וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דידי איידול: הגמר הגדול

דידי חנוך

27.5.2007 / 10:37

הגברת השמנה כבר שרה, אבל זה לא נגמר עד שדידי חנוך אומר את מילתו האחרונה. עוד עונה של אמריקן איידול מאחורינו

מדד השופטים

מדד הטמטום של רנדי - 10. קיבל 10 כבר בדקה השלישית כשראינו את התלבושת.

מדד הג'ננה של פאולה - 10. קיבלה 10 כבר כששמענו ששברה את האף כשמעדה על כלבתה הישנה. אבל לא נראתה בהכרה מלאה במשך שתי התוכניות.

מדד התשכבו-כבר של רייאן וסיימון - 10. זה החל כשרייאן הציג אותו בשם "סיימון מחשוף" . היילייט נוסף היה המועמדות שלהם לזוג "חברי השנה" בפרסי הגולדן איידולז עליהם ארחיב בהמשך.

בלייק

ביצוע אהוב מהעונה - You Give Love A Bad Name. זוכרים כמה שנאתי את הביצוע הזה בפעם הקודמת שבלייק עשה אותו? אני חושב ששנאתי אותו אפילו יותר הפעם. כשהוא קפץ והתרחק מהמיקרופון ולא כל כך נשמע? זאת היתה הקלה. ביצוע אנרגטי, אבל לא טוב. ממש לא טוב.

פאולה חשבה שהוא היה מושלם, וטוב בהרבה מהביצוע הקודם. תגידו, היא שברה את האף או את האוזן? סיימון צודק כשהוא אומר שמבחינת פרפורמנס זה היה מרשים, אבל מבחינת שירה? נו, לא משהו.

שיר שלא שר בעבר - She Will Be Loved. הולך לו טוב עם שירים של Maroon5. ביצוע רגיש ויפה. מראה שכן, גם הוא יודע לשיר. אני נוטה להסכים קצת עם סיימון בכך שהשיר הזה לא מותיר רושם חזק.

השיר שזכה בתחרות כתיבת השירים - This is My Now. שיר פושר, שנשמע - ובצדק - כמו שיר שכל מטרתו להיות שיר גמר באמריקן איידול. הביצוע של בלייק היה נחמד. לא יותר. לא שיר שמתאים לו, ולא שיר שהוא היה בוחר, זה בטוח. סיימון החליט לתת לבלייק הנחות, ולומר שצריך לשפוט אותו על בסיס שני השירים הראשונים. כן, גם על בסיס השניים הראשונים הוא מפסיד.

ג'ורדן

שיר שלא שרה בעבר - Fighter. התחלה קשה, שבה הקול שלה ממש לא עמד בהשוואה לביצוע המקורי - בקלות השיר החביב עלי ברפטואר של Xטינה והשיר היחיד שלה שנמצא בנגן שלי. החצי השני היה טוב בהרבה. פאולה ורנדי התלהבו יותר מדי. סיימון חשב שהקול שלה היה קצת צווחני באמצע.

ביצוע אהוב מהעונה - A Broken Wing. כשג'ורדן ביצעה את השיר הזה במהלך העונה, סיימון אמר שזאת הפעם הראשונה שהוא מאמין שהיא יכולה לנצח. באותו השבוע אני כתבתי שצריך לומר את זה: ג'ורדן היא הפייבוריטית לנצחון העונה. הביצוע השבוע היה ביצוע שממנו ושכמותו מגיעים נצחונות. ביצוע מושלם. בלדות דרמטיות הן המקום שבו ג'ורדן משחקת אותה באמת, וגם הפעם.

השיר שזכה בתחרות כתיבת השירים - This is My Now. רוצים לדעת מה כוחו של ביצוע? זאת דוגמה מעולה לכך. ניתן לומר שהשיר מתאים לקול של ג'ורדן הרבה יותר מאשר לקול של בלייק, אבל אין דרך להתעלם מכך שזאת תחרות שירה, לא תחרות עיבודים ובחירת שירים. וכששמו את שניהם עם אותו השיר, ג'ורדן גרמה לו להיראות כמו שיר טוב בהרבה. מרשים במיוחד מכיוון שהיא ממש נשברה במהלך הביצוע והתרגשה ובכתה קצת. ועדיין נשמעה נפלא.

בשבוע שעבר לא חשבתי שאת טובה מספיק כדי להגיע לגמר. ואני רוצה לומר לך עכשיו: טעיתי. זאת תחרות שירה, ואת קרעת לבלייק את הצורה בביצוע הזה.

תוכנית ההכתרה

אחרי התוצאה המבאסת של חצי הגמר, תוכנית ההדחות היתה סיפור שתוצאתו ידועה מראש. בבורסות ההימורים היתה ג'ורדן פייבוריטית כבדה, והקמפיין האקטיבי של ההפקה לדחוף אותה קדימה בשבועות האחרונים הביא את התוצאות המיוחלות.

עם זאת, היו בתוכנית עצמה מספר רגעים מלבבים. ההצעדה לוואלה!1967 (טוב, לסרג'נט פפר) היתה חביבה, וכללה את כל הזוכים פרט לפנטזיה בארינו. כל אותם זוכים, כולל הנינט האמריקאית קלי קלארקסון, גם שרו שיר נוסף. למקרה שלא הבנתם או לא ראיתם, היתה תוכנית ממש ארוכה.

קליבר האורחים שלא זכו בתוכנית בעבר היה מרשים, עם טוני בנט וגלאדיס נייט וסמוקי רובינסון שייצגו את העבר, גרין דיי וגוון סטפאני שייצגו את ההווה, ובט מידלר שייצגה משהו לא ברור.

היתה גם מקהלת הילדים האפריקאית, שבאה להזכיר לנו שהשנה איידול לא רק מייצר כוכבים, כי אם גם מגייס כסף וכאלה. היה די מרגש.

אבל הופעת האורח המרגשת ביותר לטעמי היתה ביבי וסיסי ויינאנס, הצמד שמלינדה שימשה לו זמרת רקע בעבר, ושבאו לשיר איתה בשותף. כן, אני משוחד לגמרי. מבחינתי, העונה הזאת היא העונה של מלינדה ואני שמח שהיא קיבלה עוד הזדמנות לאור הזרקורים.

הצד האפל של תוכנית ההכתרה מבחינתי היה פרסי הגולדן איידולז, שבעיקרון באו לתת פרס למי שהיו הכי נלעגים, גרועים ועלובים באודישנים. יופי, איידול. כל הכבוד. זה מה שהאנשים האלה צריכים. עוד עידוד לבוא ולהיות כמה שיותר מדכאים ולהפוך את השלבים המוקדמים למשהו שקשה לצפות בו.

הצד העוד יותר אפל של התוכנית היה נאום ה"תראו כמה כסף הרווחתי על חשבונכם" של קלייב דיוויס, נשיא BMG. אני כותב לא מעט בוואלה!מחשבים על ההתנהלות הבעייתית של תעשיית המוזיקה, ואני שואל אתכם: כשאתם רואים את קלייב דיוויס, אתם לא מדמיינים אותו כלורד סית' אפל? האיש פשוט מפחיד אותי למוות.

יש לציין שבלייק נראה ממש שמח מהזכייה שלה, ואני רוצה לחשוב שזה לא היה מזויף כי אם ההכרה בכך שעכשיו הוא יקבל את ההזדמנות לעשות את האלבום שלו כמו שהוא רוצה, ולא תחת לחץ ההפקה של קלייב דיוויס.

שמתם לב שלא כתבתי כלום על מופע האימים של סנג'אייה וג'ו פרי? זה בגלל שאני מנסה להדחיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סיכום העונה

אומרים שזאת היתה עונה משעממת ומתוכנתת. אני לא מסכים. מבחינת כישרון, זאת היתה לדעתי העונה החזקה ביותר של איידול עד כה. תבנית ההדחות היתה מעצבנת, כשאנשים כמו סטפני וכריס ס' עפו לפני סנג'אייה, אבל הרביעייה הסופית היתה חזקה בהרבה מכל תוכניות העבר. זה בולט במיוחד בהשוואה לתוכנית של השנה שעברה, שהשלישייה הסופית שלה כללה את אליוט יאמין! אליוט פאקינג יאמין! מישהו זוכר שסקוט סייבול הגיע למקום חמישי לפני שנתיים? הוא היה עוד יותר מפחיד מסנג'אייה!

מה שאני מנסה לומר כאן שהוא שהיתה אחלה עונה... למרות שמלינדה הייתה צריכה לזכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully