וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לסכסוך במרכז פומפידו

חן רוזנק

30.5.2007 / 15:38

חבורת קולנוענים מקומיים יקרינו את סרטיהם במרכז הצרפתי הנחשב, יחד עם יוצרים מלבנון, מאיראן ומארה"ב תחת הכותרת "מלחמה וקולנוע"

אם זה לא הולך במו"מ והפחדות על פצצה גרעינית, אולי זה ילך דרך המסך הגדול. קבוצת יוצרים ישראליים הוזמנה להציג במרכז פומפידו בפריז יחד עם קולנוענים מלבנון, מאיראן, ומארה"ב, במסגרת פרוייקט הסרטים הקצרים "מלחמה וקולנוע".

מרכז האמנות הידוע פתח את אולם ההקרנות שלו בפני הקבוצה המגוונת, שכוללת את יוסי עטיה ואיתמר רוז לבית וואלה!, אבי מוגרבי, יעל ברטנא, מעיין אמיר ורותי סלע, מהצד העברי שבמזרח התיכון.

לצידם יעלו ויבואו סולמאז שעבזי האיראני, מחמוד חוג'איג' הלבנוני ושון סניידר האמריקאי. כשעל מגדל בבל הזה מנצחת הישראלית גלית אילת מהמרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, שאצרה את הערב שיתקיים ביום חמישי (מחר).

לא בכל יום זוכים יוצרים ישראלים להקרין במרכז התרבות החשוב, ועוד לצד יוצרים מהצד השני של ציר הרשע כביכול. תוכנית ההקרנה "מלחמה וקולנוע" מתמודדת עם המלחמה "על תמונת העולם" ועל הדימויים שנוצרים אחרי או בזמן מלחמה. היא בודקת האם האמן, כיחיד או כחלק מקבוצה, מסוגל ליצור נרטיב ייחודי אשר מתקיים לצד הנרטיב המרכזי שמייצרת המדינה.

מוקומנטרי לוחמני

יוסי עטיה ואיתמר רוז יקרינו בערב שלושה סרטים: "טיל ברמת גן", בעקבות איום נפילת הטילים, "מדינת ערב היהודית", שכולל אודישנים לרמטכ"ל הערבי הראשון ואת "השירותרום", בו הם עוסקים באבסורד של המשדר, בו הגוף העשיר במדינה מתרים כסף ומקבץ נדבות. שלושת הסרטים יוקרנו לאחר חזרת היוצרים מצרפת בלבונטין 7, ב-14 ביוני, ב-21:00.

אבי מוגרבי יציג את "DETAIL 2&3", שנוגע לחיילים ישראלים במחסום, מעיין אמיר ורותי סלע יעלו את "מעבר לאשמה ולכפרה" על זהויות מיניות ופוליטיות, ויעל ברטנא את "Wild Seeds", שמבוסס על משחק של אקטיבסטים שמאלנים.

סולמאז שעבזי האיראני, יציג את PERSEPOLIS שצולם בטהראן, בו שכניו, שמתגוררים בעיר, מתארים אותה ואת השינויים שהיא עוברת לאורך הזמן.

מחמוד חוג'איג' הלבנוני יקרין את WE WILL WIN, סרט קצר בו הוא מנסה לספר את הקונפליקט הישראלי-ערבי בשמונה דקות, ע"י שלושה גברים שנפגשים בפריז.

ושון סניידר האמריקאי יציג את CASIO, SEIKO, SHERATON, TOYOTA, MARS… על התמונות והאייקונים שנשארים אחרי המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully