וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צי'ק קוריאה יחזור לארץ

חן רוזנק

28.5.2007 / 14:58

ענק הג'אז שב להופיע בישראל יחד עם נגן הויברפון גארי בורטון. היכונו לג'ימג'ום

חובבי הג'אז, היכונו לפורקן - הפסנתרן האגדי יגיע ב-28 ביולי להופעה אחת באמפי פארק רעננה יחד עם אמן הג'אז הידוע גארי בורטון.

הוירטואוז על הקלידים, שצמח יחד עם אמני-על כמו הרבי הנקוק וקית' ג'ארט בשנות השישים בעזרתו האדיבה של המאסטר מיילס דיוויס, ופרץ עם אלבום המופת" Beaches Brew", הופיע בארץ מספר פעמים, ביניהן גם בפסטיבל הגאז' האדום באילת.

קוריאה מתפאר ב-12 פרסי גראמי על המדף בבית, אמונה בסיינטולוגיה ו-40 שנות קריירה. עכשיו הוא חוזר לישראל יחד עם נגן הויברפון הידוע גארי בורטון.

בורטון זוכה חמישה פרסי "גראמי", התפרסם בזכות הטכניקה המיוחדת שלו בנגינה בארבעה מקלות הקשה סימולטנית. ההרכב הראשון שלו נחשב עד היום לאחד מהרכבי הפיוז'ן הראשונים, בו שיתף פעולה עם הגיטריסט לארי קורייל.

במשך השנים שיתף בורטון פעולה עם שורה ארוכה של מוזיקאים, ביניהם סטפאן גראפלי, קית' ג'ארט, ראלף טאונר, סטיב סוואלו, פול בליי וכן מוסיקאים שהוא טיפח ונתן להם דחיפה ראשונה לעבר קריירה עצמאית, בהם מקוטו אוזונה, טומי סמית וטייגר אוקושי.

הצמד חמד נפגש לפני 25 שנה, כשהאחראי לשידוך המוצלח הוא מנפרד אייכר, המפיק ובעלי חברת התקליטים "ECM", ומשתף פעולה עד היום, באופן די מוצלח, עליו יכולים להעיד שני פרסי הגראמי המשותפים שלהם.

על הבאתם של גיבורי הג'אז אחראית חברת ההפקות ALIVE PRODUCTIONS, שמביאה לנו בקיץ גם את איגי פופ והסטוג'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully