וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוזות זכה במצלמת הזהב

חן רוזנק

27.5.2007 / 20:45

סרט הבכורה של שירה גפן ואתגר קרת זכה בפרס היוקרתי בפסטיבל קאן. ב"דקל הזהב" זכה הסרט "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים"

אין ספק, זאת הייתה השנה של הקולנוע הישראלי בפסטיבל הקולנוע הנחשב בצרפת. לא רק שהמבקרים הללו והקהל הריע, אלא שהסרטים הישראלים גם הצטיינו באגף הפרסים. לפני שעה קלה נפתח טקס נעילת פסטיבל קאן ה-60, ובו הוכרז כי הסרט הישראלי "מדוזות" קטף את פרס מצלמת הזהב, הקטגוריה שמיועדת לסרטי ביכורים.

הסרט שיצרו שירה גפן ואתגר קרת, גבר על 32 מתמודדים, והצטרף לרשימת הישראלים המצליחים בקאן, הכוללת את עודד קוטלר שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על "שלושה ימים וילד", את קרן ידעיה שזכתה גם היא ב"מצלמת הזהב" על סרטה "אור" ואת חנה לסלאו שזכתה לפני שנתיים בפרס השחקנית הטובה ביותר על משחקה בסרט "אזור חופשי".

כפי שדיווחנו לכם, ביום שישי האחרון זכה "מדוזות" כבר בשני פרסים במסגרת "שבוע הביקורת", אחת המסגרות הנלוות לתחרות המרכזית של פסטיבל קאן.

"מדוזות", על פי תסריט של שירה גפן, מספר את סיפורן של שלוש נשים ממקומות ורקעים שונים שחיות בתל-אביב של היום. כל אחת מהגיבורות כמהה למשהו שונה, אותו היא מחפשת במקום אחד ומוצאת במקום אחר, כשתל אביב עצמה משמשת כגיבורה הרביעית בסיפור.

והזוכה הוא: "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים"

הפרס הנחשב ביותר בפסטיבל, זה שכולנו התכנסנו כאן למענו, "דקל הזהב" הוענק לסרט "ארבעה חודשים, שלושה שבועות ויומיים". חבר השופטים, בראשותו של הבמאי הבריטי סטיבן פרירס, בחר בסרטו של הבמאי כריסטיאן מונז'יו הרומני לסרט הטוב ביותר.

על הפרס הנכסף התחרו 22 סרטים ביניהם קים קי דוק, אמיר קוסטוריצה, דיוויד פינצ'ר, גאס ואן סנט וגם "תהילים" של רפאל נדג'ארי שלנו, שלצערנו הרב יצא בידיים ריקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully