ובעיקר בזכות הוותק. "סיינפלד" הפייבוריטית דווקא גברה בקלות על יריבתה בסיבוב הראשון - "חברים" השומנית - במה שנראה כמו טבח המוני, שבסופו נותרה שישיה מדממת על הספה, כשגונתר אוסף את חלקי הגופות הנותרים.

אודי הירש:

קשה, קשה מאוד. ממש משפט שלמה של הסיטקום. עמיתי המלומדים לא יסכימו איתי, אבל לטעמי זהו הגמר האמיתי. ההישג של הסימפסונס, מצד אחד, עצום. היא הצליחה להביא את הסיטקום לעולם המצויר, לתת השראה ליורשות מכובדות ואיכותיות ("סאות'פארק" ו"איש משפחה" הן הבולטות שבהן) ובעיקר להוכיח את יתרונות המדיום המצויר, בדמות פלאשבקים, רוחב יריעה עצום והאפשרות להביא למסך כמעט כל גחמה או מחשבה שעולה בדמיונם של היוצרים.

ההישג של סיינפלד, מצד שני, גדול לא פחות, מפני שהיא לא השפיעה רק על סיטקומים מצוירים אלא על כל העולם התרבותי של שנות ה-90 ועל דור שלם של יוצרים קולנועיים וטלוויזיוניים, בזכות הניהיליזם שלה, ההיצמדות לפרטים קטנים וקטנוניים, הנוירוטיות של דמויותיה המרכזיות והלגיטימציה שהיא העניקה לאנוכיותם - והכל ברוחב יריעה צנוע הרבה יותר.

לטעמי - ומדובר כאן לחלוטין בעניין של טעם - סיינפלד מנצחת, גם בגלל שהמסר שלה היה גלובלי יותר, בעוד סימפסונס, אחרי הכל, היא סדרה אמריקאית יותר, עם יותר התייחסויות לפוליטיקה ולתרבות המקומית. את המסרים, או ליתר דיוק האין-מסרים, של סיינפלד ניתן ליישם גם כאן (ולא, אין הכוונה ל"פאזל"). וחוץ מזה, איזה מין פרויקט סיטקום זה אם סיינפלד לא הולכת עד הסוף?

ניב הדס:

פאק, זה קשה. אכן יש כאן קרב בין שתי הסדרות שהן לאו דווקא הכי טובות, אבל בוודאי הכי משפיעות. אם מסתכלים על מפת הטלוויזיה הנוכחית, אזי ל"משפחת סימפסון" יש יותר השפעה מאשר לסיינפלד. מצד שני, בזמן נתון - אמצע שנות התשעים - סיינפלד היתה הסדרה שהולידה הכי הרבה חקיינים. מצד שלישי, "משפחת סימפסון" עדיין רצה, כלומר בועטת בכל הכוח (מי מכם שצופה בפרקים היומיים בערוץ הראשון יודע זאת) וספק - כלומר ברור לגמרי שאין מצב - שאם סיינפלד היתה נמשכת עד היום, היא היתה שומרת על רמה גבוהה כמו "משפחת סימפסון". ג'רי יהיה הראשון שיודה בכך.

אודי הירש:

אז מי מנצח, לשיטתך? אנחנו מדברים פה על סיטקום, לא על סודות הגרעין. אין צורך לשמור על עמימות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ניב הדס:

משפחת סימפסון.

דידי חנוך:

טוב. הכרחת אותי להגיב. חסר נתון אחד במשוואות שלכם. והנתון הזה נמוך, מקריח ושקרן פתולוגי. ג'ורג' קונסטנזה הוא הסיבה שסיינפלד צריכה לנצח בהתמודדות הזאת. כי כמה שהומר סימפסון הוא דמות גדולה - והוא דמות נהדרת - אין על ג'ורג'. אנחנו באמת ובתמים יודעים מה ג'ורג' יעשה בכל מצב נתון, למרות שמה שהוא יעשה ברוב המצבים בלתי סביר בכל התנהלות אנושית שפויה - אולי בגלל שהוא מבוסס כמעט אחד לאחד על אדם אמיתי (וג'ייסון אלכסנדר עושה את לארי דיוויד יותר טוב מדיוויד עצמו). ג'ורג' הוא הגורם שמעלה את סיינפלד ממדרגת סדרה מצוינת לסדרת פנתיאון. והוא מה שמעביר אותה את השלב הזה... בשיניים.

אבי משולם:

נבלות! מה זה המפגש הזה בשלב כל כך מוקדם? זה כמו לקבל את אנגליה-ארגנטינה שבועיים לפני סוף המונדיאל.

אני נאלץ להכריע לטובת סיינפלד. פשוט כי יותר קל לעשות קומדיה באנימציה. אתה רוצה שגורילה ענקית תחטוף את בארט, האנימטור עובד. מתחשק לך להטיס את טוני בלייר עם ג'ט אישי קטן, קיבלת. בחיים האמיתיים זה הרבה יותר מסובך. ומי שהצליח להיכנס עמוק לתוך התסבוכת הזאת ולצאת ממנה בכבוד, הרבה כבוד, היה סיינפלד. עד אז, אף אחד לא דירדר נכה בכביש, הרג דמות מרכזית בסדרה והכניס פאנץ' 12 שניות אחר כך וצילם פרק שלם בלוקיישן אחד.

חוץ מזה, אם נזרוק כבר עכשיו את סיינפלד מהטורניר נאבד חמישים אחוז מהגולשים ואני אצטרך לתת אחר כך הסברים למנכ"ל.

בשורה התחתונה:

אז במקום לספק הסברים למנכ"ל וואלה!, ניירט שוב במנכ"ל אחר, מיסטר ברנס. סיינפלד מנצחת על חודו של ג'ורג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully