וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 במחיר אחד

ניב הדס

3.6.2007 / 10:00

ניב הדס בילה סופ"ש בקרקס הנוצץ בעולם - ערוץ 2. פוליטיקאים מושחתים, זמרים נולדים, קומיקאים מביכים וגל אוחובסקי אחד

עד עתה, פרט לפרק האודישנים הראשון בעונה השנייה, לא ראיתי מעולם "כוכב נולד". לא מטעמים אידיאליסטיים כמו מהסיבה שמדובר בתחרות זמר עם שירים שאפילו בגרסתם המקורית, כפי שהתכוונו אליהם משורריהם, איני מחבב במיוחד. מהזליגה המוזיקלית של התוכנית אל הרדיו – עוד מדיום שאני משתדל להימנע ממנו במצב הצבירה המוזיקלי העבש שלו – הבנתי שמדובר באנשים צעירים עם טעם זקן, וייטב לי ולהם להיפרד כבר בשלב הזה.

רצו הגורל ואחותי שתחיה, וצפיתי בפרק האודישנים הראשון. אחריו גם בשני, השלישי, הרביעי ובתכנית הנבחרת ששודרה אמש, והועדפה אחר כבוד על הנבחרת ששיחקה בערוץ הסמוך (באיזשהו שלב של שלטוט היה נדמה לי שאני מבחין ברמי וייץ משדר מבעד לשקופית של אופ"א, אולם ייתכן כי היה זה חזיון תעתועים בלבד). אין מה לומר, מצחיקים האודישנים האלה. לעתים יש בהם אכזריות ורשעות, כמו במקרה של הבחור שרק רצה להיות טאלנט וקיבל בתמורה מונטאז' מעליב ולא הוגן, רק משום שנפל קורבן לאשליה ש"כוכב נולד" עצמה יצרה – מושג ה"כוכבות" בתצורתו המחודשת אליבא ד-טדי הפקות; לעתים יש בהם חמלה מרגשת ואמיתית ובעיקר יש בהם יותר רגעים טלוויזיוניים קורעים מאשר בעונה שלמה של "הישראלים". הטעם של המתמודדים, למרבה הצער, עדיין נורא זקן.

מלבד שטח הפרסום המוגזם של מותג-העל הסלולארי על המסך, הכבוד שיש למאסטרו ומרגול למבצעים שנותנים את הכבוד למעמד, וגובה העיניים בו מדבר צביקה הדר למתמודדים – בכל זאת לבן אדם יש קילומטראז' של דיבור באר-שבעי – תפסו את תשומת ליבי שני דברים נוספים:

1. הנוכחות של גל אוחובסקי כמבקר עם מוניטין של טעם טוב וכקונטרה תל-אביבית למרגול היא חיונית, אבל גם מעט מפוספסת. אוחובסקי יכול וצריך להיות הסמן הקיצוני של השופטים, בכל מה שקשור לרפרורים עכשוויים. הוא יכול להיות זה שיכווין את אותם צעירים עם טעם שמרני ומיושן למקומות חדשים, יכיר להם אמנים שהם לא מודעים לקיומם (וגם לא יכולים להיות מודעים כל עוד הם שומרים על אמצעי ההזנה הקיימים) וייתן את הערך המוסף, שאיש מהשופטים לא יכול. לא בצורה פטרונית או מתנשאת, אלא כחלק מביקורת בונה. להמליץ למישהו שתקוע עם בוב דילן על ברייט אייז ולשנות לו את החיים והתפיסה – זה ג'וב שתפור עליו. על הדרך, הוא גם יעניק ערך מוסף לעצמו כשופט.

2. אסור לטדי הפקות לוותר על הנוכחות של יוני בלוך בפאנל. בשש התוכניות ששודרו עד כה, היה בלוך ביקורתי אך לא מרושע, מקסים אך לא מתחנחן, מפרגן אך לא מתחנף. הכימיה שלו עם שאר השופטים היתה נהדרת והיה משהו בנוכחות שלו, כיוצר וכותב עם קבלות, שהשרה סמכותיות ונינוחות והפך את הביקורות שלו למאוד קונקרטיות וכנות. אפילו הדיקציה שלו התבררה כחיננית.

כוכב נולד

גם את "חדשות מפתיעות" ראיתי אתמול לראשונה. לעומת ההפקה המהוקצעת של "כוכב נולד", היא נראית כמו תכנית שלוקחת פוטנציאל עצום שכבר הוכיח את עצמו נהדר ב"הרצועה" – השילוב של אורי גוטליב, נתי קלוגר ויובל סמו – והופכת אותו לאוסף רנדומאלי של רגעים מביכים. נורא מביכים. עבור הצוות, שידע עד ממש לא מזמן ימים יפים כאנסמבל קומי, ועבור הצופים שלא יודעים איפה לקבור את עצמם ועל איזו תחנה הם נתקעו – האם הערוץ הקהילתי של קהילת עולי בסרביה שוב השתלט על הממיר? אלתורים לא מוצלחים, משימות לא מאתגרות וסיטואציות בנאליות. כן, להגיד "אני הולך" בתור מוכר ארטיקים, זה כבר קצת בנאלי.

הדבר בולט במיוחד לאור העובדה ששעתיים קודם לכן שודר המסמך הסאטירי המשונן ביותר שנראה בערוץ 2 מזה שנים – כתבת "יומן שישי" חסרת התקדים על איש העסקים השנוי במחלוקת נתי מאיר – כלומר בעל עבר פלילי של עשרות מעשי הונאה - שהפך לחבר פרלמנט רומני. אלף פילוסים לא היו מצליחים להשתוות לרמות הכיעור שהישראלי הזה מפיץ בגולה. החל בסחר בעבדים, דרך הקשר בין הון לשלטון ועד לצפצוף שלו על חוקי המדינה.

הטיקט שלו לנשיאות רומניה, משרה אותה הוא כבר חומד בקול רם, למי שפספס, הוא חברותו בוועדת החנינות במדינה זו. אם יחנון את כל האסירים, כך טען, יתווסף לו כוח אלקטוראלי של מיליון איש. היופי בכתבה הזו, היה היעדר הגינונים והמודעות של מאור. אין לו פילטרים ומחסומים, והרצון שלו, כעבריין מורשע לשעבר במדינת ישראל, להוכיח לכולם שהוא עשה את זה, גדול פי כמה מהיכולת שלו להבין שיש דברים שאינם ראויים להתרברבות והשתיקה יפה להם. ביום שישי בשמונה וחצי בערב, אי אפשר לקבל מנה מרוכזת יותר של גועל נפש לפרצוף.


"כוכב נולד 5", ימי ה',ו',ש', 21:00, ערוץ 2
"חדשות מפתיעות", יום ו', 22:30, ערוץ 2
"יומן שישי", יום ו', 20:00, ערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully