וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור התזמורת קטף שלושה פרסים בקאן

חן רוזנק

26.5.2007 / 19:33

המשך להצלחה הישראלית בפסטיבל: סרטו של ערן קולירין זכה בציון לשבח מהשופטים על הסרט האהוב, בפרס איגוד מבקרי הקולנוע הבינלאומי ובפרס השופטים הצעירים

יממה אחרי ההצלחה של "מדוזות" בפסטיבל הקולנוע בקאן, "ביקור התזמורת", סרטו הראשון של ערן קולירין סוחף גם הוא את השופטים ומעניק ליוצרו שלושה פרסים חדשים למדף בבית.

אחרי שזכה בפרס FIPRESCI , ובפרס השופטים הצעירים,
מוקדם יותר היום, חבר השופטים במסגרת Un Certain Regard העניקו לסרט לפני זמן קצר, בפעם הראשונה בתולדות התחרות, ציון לשבח על הסרט האהוב.

" הסרט נפלא, מרגש נוגע ללב ", הצהירה יו"ר חבר השופטים, פקסל שרן שבחר לזכות את "ביקור התזמורת" בציון לשבח על הסרט האהוב ביותר על חבר השופטים במסגרת "Un Certain Regard".

"הוצפנו באהבה אדירה בפסטיבל", התרגש אילון רצ'קובסקי, מפיק הסרט, " אנו נהנים להוביל ביחד עם עמיתינו כאן, רפאל נג'ארי, שירה גפן ואתגר קרת את העדנה לה זוכה הקולנוע הישראלי".


זאת היא הזכייה השלישית של סרט הבכורה של ערן קולירין, קופרודוקציה ישראלית-צרפתית, שכמו שכבר דיווחנו לכם זכה בפרס FIPRESCI, שמוענק ע"י איגוד מבקרי הקולנוע הבינלאומי המאגד עיתונאים ומבקרים מלמעלה מ-50 מדינות בעולם, ובפרס השופטים הצעירים, שמוענק ע"י שבעה שופטים צעירים בגילאי 16-25 מרחבי אירופה שבחרו בסרט פה אחד.

הסרט שזכה לביקורת נלהבות במהלך הקרנתו בפסטיבל, אף נרכש להפצה ע"י סוני קלאסיקס בארה"ב, ולעשרות מדינות נוספות ברחבי העולם ( אמריקה, לטינית, אוסטרליה, מערב אירופה, רוסיה ועוד).

"ביקור התזמורת", ע"פ תסריט ובבימוי של ערן קולירין ("המסע הארוך", "שבתות וחגים"), מתמודד גם על הפרס "מצלמת הזהב" שיוכרז מחר בטקס החגיגי של נעילת הפסטיבל.

הפיצ'ר בכיכובם של ששון גבאי ורונית אלקבץ , מגולל את סיפורה של תזמורת משטרה מצרית המגיעה לישראל של ראשית שנות ה-90, תקשורת לקויה עם המקומיים מובילה אותם לעיירה שכוחת אל בדרום הארץ בשם "בית תקווה", שם הם מבלים לילה בלתי נשכח.


(עודכן לאחרונה 21:30 )

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully