וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיינפלד – נשואים פלוס

24.5.2007 / 16:41

מה שהיה אמור להיות משחק קליל של "סיינפלד" בחצי הגמר הפך לשדה קטל עקוב מדם, וחשף קרעים ומריבות בין חברי הפאנל

אל באנדי, נסיך הווייט טראש, ניצב ראש בראש מול ג'רי סיינפלד, יורש העצר בממלכה היהודית, ניו יורק העליזה. קרמר מתנגח בבאד באנדי, פג מורטת שיערות (ולא מהמפשעה) לאיליין, ג'ורג' מנסה להכניס את קלי ארוכת הרגליים למיטה. מותשים אך מלאי עזוז עלו "סיינפלד" ו"נשואים פלוס" לחצי גמר שהם לא פיללו לו, אפילו בסיוטים הגדולים ביותר. הסדרות, שיכולות להתחרות גם בקטגוריית "השידורים החוזרים בטלוויזיה הישראלית" אך סירבו להגיש מועמדות מחשש פיחות כבוד, מתחילות להרגיש את הסוף.

אודי הירש:

באוויר יש תחושה קשה של אנטי קליימקס. אחרי מאבקי האימים של רבע הגמר, נדמה לי שבדומה לגביע המדינה בכדורגל, גם לכאן הסתננו סינדרלות בשל הגרלה קלה. אנחנו אחראים למחדל כמובן, אולי משום שבמשך רוב היום אנחנו סובלים מהנגאובר כתוצאה מארוחות הצהרים הדשנות שאנחנו זוללים בשעות העבודה (ושאחת מהן אחראית אולי לקילקול הקיבה החמור של העורך הראשי. או שאולי הוא טעם פסטה פרימוורה, והמבין יבין).

ההקדמה הארוכה הזאת נועדה להאריך מעט את הקטע הקצר על סיינפלד מול נשואים פלוס. אוקיי, נשואים פלוס הקצינה את מושג המשפחה הלא מתפקדת והביאה אותה לשיאים חדשים של וולגריות ומבוכה, אבל סיינפלד היתה כל כך הרבה יותר מזה. גם שם היתה משפחה בלתי מתפקדת, משפחת קוסטנזה, שעלילותיה גרמו למשפחת באנדי להחוויר לעיתים. סיינפלד הצליחה להיות לא פחות וולגרית וגסה מנשואים פלוס, אבל בעת ובעונה אחת היא היתה מתוחכמת, שנונה, התייחסה כמעט לכל נושא בקיום האנושי החל מהשואה ועד להתערבויות על אוננות, ויצרה שפה משל עצמה. נשואים פלוס הגיעה קצת רחוק מדי, וסיפקה לאל את ההישג הגדול ביותר מאז אותם ארבעה טאצ'דאונס.

דידי חנוך:

אנטי קליימקס? ממש לא. בעבורי, זאת ההתמודדות הצמודה ביותר עד כה.

אודי, האמירה שמשפחת קוסטנזה גרמה לבאנדיז להחוויר חושפת - ולא בראשונה - את פטיש הסיינפלד שלך. שום דבר לא יגרום לאל באנדי להחוויר חוץ מאשה ממש שמנה שנכנסת לחנות. אולי השוואת אחד על אחד של שני שחקני המפתח תעזור לי להגיע להחלטה.

ומי הם שחקני המפתח? ג'ורג' ואל, כמובן. שקרנים פתולוגיים, שונאים את סביבתם. ואם ג'ורג' לא היה רוצח את סוזן, סביר שהיה הופך לאומלל כמו אל. שזה ממש אומלל. עוד יותר אומלל מכפי שהוא באמת. אגב, אתם יודעים מה מדהים? אחד הרגעים היפים של החיים היה כשלארי דיוויד קיבל את המיליונים על הסינדיקציה של סיינפלד וקלטתי שפאקינג ג'ורג' קוסטנזה הוא מולטי מיליונר. נסיבות שונות ודרכים שונות הובילו את שני האנשים האלה להיות, ברמה מסוימת, אותו האדם. אדם בלי גבולות, בלי יכולות, בלי בושה. לג'ורג' מדי פעם יש מזל במשהו, מה שלא ממש קורה לאל. ולגו'רג' יש את ג'רי, בעוד שלאל יש בקושי את הבעל הנוכחי של מארסי.

טוב. זה לא ממש עזר לי. מבחן חדש: השידורים החוזרים. וכאן, למרות שבזמן אמת אהבתי אותה טיפה פחות, סיינפלד מנצחת. לא נתקלתי בפרק של סיינפלד שלא יכולתי לראות שוב בהנאה מלאה, בעוד שכמה מהפרקים של נשואים פלוס מביכים בצפייה חוזרת. קשה לי עם הבחירה הזאת. קשה לי, כי למרות שברמה האינלטקטואלית אני יודע שסיינפלד טובה וחשובה יותר, נשואים פלוס הצחיקה אותי יותר בזמן אמת. אבל למרות הכל, סיינפלד לוקח את חצי הגמר הזה.

אודי הירש:

דידי, נשבר לי כבר מהדה לגיטימציה שאתם עושים לסיינפלד, שאמנם נמצאת עם רגל וחצי בגמר אבל תוך ספיגת הכפשות בלתי פוסקות והתייחסות אל הישגיה הכבירים כאילו היו עניין של מה בכך. להגיד שבאנדי יותר מצחיקה מסיינפלד זה לא פחות משערוריה.

ובכלל, אתה מחזק את דברי לגבי משפחת קוסטנזה: ג'ורג' הלך לשתות קפה אחרי שרצח בעקיפין את אשתו, הוא תפס את ההורים שלו מזדיינים בוואן, הוא כמעט הגיע למיטה עם קרובה שלו ונודה על ידי הוריו בשלב מסוים אחרי שעלה על העצבים שלהם. הוא היה לא פחות בוטה, ואולי יותר בוטה, מאל - ושוב, זה היה רק חלק קטן ושולי מסיינפלד ומעלילותיה המסועפות.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

ניב הדס:

אף אחד לא עושה דה-לגטימציה לסיינפלד, אודי, מה זו הפרנויה הזו? אם היית חי בשנות השלושים בגרמניה בטח היית ממהר לעזוב ותחשוב כמה היית מפסיד.

בכל אופן, אני לא בטוח שהמשפחה הלא מתפקדת בסיינפלד היא משפחת קוסטנזה, אלא המשפחה האלטרנטיבית של ג'רי-ג'ורג'-קריימר-איליין. גם הם, בדיוק כמו משפחת באנדי, תא משפחתי מרובע, ולכן כדאי לבחון אותן זו מול זו (אגב, אני לא בטוח שאל הוא שקרן פתולוגי, בוודאי שלא ברמה של ג'ורג' שנוהג לספר שהוא תכנן את האגף החדש בגוגנהיים, ושאפילו לא לקח לו הרבה זמן לעשות את זה).

כאן אני חושב שסיינפלד מנצחת, ודי בגדול. כי עם כל החדשנות והחתרנות שלה - המשפחה של נשואים פלוס היא פונקציונלית מאוד, אפילו צפויה - הרי ברור שבסוף אל יפסיד, קלי תהיה שרמוטה, פגי תשב מול הטלוויזיה ובאד לא יזיין - ולא משנה מה יקרה בדרך. אצל סיינפלד - ואת זה אי אפשר לקחת ממנו - אין לדעת לעולם איך תגיב כל דמות - את הטירוף של קריימר, השקרים של ג'ורג' האיסטניזם של ג'רי והנוירוטיות של איליין, אי אפשר באמת לצפות. וזה מה שהופך אותה למשפחה קומית כל כך מוצלחת.

בשורה התחתונה:

סיינפלד מנצחת בקרב "המשפחות הלא מתפקדות" (די, חייבים להשתמש כבר בקלישאה הזאת, כי מי אמר שמשפחה אמורה לתפקד?), אבל לא לפני שפירקה לחלוטין את המשפחה של וואלה! האם הגמר יאחה את הקרעים במערכת, או רק יעמיק אותם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully