וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קברט סאטירי על מלחמת לבנון השנייה

חן רוזנק

29.5.2007 / 16:43

ב"מלחמת כריות השנייה" הולכים לשחוט כמה פרות קדושות בשירים על שכול ועל ועדת וינוגרד. "אנחנו מרככים את המסר בהומור שחור", מספר קובי מחט

שלוש שנים עברו ממלחמת ששת הימים ועד שחנוך לוין העלה את הסאטירה המיתולוגית "מלכת האמבטיה", הפעם התהליך היה קצר הרבה יותר. עשרה חודשים לאחר מלחמת לבנון השנייה עולה על הבמה הקברט הנשכני "מלחמת כריות השנייה".

"הערב מורכב מעשר תמונות כשכל אחת בודקת אספקט אחר של המלחמה", מספר קובי מחט, המנחה הותיק של ערוץ הילדים, שעולה כאן לראשונה על בימת התיאטרון.

"אנחנו מתעסקים בגבולות של התקשורת בזמן המלחמה ובמודלים של הדור הצעיר היום, כשאנחנו מציגים גן ילדים ישראלי ומולו גן ילדים פלסטיני".

העבודה על היצירה, אותה כתב וביים ליאור וידושינסקי, נעשתה בהתנדבות מלאה, מתוך מעין תחושת שליחות ומהידיעה כי מדובר בפרוייקט אנטי ממסדי ולא מסובסד.

כרגע החב'רה מחפשים בית שיוכלו להציג בו את המופע באופן קבוע, לאחר הבכורה הכפולה בבית ציוני אמריקה במוצ"ש, ב-19:00 וב-21:00.


מי האבא של המלחמה הזאת?

"עדויות של חברים קרובים ,הכרות עם פצועים, מנין ההרוגים והמחדלים הרבים שנעשו במלחמה זו לא יכלו להותיר אותי אדיש", מצהיר וידושינסקי, " תוך מספר ימים היה ברור לי שכיוצר ישראלי אני מתיישב לכתוב את מחאתי למלחמה."

את החזרות סיימה החבורה בדיוק כשפורסמו מסקנות הביניים של דוח וינוגרד: "החלטנו להוסיף תמונה שמתארת את הועדה ועונה על השאלה 'מי האבא של המלחמה הזאת?'", מוסיף מחט.

"אנחנו מציגים את קטלוג השכול כפי שהוא קיים בארץ. במופע רואים חיילים שעולים ל'מלון גן עדן' ומקוטלגים לפי הדרך שבה הם נהרגו, לצד תמונה בה שני שחקנים מגלמים את גברת מלחמה, בכבודה ובעצמה".

לצד מחט משחקים בקברט חבורת בוגרי בתי ספר למשחק שכוללת את עדי ארד, מיכאלה לוי קלר, טל רובינשטיין, לירון סלע ועופר רגירר, כשעל המוזיקה והלחנים אחראי איל גלבוע.











טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully