וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאון קיץ

שחר פרנהיימר, ניו יורק

30.5.2007 / 11:03

מתכננים חופשה בקופנגן? תחשבו שוב - שחר פרנהיימר מגיש את המדריך הניו-יורקי האלטרנטיבי השלם לקיץ

אי אפשר להסיבר במילים את ההבדל בין ניו-יורק של החורף לזו של הקיץ. גם אם החורף האחרון לא היה מהנוראים של השנים האחרונות, טמפרטורות של מינוס 20 מעלות וגרפסים של סופות שלג וקרח, שגורמות לך להחליק בכל מקום, הן עדיין לא מה שאנחנו נוהגים לכנות "כיף חיים". אבל החל מתחילת מאי, בתהליך שהתחיל בהדרגה באפריל, הופכת ניו-יורק בביטחה את עורה מלכלוכית לסינדרלה, ממקום שאולי קצת מדכא להיות בו, לגן השעשועים הגדול ביותר בעולם. העצים חזרו לפרוח והפארקים מדהימים ביופיים, כל המסעדות ובתי הקפה הומי אדם, השווקים מפוצצים, המסיבות לוהטות, הבחורות שזופות יותר וחשופות יותר, וקשה להחליט לאיזו הופעה הולכים השבוע.

אז נכון, יש כאלה שיגידו שאין כמו חופשה בתאילנד או במקסיקו, ושבניו-יורק אין ים של ממש. יודעים מה? הצדק איתכם. אבל אם מאסתם בצ'יקן קורנר ובקרחנות של קופנגן, ובא לכם לקבל חופשה צבעונית לא פחות בעיר המדהימה בעולם, מתובלת בהרבה תרבות, הופעות ומסיבות משובחות, שימו פעמיכם לתפוח הגדול. חוץ מזה, לא סיפרו לכם שהדולר בשפל?

זה חי!

את סיבוב ניו-יורק לקיץ הקרוב נפתח מכיוון ההופעות, ומכיוון שאנחנו בקיץ, נתרכז בעיקר בלוקיישנים פתוחים. אמנם גם החורף הביא עמו אל האולמות השונים מבחר מרשים של הרכבים ואמנים, אבל אי אפשר להשוות מהבחינה הזו את הקיץ של ניו יורק לשום מקום אחר בעולם. מופע השיא של הקיץ, לפחות על פי מחירי הכרטיסים והביקוש אליהם, הוא המופע של פוליס במדיסון סקוור גארדן בתחילת חודש אוגוסט, כחלק ממסע האיחוד שלהם. גם אירוע ה-Live Earth, שמארגן אל גור בערים שונות מסביב לגלובוס, ימשוך הרבה תשומת לב, ויביא לג'איינט סטאדיום בניו-ג'רזי את סמאשינג פמקינס, רד הוט צ'ילי פפרס ורוג'ר ווטרס על במה אחת.

מי שפתחו רשמית את עונת הקיץ בניו-יורק, היו Keane, שמילאו את "ראמספילד'ס פלייגראונד" בסנטרל פארק. באותו לוקיישן בדיוק, ייפתח בשמיני ביוני פסטיבל המוזיקה הלוהט של הקיץ, הלא הוא ה-"Summer Stage" השנתי בסנטרל פארק, שיאפשר בכל ערב, רוב הפעמים בחינם, לקהל הניו-יורקרי להסתלבט בפארק עם בירה וג'וינט, וליהנות ממוזיקה משובחת. ההרכב הבולט של העונה הוא להקת הברזיליאן גירלס, אבל גם עידן רייכל שלנו קיבל כבוד ויעלה להופיע על במה בערב שיוקדש לאמנים נוספים מז'אנר מוזיקת העולם, כמו שאוהבים להגדיר בארה"ב את הפרוייקט של האיש עם הראסטות.

ווניו נוסף ולא פחות לוהט להופעות תחת כיפת השמיים בקיץ הקרוב, הוא הבריכה הציבורית במקארן פארק שבוויליאמסבורג, ברוקלין. עד לפני 6 שנים איש לא חשב להגיע ובטח שלא להופיע, בשכונה קשת היום, ממש מעבר לנהר המזרחי. אבל מחירי הלופטים בסוהו שהאמירו, וחיפוש האמנים אחרי חללים חדשים וזולים, פיתחו את השכונה בהדרגה והפכו אותה לאחד האזורים המבוקשים ביותר היום, ולמובלעת של ברים, מסעדות, גלריות וחבר'ה צעירים. ב-2001 הוצאו כל המים מהבריכה הגדולה, והופעות של להקות מקומיות נערכו כשהקהל יושב בתוך הבור הענק. המסורת התפתחה והמשיכה, ולאורך השנים תרמה לחשיפתן של להקות כמו הראפצ'ר, ועוד. בקיץ הנוכחי יובילו את הלהקות שיגיעו לבריכה בלונד רדהד ו-סוניק יות'. כמו כן, נערכות במקום מדי שבוע מסיבות בריכה, וערבי הקרנת סרטים על מסכי ענק. לחלק מהאירועים הכניסה חינם, ובכלל מומלץ להגיע לשכונה ולטעום מהווייב. איך מגיעים? לוקחים את ה-L Train ל-Bedford או Lorimer, ומשם צועדים כחמש דקות.

ג'ונס ביץ' בלונג איילנד, לא רחוק מעיירת הקיט החביבה על הניו-יורקרים ההאמפטונס, יארח פסטיבל בו יופיעו כרישי אולדיז כמו בוב דילן, אמריקה, שיקגו, גו-גו דולס, פוייזן, דף לפארד אליס אין צ'יינס ועוד.

לוקיישן נוסף ומומלץ לתפוס הופעה טובה בחוץ, הוא פרוספקט פארק הממוקם בגבו של מוזיאון ברוקלין היפהייפה ובסמוך לגן הבוטני המדהים עוד יותר. כל אותם אנשים שמרימים גבה עכשיו ומפתחים סקפטיזם לגבי כל מה שהוא לא מנהטן, יכולים להישאר על האי הצר. זה בסדר, יש מספיק אנשים עם יצר סקרנות. אמנם מנהטן היא הלב והחלק הדינמי והסוער ביותר של העיר ניו-יורק, אבל גם לרובעים שמסביבה יש סצינה מרתקת שלא כדאי להחמיץ. בפרוספקט פארק, ששטחו לא קטן בהרבה מזה של סנטרל פארק, יופיעו הנוויל בראדרס ב-14 ביוני, ומאנו צ'או שיעלה ב-26 וב-27, כחלק מפסטיבל שנערך במקום. אם חשקה נפשכם במזון או שיטוט מהנה, חתכו את הפארק לשכונת פארק סלופ, אחת השכונות היפות והיוקרתיות ביותר בניו-יורק, שמציעה אווירה כפרית-סופיסטיקייטד בתוך הכרך הגדול.

כמובן שרשימת ההופעות שמופיעה כאן למעלה היא חלקית, וכנראה גם נופלת על טעמו של קהל רחב ככל האפשר, אבל קסמה העיקרי של העיר הוא בהופעות הקטנות המתגלות בפניך אחרי שפתחת דלת של בר מלווה במחיצה עשויה וילון. שם, במקומות הקטנים נטולי הפוזה והיומרה, מסתתרים הדברים האמיתיים. הם יכולים להיות ג'אזיסטים בני 80, נגנים מכל קצה של הגלובוס, או הדבר החם הבא שבעוד שנתיים תצטרכו להפעיל קשרים בכל העולם בשביל להשיג כרטיס לאחד הגיגים שלהם.

ההופעות הבולטות של הקיץ בניו יורק

11/6 – Maroon 5, Bowery Ballroom
14/6 – The Neville Brothers
17/6 – עידן רייכל בסנטרל פארק (חלק מבמת הסאמר סטייג')
26+27/6 – Manu Chao, Prospect Park
29/6- Bob Dylan, Jones Beach
30/6- Morrisey, Madison Square Garden
7/7- Live Earth, Giants Stadium
7/7– Deep Purple, Radio City Hall
22/7- Brazillian Girls, Central Park, כניסה חופשית
22/7- Zz Top+The Pretenders, Jones Beach
24/7- Thw White Stripes, Madison Square Garden
27/7- Led Zepeline, Blender Theater At Gramercy Park
28/7- Sonic Youth, Mccaren Park Pool
1+3/8- The Police, Madison Square Garden
6/8- The Muse, Madison Square Garden
7/8- Bb King Blues Festival, Madison Square Garden

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

וואלה, ספורט?

אל כל האירועים הקטנים עליהם תוכלו לקרוא אם תרכשו את טיים-אאוט ניו-יורק, או תאספו גיליון של הווילג' ווייס בביקורכם, יתלוו אירועים גדולים יותר שיערכו לאורך כל הקיץ, כמו שבוע הגאווה שיערך בין ה-17 ל-24 ביוני, כולל המצעד הגדול שיתחיל על השדרה החמישית ורחוב 52, וירד עד רחוב 8. בראיינט פארק היפהייפה, מאחורי הספרייה העירונית המרהיבה על רחוב 42 והחמישית, יארח כמדי שנה ב-15 השנים האחרונות את פסטיבל הקולנוע שלו, שיקרין על מסכי ענק מדי ערב סרט אחר. מי שלא מכיר את הפארק, יכול לנצל את האירוע לביקור במקום קסום בלב הנוף האורבני של ניו-יורק. מי שמחפש ספורט, ולא NBA שכן העונה של הניקס נגמרה לא מעט אחרי שהתחילה, יוכל למצוא מענה לרצונותיו באליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס, שתיפתח בסוף הקיץ, ב-28 באוגוסט ותימשך עד ה-9 בספטמבר. הנקודה הישראלית בטורניר אמורה להיות כמובן שחר פאר, בה תולים תקוות רבות אולי לתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה. אל כל אלה כמובן מתווספים השווקים השובעים, והפסטיבלים השבועיים שיריעת האינפורמציה לגביהם קצרה מלהכיל, לפחות עבור הטקסט הנוכחי.

שוק הבשר

בגזרת הדרינקים, ניו-יורק מציעה עשרות אלפי ברים. מי שמחפש קהל של אנשים יפים בסבבה פלוס הופעות חיות מדי פעם, ימצא את מקומו בלואר איסט סייד. מי שמחפש קהל קצת יותר מאתגר, אבל עדיין באווירה רגועה, ישים פעמיו לשכונת נוליטה המקסימה, מי שמבקש אוונגארד ורטרו יסע לוויליאמסבורג, ומי שמחפש מועדונים לפנים, קהל מעורבב של ניו-יורקרים טחונים, תיירים ופריחות אמריקאיות, יחיש פעמיו אל המיט פקינג דיסטריקט שבצ'לסי. האזור שלפני כמה שנים ריכז בתוכו את ההאנגרים בהם נחתך ונארז הבשר שהגיע באניות אל העיר, שינה לאורך השנים את פניו, וכמו בערים בכל העולם - תל אביב היא דוגמא טובה עם מתחם יד חרוצים - הפך האזור התעשייתי לרובע שלם של מסעדות משובחות ומועדונים יוקרתיים. המיט "פאקינג" דיסטריקט, כפי שדבק בו הכינוי בגלל לילות הצייד הקשים שמתנהלים במקום, הוא הפלטפורמה למקום שאולי יגרום לכם להוציא קצת יותר כסף מהכיס (אל תתפלאו אם תתבקשו לשלם 20 דולר על כוס בירה, לעומת 5 או 6 בכל מקום אחר), אבל ייתן לכם לטעום מהחיים הטובים של העיר, ומנופיה המרהיבים.

הבר שעל גג מלון גנסוורת (Gansevoort) בנוי כחלל גדול, המוביל לעוד חדר מלא בספות אדומות. מסביבו מרפסת פנורמית המאפשרת תצפית מרהיבה אל העיר מנהר ההאדסון, ועד חלקה המזרחי. דרך המרפסת תגיעו לדק יפהפה מעץ, כשמסביבכם שום דבר פרט למיטות שיזוף, בר, מוזיקת צ'יל אאוט ואנשים יפים. מי שמחפש ניחוח קצת יותר סליזי, ימצא אותו בבר הג'י ספא שבקומה התחתונה של המלון, בו חדרים סגורים בלבן בוהק, ומלצריות אסיאתיות מכוכב אחר, בלבוש מינימלי. בהצלחה.

ואם חשקה נפשכם בבירה בשמש עם אווירה סופר מגניבה, אנא קחו את עצמכם שוב בידיים, וצאו ממנהטן, הפעם לכיוון קווינס. שם, לא רחוק משדה התעופה לה-גארדיה, שוכן לו ה"בוהמיאן ביר גארדן", גן בירה בן יותר ממאה שנה, שהוקם בתחילה כמרכז קהילתי לאוכלוסיה הצ'כית והסלובקית הרבה שהגיעה למקום בימי האימפריה האוסטרו-הונגרית. הבר, שמצריך נסיעה של 20 דקות עד חצי שעה, בנוי מחדר כניסה וחצר ענקית בלב שכונת אסטוריה המדליקה. ובחצר, על רקע תזמורות כלי נשיפה המנגנות בסופי שבוע, תוכלו לחלוק שולחנות ארוכים עם חבר'ה צעיריםבצל העצים, ליהנות ממגוון בירות אירופאיות, ולנשנש ממגוון החזירים, השפנפנים, העופות ושאר החברים שמסתובבים על הגרילרים הפזורים מסביב.

בניגוד למלון שבצ'לסי, מכאן אולי לא תצאו עם טלפון של בלונדינית מדהימה, אבל תחזרו הביתה עם אחלה סוטול, קיבה מלאה, ושיזוף לפנים. כשתחזרו, תוכלו לספר לחברים שהייתם בתאילנד. חופשה מהנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully